Η βρετανική Helix εξέλιξε έναν ηλεκτροκινητήρα που αξίζει την προσοχή μας.
Οι εξελίξεις στον τομέα της απόδοσης των ηλεκτρικών μονάδων κίνησης τρέχουν με γοργούς ρυθμούς, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την επίτευξη εντυπωσιακών τιμών και στον τομέα της ισχύος τους – που μέχρι πρωτινός αποτελούσαν προνόμιο καθαρόαιμων αγωνιστικών κατασκευών πίστας.
Μια από τις νεότερες κατακτήσεις είναι εκείνες της βρετανικής εταιρείας Helix, η οποία αποκάλυψε πριν λίγα 24ώρα τον εσωτερικά εξελιγμένο ηλεκτροκινητήρα με την κωδική ονομασία SPX177, ο οποίος θα βρει «στέγη» σε ένα μη κατονομαζόμενο hypercar που πρόκειται να αποκαλυφθεί την προσεχή περίοδο.
Ο άνθρωπος που ανέλαβε την ευθύνη για την εξέλιξη του νέου αυτού ηλεκτροκινητήρα είναι ο Derek Jordanou-Bailey. Στο πρόσφατο παρελθόν, ο νυν αρχιμηχανικός της Helix είχε θητεύσει στην Integral Powertrain (IP), ενώ έως το 2018 εργαζόταν για λογαριασμό της Mercedes-AMG High Performance Powertrains συμμετέχοντας ενεργά στην ανάπτυξη του υβριδικού συστήματος κίνησης της εταιρείας για το Π.Π. της F1.
Όπως ανακοίνωσαν οι δημιουργοί της νέας αυτής ηλεκτρικής μονάδας, το βάρος της είναι 41 κιλά, εκ των οποίων τα 13 αφορούν στον μετατροπέα. Τόσο ο κινητήρας των μόλις 28 κιλών όσο και ο μετατροπέας έχουν εξαιρετικά υψηλή πυκνότητα ισχύος, με έξι καλώδια υψηλής τάσης να τους συνδέουν.
Η μέγιστη ισχύ της συγκεκριμένης μονάδας, η οποία μπορεί να περιστραφεί έως και τις 25.000 σ.α.λ., ανέρχεται στα 650 kW, δηλαδή στους 884 ίππους. Μολαταύτα, η τιμή αυτή θα μπορούσε να υπερβεί αβίαστα τα 700 kW, ήτοι τους 952 ίππους, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στις επίσημες δηλώσεις του ο Derek Jordanou-Bailey. Ωστόσο, η Helix… παραδέχεται ότι αυτή τη στιγμή είναι πολύ δύσκολη η παροχή επαρκούς ενέργειας προκειμένου να διατηρηθούν σταθερά και για μεγάλο χρονικό διάστημα αυτά τα επίπεδα απόδοσης.
Αυτό που ωστόσο είναι σίγουρο είναι ότι η συγκεκριμένη ηλεκτρική μονάδα κίνησης, η οποία αποδίδει ροπή της τάξης των 400 Nm, ζυγίζει λιγότερο από το 1/7 ενός θερμικού κινητήρα με ανάλογη απόδοση – και αυτό είναι κάτι που θα προσφέρει στον κατασκευαστή του hypercar στον οποίο θα φιλοξενηθεί σημαντικά οφέλη σε επίπεδο βάρους και σχεδιασμού του αμαξώματος.