top icon
Επικαιρότητα

Συντέντευξη Τύπου της ΜΑVA A.E.

Σε μία αποκαλυπτική συνέντευξη Tύπου, ο κ. Αλέξανδρος Μανιατόπουλος, πρόεδρος της MAVA A.E. (πρώην εισαγωγέας των αυτοκινήτων Renault στην Ελλάδα), άνοιξε τα χαρτιά του, παρουσιάζοντας όλο το παρασκήνιο, τις τριβές με τη μητρική εταιρεία και τη συμφωνία της τελευταίας με το νέο εισαγωγέα PGA Motors.
 
Ο κ. Μανιατόπουλος επεσήμανε ότι η MAVA A.E., που υπήρξε από το 1975 επίσημος αντιπρόσωπος/ εισαγωγέας της Renault, υπηρέτησε με προσήλωση και αποτελεσματικότητα τα συμφέροντα της γαλλικής εταιρίας. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της MAVA Α.Ε., τον Ιανουάριο του 2008, εννέα μήνες πριν από την κανονική λήξη του συμβολαίου της, η Renault κατήγγειλε τη σχετική σύμβαση, με μεθοδευμένες ενέργειες των Renault S.A.S. και PGA Motors.
 
Χαρακτηριστικά ανέφερε την επιβολή δυσβάσταχτων όρων κατά τα τελευταία χρόνια, τις υψηλές τιμές των προϊόντων και την υποχρέωση μεγάλου αριθμού πωλήσεων ανά έτος, τη στιγμή που, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, οι πωλήσεις της Renault ακολουθούσαν πτωτική πορεία. 
 
Εμπόδια σε αυτή την πορεία δημιούργησαν επίσης – όπως υποστήριξε ο κ. Μανιατόπουλος – η άρνηση της «Renault» να βοηθήσει την ελληνική αντιπροσωπεία στην εξεύρεση λύσεων και η έμπρακτη υπαναχώρησή της από γραπτές, μάλιστα, συμφωνίες κατά τις οποίες είχε αναλάβει την υποχρέωση να συμβάλει ουσιαστικά και να συμπαρασταθεί στην MAVA για την προσήκουσα διεύρυνση της μετοχικής σύνθεσης, που θα έλυνε το πρόβλημα της χρηματοδότησης. Επιπλέον, από τον Ιούνιο του 2007 η Renault επέβαλλε εμπάργκο στις παραδόσεις αυτοκινήτων, γεγονός που οδήγησε την εταιρεία σε τεράστιες ζημιές και κατακόρυφη πτώση του κύρους της στην αγορά.
 
Ο Αλέξανδρος Μανιατόπουλος ανέφερε ότι η Renault επέμενε στην επιλογή ενός και μόνον «εκλεκτού» εταίρου για συμμετοχή στην εταιρεία – παρά τις επανειλημμένες, επίμονες και συμφέρουσες αντιπροτάσεις της MAVA που αφορούσαν φερέγγυους και επιτυχημένους ελληνικούς επιχειρηματικούς φορείς, οι οποίοι θα είχαν αντιμετωπίσει το πρόβλημα από τα μέσα του 2007.
 
Παράλληλα υποστήριξε ότι η εμμονή αυτή, παράδοξη και ανεξήγητη αρχικά, τεκμηριώθηκε τελικά και έγινε εν συνεχεία πλήρως αντιληπτή, με την ανάθεση της αποκλειστικής αντιπροσώπευσης σε αυτόν τον ένα (υποψήφιο) εταίρο, την εταιρεία PGA Motors.
 
Ο κ. Μανιατόπουλος δήλωσε ότι η PGA Motors είχε διεξαγάγει επί μήνες εξονυχιστικό έλεγχο στην MAVA και γνώριζε με κάθε λεπτομέρεια τη λειτουργία της και την υποκατέστησε κατόπιν συμπαιγνίας χωρίς κανένα οικονομικό αντάλλαγμα αντί της προβλεπόμενης εξαγοράς η οποία διασφάλιζε τα συμφέροντα των εργαζομένων, των πιστωτών και εν γένει συναλλασσόμενων της MAVA.
 
Ο πρόεδρος της MAVA προσέθεσε ότι η ανάθεση έγινε με απευθείας συνεννόηση πίσω από την πλάτη της εταιρείας του, αφού προηγουμένως με την στάση της η γαλλική πλευρά την είχε οδηγήσει σε χρεοκοπία. Έτσι άφησε εκτεθειμένους ακόμα και μέχρι σήμερα τους εργαζόμενους, τους αντιπροσώπους και τους πελάτες Renault.
 
Επιπλέον ανέφερε ότι η επιλογή της PGA Motors για την εισαγωγή των αυτοκινήτων Renault στην Ελλάδα έγινε με απευθείας ανάθεση, χωρίς να έχει προσυμφωνηθεί η οποιαδήποτε εξαγορά που θα διασφάλιζε τα συμφέροντα των εργαζομένων, των αντιπροσώπων και των πελατών. Η τελευταία μάλιστα, ίδρυσε τη θυγατρική PGA Ελλάδας, την οποία χαρακτήρισε «εταιρεία-φάντασμα με μορφή ΕΠΕ, κεφάλαιο 60.000 ευρώ και μηδαμινή στελέχωση», η οποία προσπαθεί να καρπωθεί το δίκτυο και την κληρονομιά της MAVA, χωρίς να καταβάλλει ούτε ένα ευρώ.
 
Υποστηρίζοντας αυτά, η MAVA A.E. έχει προχωρήσει σε καταγγελία στην επιτροπή ανταγωνισμού, έχει δώσει εντολή για ποινική αξιολόγηση της ανωτέρω μεθόδευσης, εγείρει θέμα αποζημίωσης ύψους 517 εκ. ευρώ, από τις Renault και PGA Motors, έχει προχωρήσει στη λήψη σχετικών ασφαλιστικών μέτρων, ενώ έχει καταθέσει και προσωπική αγωγή, λόγω ηθικής βλάβης, του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου, Αλεξάνδρου Μανιατόπουλου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ