top icon
Αγώνες

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ: 1ος γύρος, Μόντε Κάρλο

Με το καλημέρα η VW διέσυρε τον ανταγωνισμό σημειώνοντας ένα εμφατικό «1-2-3» στο Μόντε Κάρλο, με τον Σεμπαστιάν Οζιέ να ανεβαίνει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, αλλά τον Σεμπαστιάν Λεμπ να κλέβει με την παρουσία του όλη τη λάμψη…

Αυτοδυναμία!

ΑΝ ορισμένοι περιμένετε ότι κάτι θα αλλάξει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, καλύτερα να κάνετε υπομονή τουλάχιστον ένα χρόνο ακόμα. Όπως ακριβώς ολοκληρώθηκε η περσινή χρονιά, έτσι άνοιξε και φέτος η αυλαία του θεσμού στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Με την ομάδα της Volkswagen να κάνει επίδειξη ισχύος και να διασύρει τον ανταγωνισμό πραγματοποιώντας το πρώτο -και πιθανότατα όχι το τελευταίο της- «1-2-3» για φέτος, και φυσιολογικά με τον δις Παγκόσμιο Πρωταθλητή Σεμπαστιάν Οζιέ στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Η αρχή έγινε σε έναν αγώνα που μπορεί να μην είχε το ίδιο ακραίες καιρικές συνθήκες και την ποσότητα χιονιού που είδαμε πέρυσι, αλλά χαρακτηρίστηκε από τον ίδιο βαθμό δυσκολίας, αφού οι εναλλαγές από στεγνό σε βρεγμένο, όπως και σε κομμάτια με χιόνι ή πάγο, ήταν τόσο πολλές, που κανείς δεν μπορούσε να κάνει την απόλυτα σοφή επιλογή ελαστικών. Αλλά αυτό είναι το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ένας αγώνας ειδικών συνθηκών που απαιτεί συνδυασμό παραγόντων για να φτάσεις στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Φέτος αυτή η ιδιαιτερότητα των καιρικών συνθηκών δυσκόλεψε σε τεράστιο βαθμό τους οδηγούς, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις κατέστρεψε τον αγώνα τους. Απέναντι σε αυτήν την πρόκληση ο Σεμπαστιάν Οζιέ εμφανίστηκε ψύχραιμος και απόλυτα συγκεντρωμένος. Ο Γάλλος οδηγός δεν είχε να αντιμετωπίσει μόνο τους συνήθεις αντιπάλους του στο θεσμό, αλλά και τη μεγάλη του… Νέμεσιν, τον Σεμπαστιάν Λεμπ, ο οποίος στο Μόντε επέστρεψε στις ε.δ για μία και μοναδική εμφάνιση. Παρ' όλα αυτά, ο Οζιέ απέδειξε ότι έχει αποβάλει το άγχος του παρελθόντος. Όταν στην 1η ε.δ. έχασε περί τα 30 δλ. από τον μικρόσωμο συμπατριώτη του, η αντίδρασή του ήταν άμεση και αποφασιστική. Έχοντας σε κάποιες περιπτώσεις μειονέκτημα, αφού άνοιγε το δρόμο για τους αντιπάλους του, ενώ σε κάποιες άλλες πλεονέκτημα έχοντας καθαρό έδαφος μπροστά του, έμεινε ψύχραιμος, δεν παρασύρθηκε στη μάχη με τον Λεμπ και, παρόλο που ήταν 2ος, δεν έκανε το λάθος, σε αντίθεση με τον Γάλλο εννέα φορές Πρωταθλητή.

Όταν ο τελευταίος τέθηκε εκτός μάχης έπειτα από δικό του λάθος, ο Οζιέ δεν είχε κανένα λόγο να πιέσει ή να ρισκάρει για να αποδείξει το οτιδήποτε. Ακόμα και την τελευταία ημέρα, που δεν είχε το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης, επέλεξε να μη ρισκάρει στην Power Stage, στοχεύοντας αποκλειστικά στην εξασφάλιση της πρώτης του φετινής νίκης. Μάλιστα, ο ρυθμός του έπεσε τόσο πολύ από τη στιγμή της εξόδου του Λεμπ, που ο Λάτβαλα δεν κατάλαβε με ποιο τρόπο μείωσε τη μεταξύ τους διαφορά κατά ένα λεπτό! Κάπου εκεί βέβαια, παρενέβη ο Γιοστ Καπίτο, που έδωσε ξεκάθαρη εντολή στους οδηγούς του να επιστρέψουν με συγκεκριμένη σειρά στο Μονακό. Πάντως, ο Λάτβαλα, χωρίς να εντυπωσιάσει και να κινηθεί γρήγορα, κέρδισε πολύτιμους βαθμούς, που τον διατηρούν στη μάχη του τίτλου, πίσω από τον Οζιέ.

Με τον ίδιο, αθόρυβο τρόπο ο Αντρέας Μίκελσεν ανέβηκε στο βάθρο, οδηγώντας μάλιστα το Polo R WRC του 2014, αφού η τελευταία εξέλιξη ήταν διαθέσιμη μόνο για τους δύο πρώτους οδηγούς της ομάδας, με τον ίδιο να αναμένεται να βρεθεί στο μπάκετ του από το Ράλλυ Πορτογαλίας και έπειτα. Η τελευταία γενιά του αυτοκινήτου αποτελεί μια εξέλιξη της προηγούμενης χωρίς αξιοσημείωτες αλλαγές, με μοναδική εξαίρεση τον επιλογέα ταχυτήτων στην κολόνα του τιμονιού, κάτι που επιτρέπουν πλέον οι νέοι κανονισμοί.

Άλλος την αίγλη, άλλος τη χάρη…

Φυσικά, κεντρικό θέμα και πρόσωπο στο Μόντε Κάρλο δεν ήταν άλλος από τον Σεμπαστιάν Λεμπ. Ο Γάλλος εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής επιστρατεύτηκε από τη Citroen Racing για τον αγώνα του Πριγκιπάτου, με στόχο την προώθηση του brand DS, το οποίο έχει περάσει σε μια νέα εποχή και τάξη πραγμάτων. Ο «κοντός» επισκίασε τους πάντες με την παρουσία του και έτυχε αποθέωσης στις ειδικές και στα service park σε Γκαπ και Μονακό. Σαν να μην έφτανε αυτό, φρόντισε για ακόμα μία φορά να κερδίσει το σεβασμό όλων, αποστομώνοντας όσους υποστήριζαν με θέρμη ότι θα είναι εκτός συναγωνισμού.

Όλα ήταν εξαρχής εναντίον του. Σαράντα ενός ετών πλέον, ενάμιση χρόνο μακριά από το WRC, εκκινώντας 14ος και με την 1η ειδική -έπειτα από όλο αυτό το διάστημα εκτός θεσμού- να διεξάγεται νύχτα. Και, παρ' όλα αυτά, ολοκληρώνει 22 δλ. εμπρός από τον 2ο, και 30 ολόκληρα δλ. από τον νυν Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Και δεν έμεινε εκεί! Μέχρι τα μέσα της δεύτερης ημέρας και τη στιγμή που έκανε ένα τετ-α-κε στην 7η ε.δ. ήταν επικεφαλής του αγώνα μπροστά από τον Οζιέ. Ωστόσο, αμέσως μετά υπέπεσε σε ακόμα ένα λάθος, αυτήν τη φορά πιο σημαντικό, καταστρέφοντας τον πίσω αριστερό τροχό του DS3 και εγκαταλείποντας. Μάλιστα, προς τιμήν του, την επόμενη ημέρα δε ζήτησε να αποχωρήσει, αλλά επέστρεψε στο DS3 και, μην έχοντας να διεκδικήσει πλέον κάτι για την υστεροφημία του, αγωνίστηκε για την ομάδα του, κέρδισε θέσεις, ειδικές (φτάνοντας έτσι τους 905 ταχύτερους χρόνους στην καριέρα του) και προσέφερε βαθμούς στη Citroen για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Η επίδοση του ανθρώπου που «ζει» για τις προκλήσεις αποδεικνύει για ακόμα μία φορά ότι πρόκειται για τον κορυφαίο στην ιστορία του σπορ, θυμίζοντας κάτι από Μάικλ Τζόρνταν, όταν και μέχρι τα σαράντα του έγραφε ιστορία με τη φανέλα των Ουάσινγκτον Ουίζαρντς. Βλέπετε, σε αυτήν την ηλικία κανείς δεν επέστρεψε στους αγώνες ράλλυ έστω και για μία εμφάνιση, όντας μάλιστα τόσο ανταγωνιστικός και καταφέρνοντας εντέλει να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο το μύθο γύρω από το πρόσωπό του, και όχι να «τσαλακώσει» την εικόνα του.

Το ερώτημα, βέβαια, είναι τι γίνεται την επόμενη ημέρα στο στρατόπεδο της Citroen… Ο Κρις Μικ θα είναι αυτός που θα σηκώσει το βάρος του πρώτου οδηγού, και σίγουρα όλοι περίμεναν περισσότερα από τον Βρετανό. Αρχικά, τις δύο πρώτες ημέρες ήταν εκτός ρυθμού, θυμίζοντας περισσότερο το φάντασμα του οδηγού που πέρυσι ανέβηκε στο βάθρο του ίδιου αγώνα. Η κακή του παρουσία ολοκληρώθηκε με την εγκατάλειψή του τη δεύτερη ημέρα από σπασμένη ανάρτηση ύστερα από δικό του λάθος. Όμως, μόλις επέστρεψε υπό καθεστώς superally, εμφανίστηκε τελείως διαφορετικός και ανταγωνιστικός, κερδίζοντας μάλιστα και ειδικές διαδρομές. Θα σταθεί άξιος αντίπαλος των Οζιέ-Λάτβαλα; Δύσκολα, και μόνο σε πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις – όποτε μπορεί να εκμεταλλευθεί το πλεονέκτημα της σειράς εκκίνησης.

Οι Γάλλοι τεχνικοί, πάντως, παρουσίασαν στο Μόντε Κάρλο νέο κινητήρα για το DS3, διαφοροποιημένη πίσω ανάρτηση, αλλά και νέα πίσω αεροτομή, ενώ και άλλες αλλαγές είναι προγραμματισμένες για μέσα στη διάρκεια της χρονιάς. Την τελευταία εξέλιξη του DS δεν είχε στη διάθεσή του ο Μαντς Όστμπεργκ, ο οποίος μόνο ευτυχής μπορεί να είναι για την 4η θέση που κατέκτησε, εκμεταλλευόμενος προβλήματα των αντιπάλων του, αν και ο ίδιος αντιμετώπισε δύο φορές πρόβλημα με τον κινητήρα, χάνοντας χρόνο. Στον Νορβηγό δόθηκε φέτος ακόμα μία ευκαιρία από τη Citroen, η οποία στην πραγματικότητα τον διατήρησε στις τάξεις της λόγω ανυπαρξίας ικανών και ελεύθερων οδηγών στην αγορά. Φέτος πρέπει να αποδείξει ότι αξίζει το γαλλικό μπάκετ και, αν στο Μόντε Κάρλο είχε ως δικαιολογία την απειρία του στον αγώνα, στη Σουηδία δε θα ισχύει το ίδιο…

Αποδείξεων συνέχεια!

Δεν ήταν, όμως, μόνο ο Λεμπ που κέρδισε τις εντυπώσεις ή η VW με την κυρίαρχη παρουσία της που ξεχώρισαν στο Μόντε Κάρλο. Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσαν οι επιδόσεις του Ρόμπερτ Κούμπιτσα στο τιμόνι του Ford Fiesta WRC της ιταλικής A-Style. Ο Πολωνός «τα είδε όλα» σε αυτόν τον αγώνα. Μηχανικά προβλήματα, δικά του λάθη, ορισμένα με αποτέλεσμα κάποιες εξόδους, και τελικά εγκατάλειψη ήταν… η συγκομιδή του, αλλά αναμφίβολα μπορεί να είναι ικανοποιημένος από τους επιμέρους χρόνους του. Υπήρξαν στιγμές στον αγώνα που ο πρώην πιλότος της F1 έμοιαζε ανίκητος, έχοντας πραγματοποιήσει ιδανικές επιλογές ελαστικών και σημειώνοντας κορυφαίους χρόνους, και μάλιστα με διαφορά από τον επόμενο. Σίγουρα, το γεγονός ότι για ακόμα μία φορά δεν απέφυγε τα λάθη που τον έθεσαν εκτός μάχης δεν αποτελεί ενθαρρυντικό στοιχείο για τη συνέχεια, ενώ δεν είναι τυχαίο ότι ήδη οι φίλοι του σπορ έχουν αρχίσει να τον «στολίζουν» με διάφορους χαρακτηρισμούς που σχετίζονται με την… ικανότητά του να βγαίνει από το δρόμο. Παρ' όλα αυτά, ο Κούμπιτσα κέρδισε ειδικές, και είναι φανερό ότι έμεινε στο θεσμό διότι θέλει να αποδείξει ότι έχει θέση στο WRC. Δεν είναι τυχαίο ότι προτίμησε τις ειδικές διαδρομές από τις πίστες του DTM, ενώ έστησε τη δική του ομάδα, πάντα με τη βοήθεια της πολωνικής εταιρείας πετρελαιοειδών Lotos – που ειδικά φέτος ήρθε την τελευταία στιγμή! Ο Κούμπιτσα έχει τελείως διαφορετική προσέγγιση από αυτήν του Κίμι Ράικονεν, αναφορικά πάντα με το WRC, και δεν ήρθε για να κάνει ένα πέρασμα και να φύγει, αλλά να για μείνει.

Στο στρατόπεδο της Ford, πάντως, θα μπορούσαν να είναι ευχαριστημένοι αν οι οδηγοί της είχαν καταφέρει να συνδυάσουν τις επιδόσεις με το αποτέλεσμα. Ο Οτ Τάνακ στην πρώτη του με το Fiesta βρέθηκε να φλερτάρει με το βάθρο, μέχρι που βγήκε από το δρόμο, δείγμα της απειρίας του, ενώ ο Έβανς ήταν στη μάχη της 4άδας μέχρι και αυτός να αντιμετωπίσει πρόβλημα με την ανάρτηση. Σίγουρα η εμπειρία είναι ένα θέμα για το δίδυμο των οδηγών της ομάδας του Μάλκολμ Γουίλσον, αλλά, αν συνδυάσουν τις επιδόσεις με το αποτέλεσμα, μόνο απίθανο δεν είναι να τους δούμε κάποια στιγμή στο βάθρο. Ειδικά από την Πορτογαλία και έπειτα, οπότε και αναμένεται να παρουσιαστεί η εξέλιξη του Fiesta WRC. Στην M-Sport είναι πολύ αισιόδοξοι και φιλόδοξοι για το νέο αυτοκίνητο, αφού θα διαθέτει τις περισσότερες αλλαγές και βελτιώσεις από τότε που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2011. Αξίζει να σημειώσουμε, μάλιστα, ότι ο κινητήρας πλέον κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της βρετανικής ομάδας στη Μ. Βρετανία, και όχι από εξωτερικό προμηθευτή, όπως ήταν η γαλλική Pipo μέχρι πρότινος.

Γενικότερα ευφορία, αλλά και προβληματισμός…

Λιγότερη αίσθηση από όλους στον αγώνα έκανε η Hyundai. Η κορεατική ομάδα έχει ήδη επικεντρώσει την προσοχή της στην εξέλιξη του νέου 3θυρου Hyundai i20 WRC, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί στα μέσα της χρονιάς, και συγκεκριμένα το καλοκαίρι. Αν θέλετε να κάνουμε μια πρόβλεψη, θα λέγαμε στο Ράλλυ Γερμανίας. Μέχρι τότε, η νεότερη ομάδα του θεσμού διατηρεί χαμηλούς τόνους, και αυτό έκαναν και οι δύο οδηγοί της. Αμφότεροι παρέμειναν στο δρόμο, οδήγησαν συνετά, τερμάτισαν και αποκόμισαν πολύτιμες πληροφορίες για το αυτοκίνητο και τη συνέχεια. Οι ίδιοι αισιοδοξούν, και δεν κρύβουν ότι με το νέο i20 θα είναι ικανοί να διεκδικήσουν τη νίκη. Κάτι που δεν έκρυψε σε δηλώσεις του ο Τιερί Νεβίλ, που υποστήριξε ότι όλο το βάρος έχει πέσει στην εξέλιξη του νέου αυτοκινήτου, το οποίο πρέπει και θα είναι(!) άμεσα ανταγωνιστικό!

Αντίστοιχο κλίμα ευφορίας και αισιοδοξίας κυριαρχούσε στο service park του αγώνα μετά τη διαρροή της αναμενόμενης επισημοποίησης της εμπλοκής της Toyota στο WRC. Η ιαπωνική εταιρεία αναμένεται άμεσα να ανακοινώσει και επίσημα την επιστροφή της στις ειδικές διαδρομές, και οι επικεφαλής των ομάδων, όπως οι κύριοι Ματόν και Καπίτο, έκαναν σχετικές δηλώσεις καλοσωρίζοντας την Toyota πίσω στο θεσμό. Βέβαια, δεν ήταν μόνο αυτό που έκανε τους μάνατζερ να χαμογελούν! Η κίνηση στο επίσημο site του θεσμού τις ημέρες του αγώνα, το υψηλό ενδιαφέρον για το συνδρομητικό wrc+ αλλά και τα νούμερα τηλεθέασης των ζωντανών ειδικών έκαναν τους ανθρώπους των ομάδων να χαμογελούν και να αισιοδοξούν. Δεν είναι τυχαίο ότι την πρώτη ημέρα το site τέθηκε εκτός λειτουργίας για μερικά λεπτά, λόγω μεγάλης επισκεψιμότητας και υπερφόρτωσής του!

Βέβαια, για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, ο λόγος που συνέβη αυτό δεν ήταν άλλος, πέρα από την παρουσία του Σεμπαστιάν Λεμπ και της επικείμενης μάχης του με τον Σεμπαστιάν Οζιέ. Η παρουσία των δύο τους στον ίδιο αγώνα απογείωσε το ενδιαφέρον και μαζί τα νούμερα. Τι αποδεικνύει αυτό; Ότι η δυναμική και το κοινό υφίστανται. Το αγωνιστικό ενδιαφέρον απουσιάζει. Όπως έχουμε αναφέρει αρκετές φορές στο παρελθόν, ομάδες-κατασκευαστές υπάρχουν. Δεν εντοπίζεται εκεί το πρόβλημα. Από το 2017 θα αγωνίζεται στο θεσμό και η Toyota, δηλαδή συνολικά πέντε διαφορετικές εταιρείες. Το θέμα είναι ποιοι οδηγούν τα αυτοκίνητα. Βλέπετε, οι δύο οδηγοί της VW, οι κύριοι Οζιέ και Λάτβαλα, είναι μερικά «κλικ» ταχύτεροι από τους υπολοίπους, με αποτέλεσμα να είναι εκτός συναγωνισμού. Και φυσικά αυτό ΔΕΝ οφείλεται στα αυτοκίνητα, όπως αρκετοί υποστηρίζουν. Πόσο διαφορετικό ήταν το DS3 του Λεμπ από αυτά των Μικ και Όστμπεργκ, που του επέτρεψε να κερδίζει τα Polo; Οι τεχνικοί κανονισμοί είναι έτσι διαμορφωμένοι, που δεν επιτρέπουν μεγάλες ελευθερίες, και φυσικά να ανοίξει η ψαλίδα μεταξύ των αυτοκινήτων.

Η λύση που έδωσε η FIA φέτος για αύξηση του ανταγωνισμού είναι καταρχήν η απαγόρευση της ενημέρωσης ενδιάμεσων χρόνων στα πληρώματα κατά τη διάρκεια των ε.δ. Και πάλι, όμως, είδαμε τακτική και στρατηγική από πολλούς, χωρίς να γνωρίζουν ακριβώς το ρυθμό των υπολοίπων ώστε να ρυθμίσουν το δικό τους. Αντίθετα, η αλλαγή του συστήματος της σειράς εκκίνησης, με τα πληρώματα να εκκινούν τις δύο πρώτες ημέρες σύμφωνα με τη βαθμολογία του Πρωταθλήματος και μόλις την τελευταία με αντίστροφη σειρά, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις θα αποδώσει. Είναι όμως δίκαιη; Αυτό είναι μια άλλη ιστορία, την οποία έχουμε δει αρκετές φορές από το 2004 και έπειτα, όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε το φαινόμενο Λεμπ στο θεσμό.

Εν έτει 2015, το φαινόμενο που προσπαθεί να αντιμετωπίσει το WRC είναι η VW και οι οδηγοί της. Η διαφορά τού τότε με το σήμερα, όμως, είναι πως εκείνη την περίοδο υπήρχαν στο θεσμό οδηγοί όπως οι Γκρένχολμ, Σάινθ, Σόλμπεργκ, Χίρβονεν, Μάρτιν, ακόμα και οι Ντιβάλ, Γκαρντεμάιστερ και άλλοι. Σήμερα ποιοι; Και, δυστυχώς, αυτό είναι ένα πρόβλημα που δεν μπορούν να λύσουν ούτε η Ομοσπονδία ούτε ο promoter του θεσμού. Ίσως τη λύση να έχουν στα χέρια τους οι κατασκευαστές, που θα πρέπει να δώσουν ευκαιρίες σε νέα παιδιά και οδηγούς, επενδύοντας επάνω τους. Μέχρι οδηγοί όπως οι Λάσε Λάμπι, Στεφάν Λεφέβρ και Κέβιν Άμπρινγκ να αποκτήσουν εμπειρία και στόφα κορυφαίου οδηγού, η εικόνα δύσκολα θα αλλάξει._ Π. Τ.

Τεχνικές εξελίξεις

Έπειτα από ένα χρόνο «παγώματος» της ομολογκασιόν, οι ομάδες έχουν φέτος τη δυνατότητα να ομολογκάρουν νέα μηχανικά μέρη. Κοινές τεχνικές διαφορές για όλους είναι η χρήση νέου επιλογέα του κιβωτίου με χρήση πεταλούδας στην κολόνα του τιμονιού, αλλά και ελαφρύτερα εξαρτήματα. VW και Citroen παρουσίασαν τις εκδόσεις του 2015 στο Μόντε Κάρλο, με το Polo να εξελίσσεται σε αρκετά σημεία, και συγκεκριμένα κατά 75%. Τόσο ο κινητήρας όσο και το αεροδυναμικό πακέτο διαφοροποιήθηκαν, με την πίσω αεροτομή να μη διαθέτει τα κάθετα στοιχεία στο επάνω μέρος. Στη Citroen τελείως καινούργιος ήταν ο κινητήρας του DS3 (προερχόμενος από τη C-Elysee στο WTCC), ενώ διαφοροποιημένη είναι και η πίσω ανάρτηση. Καινούργια είναι και η πίσω αεροτομή, με τα κάθετα αεροδυναμικά στοιχεία, την ώρα που το τελείως νέο αεροδυναμικό πακέτο θα παρουσιαστεί στην Πορτογαλία. Μέχρι τη Φινλανδία η Citroen θα παρουσιάσει και νέες αλλαγές σε σύστημα μετάδοσης, όπως επίσης στην ανάρτηση.

Στη Ford τα Fiesta των Τάνακ και Έβανς διέθεταν μόνο το νέο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ στην Πορτογαλία θα δούμε το τελείως νέο αυτοκίνητο της βρετανικής ομάδας με αλλαγές στο μεγαλύτερο μέρος του. Αξίζει να σημειώσουμε ότι τον επιλογέα στην κολόνα του τιμονιού διέθεταν τα Fiesta και των Μπερτέλι, Μπουφιέ. Στο στρατόπεδο της Ηyundai, τα i20 διέθεταν αλλαγές στον κινητήρα και στην ανάρτηση, ενώ δεν έγινε χρήση του νέου επιλογέα, κάτι που αναμένεται στους επόμενους αγώνες. Στην κορεατική ομάδα εξελίσσουν μηχανικά μέρη που θα περάσουν και στο νέο i20 WRC.

In & Out

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η πόλη της Γκαπ αποτέλεσε το επίκεντρο του αγώνα.

Βέβαια, τα πληρώματα βρέθηκαν τόσο την πρώτη όσο και την τελευταία ημέρα στο Μονακό, καλύπτοντας συνολικά 1.403 χλμ. στις τέσσερις ημέρες του αγώνα, εκ των οποίων μόλις τα 355 ήταν αγωνιστικά.

Τριπλή ελληνική εκπροσώπηση είχαμε στον εναρκτήριο αγώνα του WRC, με τους Ιορδάνη Σερδερίδη, Νίκο Παυλίδη και Δημήτρη Δριβάκο.

Ο Σερδερίδης, που και φέτος θα ακολουθήσει το WRC-2 αλλά με Citroen DS3 R5, εγκατέλειψε μόλις στη 2η ε.δ. και δεν επέστρεψε υπό καθεστώς superally.

Αντίθετα, οι Δριβάκος και Παυλίδης ολοκλήρωσαν τον ιδιαίτερα απαιτητικό αγώνα, καταφέρνοντας να φτάσουν στη ράμπα του τερματισμού στο Μονακό!

Έντονο ήταν το ελληνικό στοιχείο και εκτός ε.δ. του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, αφού, εκτός από τους Έλληνες αγωνιζομένους, μόνο λίγοι δεν ήταν οι συμπατριώτες μας που είδαμε στις ειδικές διαδρομές! Ανάμεσα σε αυτούς και οι αγωνιζόμενοι Λευτέρης Σωτήρχος, Δημήτρης Σαΐνης.

Φυσικά, η επιλογή των ελαστικών αποτέλεσε για ακόμα μία χρονιά σημαντικό παράγοντα στην εξέλιξη του αγώνα, με τους οδηγούς να έχουν να επιλέξουν ανάμεσα από πέντε διαφορετικές γόμες.

Στη διάθεσή τους είχαν μαλακή και πολύ μαλακή γόμα, όπως και δύο ελαστικά χιονιού με καρφιά και χωρίς. Συνολικά στον αγώνα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν 34 λάστιχα.

Στο Μόντε Κάρλο, ζωτικής σημασίας είναι η παρουσία των πλοηγών αυτοκινήτων, που μεταφέρουν πληροφορίες στους οδηγούς πριν φύγουν από το σέρβις, αναφορικά με την κατάσταση του δρόμου στις ειδικές διαδρομές.

Για αυτό και τα πληρώματα προτιμούν έμπειρους οδηγούς να δουλεύουν για λογαριασμό τους! Ο Σεμπαστιάν Οζιέ είχε… στην υπηρεσία του τον Νικολά Βουγιόζ, ενώ ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα τον Τόνι Γκαρντεμάιστερ.

Ο Σεμπαστιάν Λεμπ επιστράτευσε τον πολύπειρο Πατρίκ Μαγκό, ενώ ο Μαντς Όστμπεργκ τον Περ Γκούναρ Άντερσον. Παράλληλα, είδαμε τον Μπρούνο Τιρί να έχει αναλάβει το συγκεκριμένο ρόλο για λογαριασμό του Τιερί Νεβίλ, ενώ ο Γκουίνταφ Έβανς βοήθησε με την εμπειρία του τον γιο του και πρώτο οδηγό της M-Sport, Έλφιν.

Ιδιαίτερα ευδιάθετος ήταν ο Σεμπαστιάν Λεμπ στην επιστροφή του στο WRC, κάνοντας χιούμορ σε κάθε ευκαιρία.

Χαρακτηριστική ήταν η ατάκα του όταν ρωτήθηκε αναφορικά με τη συνεργασία του με τον Ντανιέλ Ελενά έπειτα από καιρό, όπου και είπε χαρακτηριστικά: «Χαίρομαι που διαπίστωσα ότι ακόμη χωράει στο μπάκετ», προκαλώντας τα γέλια όλων, και βέβαια του Ελενά του ίδιου.

Φυσικά, ο εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής προκαλούσε παροξυσμό με κάθε του εμφάνιση, με εκατοντάδες κόσμου να τον περικυκλώνει σε κάθε ευκαιρία και σε κάποιες περιπτώσεις να φυγαδεύεται!

Πάντως, ο ίδιος απέκλεισε το ενδεχόμενο να λάβει μέρος σε άλλον αγώνα του θεσμού μέσα στη χρονιά, αν και δεν έκρυψε ότι του έλειψε η οδήγηση του DS3 WRC και γενικότερα οι ειδικές διαδρομές…

Αξίζει να σημειώσουμε ότι, όποτε οι Λεμπ και Οζιέ βρέθηκαν στον ίδιο χώρο, προτίμησαν να βρίσκονται μαζί κουβεντιάζοντας σε εξαιρετικό κλίμα!

Ο Οζιέ για ακόμα μία φορά δεν έχασε την ευκαιρία να κάνει παράπονα για τη σειρά εκκίνησης, αναφέροντας ότι, αν δεν κερδίσει σε Μονακό και Σουηδία, θα είναι καλύτερα, αφού θα έχει καλύτερη θέση για το Μεξικό!

Ο γνωστός Βρετανός ηθοποιός Ίντρις Έλμπα, που έχει υποδυθεί τον Νέλσον Μαντέλα, ενώ τον έχουμε δει στη χώρα μας και στη σειρά «Λούθερ», πήρε μία γεύση από τις δυνατότητες του Polo WRC δίπλα στον Σεμπαστιάν Οζιέ.

Ο Έλμπα θα λάβει μέρος σε ένα ντοκιμαντέρ της βρετανικής τηλεόρασης, συμμετέχοντας μάλιστα και σε έναν αγώνα ράλλυ του Ιρλανδικού Πρωταθλήματος!

Την άνοιξη θα είναι διαθέσιμη προς πώληση και η νέα έκδοση του video game WRC5, το οποίο αναμένεται να είναι το κορυφαίο της σειράς.

Μάλιστα, οι τεχνικοί της εταιρείας που το σχεδίασε, της Kylotonn, ζήτησαν τη βοήθεια και τη συμβολή του Σεμπαστιάν Σαρντονέ, με στόχο να είναι όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικό.

Για τη διεξαγωγή του Ράλλυ Μόντε Κάρλο χρειάστηκαν…

… 5.000 μεταλλικοί και ξύλινοι πάσσαλοι

… 4.500 μέτρα κιγκλιδώματος

… 4.500 πινακίδες

… 1.448 αστυνομικοί

… 740 πυροσβέστες

… 510 άνθρωποι που αποτέλεσαν το δυναμικό της οργάνωσης

… 430 οχήματα

… 174 αυτοκίνητα που παραχώρησε η Renault στην οργάνωση

… 130 τηλεφωνικές γραμμές

… 90 tablet και ηλεκτρονικοί υπολογιστές

… 4 ελικόπτερα

Και φέτος ο Σεμπαστιάν Οζιέ αναμένεται πως θα είναι το «μεγάλο αφεντικό» στο WRC. Ερώτημα παραμένει το κατά πόσο θα μπορέσει ο ομόσταβλός του, Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, να τον προβληματίσει, αφού κανείς άλλος δε μοιάζει ικανός.

Ήρθε, κέρδισε ειδικές και μαζί τις εντυπώσεις, και στο τέλος έφυγε για να επιστρέψει στις πίστες του WTCC με το κεφάλι ψηλά. Ο Σεμπαστιάν Λεμπ έδωσε άλλη αίγλη στον αγώνα με την παρουσία του, ενώ με τις επιδόσεις του προσέθεσε ακόμα μία ιστορία που θα λέμε μελλοντικά, όταν θα αναφερόμαστε στο θρύλο που έχει χτίσει γύρω από το πρόσωπό του…

Ο Οτ Τάνακ έχει πολλά κοινά στοιχεία με τον συμπατριώτη του Μάρκο Μάρτιν και, αν καταφέρει να μείνει στο δρόμο διατηρώντας την ίδια ταχύτητα, είναι ικανός για μεγάλες εκπλήξεις!

Χαμηλοί τόνοι στη Hyundai, με τους Κορεάτες να τηρούν… στάση αναμονής μέχρι την παρουσίαση του νέου i20 WRC, το οποίο, σύμφωνα με τον Νεβίλ, θα είναι ανταγωνιστικό με το καλημέρα!

Eίναι το νέο «καυτό» όνομα του WRC. Στη Citroen βλέπουν στο πρόσωπο του 22χρονου Στεφάν Λεφέβρ τον νέο «Λεμπ», και επενδύουν σε αυτόν! Στο Μόντε επικράτησε στο WRC-2 οδηγώντας το DS3 R5 και σημειώνοντας σε κάποιες περιπτώσεις κορυφαίους χρόνους, μπροστά από συνδυασμούς με WRCars.

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

15 ε.δ., 355,48 χλμ. > Συνολικά: 1.403.08 χλμ. > Εκκίνησαν/Τερμάτισαν: 94/77

1 Οζιέ-Ινγκρασία VW Polo R WRC '15 RC1 3:36:40.2

2 Λάτβαλα-Αντίλα VW Polo R WRC '15 RC1 3:37:38.2

3 Μίκελσεν-Φλόενε VW Polo R WRC '14 RC1 3:38:52.5

4 Όστμπεργκ-Άντερσον Citroen DS3 WRC '14 RC1 3:39:23.8

5 Νεβίλ-Γκιλσούλ Hyundai i20 WRC RC1 3:39:52.23

6 Σόρντο-Μαρτί Hyundai i20 WRC RC1 3:39:53.1

7 Έβανς-Μπάριτ Ford Fiesta WRC RC1 3:42:03.9

8 Λεμπ-Ελενά Citroen DS3 WRC '15 RC1 3:45:19.4

9 Πρόκοπ-Τόμανεκ Ford Fiesta WRC RC1 3:46:35.0

10 Μικ-Ναγκλ Citroen DS3 WRC '15 RC1 3:47:35.8

ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕΙΣ

Μπουφιέ-Πανσερί (Ford Fiesta) 2η Έξοδος, Κούμπιτσα-Σεπάνιακ (Ford Fiesta) 14η Έξοδος

ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΑ ΑΝΑ Ε.Δ.

1η-6η Λεμπ, 7η-15η Οζιέ

ΝΙΚΗΤΕΣ Ε.Δ.

Λεμπ 5, Κούμπιτσα 4, Μικ 2, Οζιέ 2

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ

Οδηγών: Οζιέ 25, Λάτβαλα 19, Μίκελσεν 15, Όστμπεργκ 12, Νεβίλ 10, Σόρντο 8, Έβανς 6, Λεμπ 6, Μικ 4

Κατασκευαστών: VW Motorsport 43, Hyundai Shell WRT 27, Citroen Abu Dhabi WRT 12, M-Sport WRT 12

WRC-2: Λεφέβρ 25, Μπριν 18, Κρέμερ 15, Καμιλί 12, Χίρσι 10, Τζιορντάνο 8

JWRC: Ζιλμπέρ 25, Ρίντεμαν 18, Βέιμπι 15, Τεμπεστίνι 12, Ροσέλ 10, Ρε 8

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ, ΝΙΚΟΣ ΚΑΤΙΚΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ