Στην Πολωνία η Citroen θα παρουσιάσει μία αναβαθμισμένη έκδοση του Citroen C3 WRC, την οποία θα έχει μόνο ο Andreas Mikkelsen στη διάθεση του.
Τα απογοητευτικά αποτελέσματα της Citroen στο πρώτο μισό της χρονιάς έχουν προκαλέσει μία σειρά από αντιδράσεις στις τάξεις της ομάδας. Η πρώτη και σημαντικότερη μέχρι στιγμή ήταν η απόφαση του επικεφαλής της Citroen Racing, Yves Matton, να θέσει εκτός τον Kris Meeke για τον αγώνα της Πολωνίας. Η επόμενη κίνηση από την πλευρά των Γάλλων είναι η παρουσίαση μία αναβαθμισμένης έκδοσης του C3 WRC με συγκεκριμένες αλλαγές, σύμφωνα με το παράθυρο που επιτρέπουν οι κανονισμοί από πλευράς FIA. Έτσι, στη Citroen έκαναν χρήση του “joker” που έχουν τη δυνατότητα να ομολογκάρουν μέσα στη χρονιά, παρουσιάζοντας ένα νέο πίσω διαφορικό και ένα νέο μηχανικό μέρος που διαφοροποιεί τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες. Η αναβαθμισμένη έκδοση του C3 θα έχει την ονομασία “C3 WRCS” και λόγω του μικρού χρονικού διαστήματος που μεσολάβησε από τη Σαρδηνία, μόνο ο Andreas Mikkelsen θα το έχει στη διάθεση του.
Ο επικεφαλής της Citroen Racing Yves Matton δήλωσε σχετικά: “Έπρεπε να κάνουμε ένα βήμα μπροστά. Τα ρίσκα που πήραμε κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του αυτοκινήτου δεν απέδωσαν” ανέφερε ο Matton φωτογραφίζοντας ουσιαστικά τον Kris Meeke που είχε και την ευθύνη εξέλιξης του C3. “Το αυτοκίνητο είναι αναμφισβήτητα γρήγορο, αλλά το “παράθυρο” όπου μπορεί κάποιος να εκμεταλλευθεί πλήρως τις δυνατότητες του είναι πολύ μικρό. Έτσι προχωρήσαμε σε μία σειρά από αλλαγές, με πρώτη την προσθήκη του Andreas Mikkelsen στην ομάδα, ο οποίος και μας βοήθησε στο να εξελίξουμε κάποιες νέες ιδέες. Μετά από την πρώτη ουσιαστική δοκιμή που κάναμε με τον Andreas στην Πολωνία θα παρουσιάσουμε μία σειρά από αναβαθμίσεις που ελπίζουμε να κάνουν το αυτοκίνητο πιο φιλικό σε όλους τους οδηγούς και να μας προσφέρει τα αποτελέσματα που συμβαδίζουν με τις προσδοκίες της Citroen Racing.”
Ο Mikkelsen οδήγησε το αυτοκίνητο για δύο μέρες εν όψει της Πολωνίας, ενώ όπως ανέφερε και ο ίδιος αισθάνεται πολύ πιο οικεία με το C3 έχοντας το φέρει πιο κοντά στο δικό του οδηγικό στυλ. Πάντως, η αλήθεια είναι ότι μέχρι σήμερα μόνο ο Kris Meeke δείχνει πως μπορεί να σημειώσει κορυφαίες επιδόσεις με το C3, την ώρα που οι Breen και Lefebvre έχουν εκφράσει αρκετές φορές τη δυσκολία τους στο να οδηγήσουν στο ρυθμό των κορυφαίων συνδυασμών το αυτοκίνητο. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ακόμα και ο Andreas Mikkelsen στη Σαρδηνία, σε καμία περίπτωση δεν θύμισε τον οδηγό που πέρσι διεκδικούσε σε κάθε αγώνα τη νίκη. Όλα αυτά δείχνουν ότι ο Meeke που είχε το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης στην εξέλιξη του C3 το 2016, είχε χτίσει το αυτοκίνητο σύμφωνα με τις δικές του επιθυμίες. Οι οποίες εν τέλει δεν αποδίδουν. Αναμφίβολα, όχι μόνο ο Meeke, αλλά και το σχεδιαστικό τμήμα της Citroen φέρει ευθύνη για τις επιδόσεις των C3 με τον τεχνικό διευθυντή της ομάδας Laurent Fregosi να έχει συγκεντρώσει αρκετά πυρά για την επιλογή του να υιοθετήσει αρκετές λύσεις από την C-Elysee του WTCC στο C3 WRC. Επιλογή που σήμερα δεν τον δικαιώνει.
Με δεδομένο λοιπόν ότι η ισχύς του κινητήρα δεν είναι το πρόβλημα της Citroen, ίσως η απόφαση για διαφοροποίηση στον τομέα των διαφορικών να μεταμορφώσει το C3 στη συνέχεια. Αλλά αυτό είναι κάτι που θα δούμε στην Πολωνία από τον Mikkelsen που θα έχει στη διάθεση του το νέο C3 WRCS._Π.Τ.