top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το Peugeot 208 1.5 BlueHDI 100 PS

Οδηγούμε το Peugeot 208 στην έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,5 λίτρων, απόδοσης 100 ίππων.

Από το περασμένο φθινόπωρο, οπότε και η επίσημη παρουσίασή του, το Peugeot 208 έχει στρέψει πάνω του τα βλέμματα. Με εξωτερική εμφάνιση που κάνει τη διαφορά, τεχνολογία τελευταίας γενιάς, αποδοτικούς κινητήρες και -για πρώτη φορά- με την ένταξη στην γκάμα του μιας αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης, το νέο Peugeot 208 ανέπτυξε μια δυναμική που επιβεβαιώθηκε από την ανάδειξή του σε “Car Of The Year” για το 2020.

Δείτε επίσης: Γιατί το νέο Peugeot 208 αναδείχτηκε Car Of The Year 2020 (+video)

Παρών στη γκάμα του νέου Peugeot 208 είναι και ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας 1.5 BlueHDI, αποκλειστικά στην έκδοση των 100 ίππων. Το σύνολο διαθέτει σύστημα Start&Stop και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Αν και στο πρόσφατο χρονικό διάστημα οι κινητήρες πετρελαίου πέρασαν μια περίοδο «αμφισβήτησης», η πορεία έδειξε πως συνεχίζουν να αποτελούν μια βιώσιμη και χρήσιμη επιλογή, ειδικότερα για όσους πραγματοποιούν πολλά χιλιόμετρα και έχουν σε πρώτο πλάνο τη μείωση του κόστους μετακινήσεων. Προφανώς η επιλογή της ελληνικής αντιπροσωπείας για την εισαγωγή μίας μόνο έκδοσης στην αγορά της χώρας μας δεν έγινε τυχαία, αλλά με βάση οικονομοτεχνικά κριτήρια και το ανάλογο αγοραστικό ενδιαφέρον. Εν προκειμένω, σημειώνεται πως το πετρελαιοκίνητο Peugeot 208 διατίθεται συνολικά σε 4 εκδόσεις εξοπλισμού (Like, Active, Allure, GT-Line).

Rear

Γνώριμη εικόνα

Αναφορικά με το αυτοκίνητό «μας», μπορεί το λευκό για την περίσταση «208» εξοπλιστικού επιπέδου Active να μη διέθετε τη διχρωμία πιο πλούσιων εκδόσεων, ωστόσο ο σχεδιασμός του προσελκύει το βλέμμα ανεξαρτήτως χρωματικών επιλογών. Η σπορτίφ σιλουέτα και ο σχεδιασμός των φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω διαμορφώνουν την ξεχωριστή προσωπικότητα με τον σαφή σπορ προσανατολισμό, που τόσο έχει επαινεθεί στη μικρή, αλλά γεμάτη διακρίσεις πορεία του γαλλικού αυτοκινήτου μέχρι σήμερα.

Διαβάστε ακόμη: Δοκιμάζουμε τα Peugeot 208 1.2 PureTech 100 & 1.2 PureTech 130 EAT8

Αντίστοιχα, στο εσωτερικό ξεχωρίζει το i-cockpit με το μικρών διαστάσεων τιμόνι, σήμα-κατατεθέν των πρόσφατων μοντέλων της μάρκας. Για όσους έχουν ήδη βρεθεί στα πηδάλια ενός νέου 208, η θέση οδήγησης προσφέρει μια σειρά από… γνώριμες εικόνες. Η ορατότητα στον υπερυψωμένο πίνακα οργάνων TFT 3,5 ιντσών -αποτελεί μέρος της έκδοσης Active, καθώς στις πλουσιότερες εκδόσεις υπάρχει 3D πίνακας 10 ιντσών- είναι ευκρινής, ενώ παράλληλα, η πρόσβαση στην έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών αποδεικνύεται εύκολη υπόθεση, όπως είναι και η χρήση του συστήματος infotainment. Το smartphone συνδέεται εύκολα με το σύστημα του αυτοκινήτου, ενώ η χρήση του ραδιοφώνου και του κλιματισμού, είναι απλή. Πέραν αυτών, οι διακόπτες αεροπορικού τύπου στο κέντρο του ταμπλό, πέρα από χρηστικοί, έρχονται να ενισχύσουν την ποιοτική εικόνα της κατασκευής.

Διαβάστε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 208 1.2 PureTech 100

Όσο για την καμπίνα; Έχοντας πάντοτε ως δεδομένους τους χωροταξικούς περιορισμούς στην κατηγορία των supermini, το «208» μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 4 επιβάτες. Οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι απολύτως ικανοποιητικές, ενώ από πλευράς πορτ μπαγκάζ, η χωρητικότητά του ανέρχεται σε 265 λίτρα (311 με κιτ επισκευής).

Peugeot 208 1.5 BlueHDI

Η έκδοση πετρελαίου

Η ισχύς του 1.5 BlueHDI αποδίδεται στις 3.500 στροφές, την ώρα που για τη ζωντάνια του από χαμηλά και σε ευρύ φάσμα στροφών τον πρώτο λόγο έχει η διαθέσιμη ροπή των 250 Nm που αποδίδεται μόλις από στις 1.750 σ.α.λ.. Από πλευράς επιδόσεων, το 208 επιτυγχάνει το «0-100» σε 10,2”, ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 188 χλμ./ώρα. Όσον αφορά το «φλέγον» θέμα της κατανάλωσης και της εκπομπής ρύπων, σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, η κατανάλωση στην έκδοση Active είναι 3,2 λίτρα/100 χλμ., με την εκπομπή ρύπων να έχει περιοριστεί στα 85 γραμμάρια CO2/χλμ. Σημειώνεται πως θετικό ρόλο σε αυτόν τον τομέα, όσον αφορά στις αστικές μετακινήσεις, διαδραματίζει και η παρέμβαση του συστήματος Start&Stop. Στην πράξη, διαπιστώσαμε πως ακόμη και αν το Peugeot 208 1.5 BlueHDI πιεστεί, η κατανάλωσή του θα κυμανθεί μεταξύ 5-5,5 λίτρων/100 χλμ., ενώ αν ο οδηγός το επιδιώξει, δε θα δυσκολευτεί να την περιορίσει κάτω από τα 5 λίτρα/100 χλμ.

Peugeot 208 BlueHDI

Οδηγώντας

Από τα πρώτα μέτρα συνύπαρξης μαζί του, η ξεχωριστή προσωπικότητα του πετρελαιοκίνητου 208 γίνεται φανερή. Το τιμόνι -και εδώ- διακρίνεται πρωτίστως για την αμεσότητά του, ενώ θα «ακολουθήσει» με χαρακτηριστική άνεση ακόμα και σε πιο πιεστικούς ρυθμούς. Την ίδια ώρα, καθιστά το αυτοκίνητο ευέλικτο εντός πόλης (διάμετρος κύκλου στροφής 10,4 μέτρα), χαρακτηριστικό που είναι από τα πιο σημαντικά ζητούμενα σε αυτή την κατηγορία. Από εκεί και έπειτα, γίνεται προφανές από πλευράς προδιαγραφών και εξοπλισμού πως η συγκεκριμένη έκδοση στοχεύει περισσότερο στη χρηστική καθημερινότητα, παρά στην απόλυτη ευχαρίστηση. Σε αυτό συνηγορεί η ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), η οποία ισορροπεί μεταξύ της άνεσης των επιβατών και της αποτελεσματικής απορρόφησης των ανωμαλιών του δρόμου. Πάντως, οι Γάλλοι έχουν μείνει πιστοί στις συνήθειές τους, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο με ευχάριστη οδική συμπεριφορά.

Peugeot 208

Ακόμα και αν ο οδηγός επιδιώξει να αυξήσει το ρυθμό του, το αμάξωμα του 208 δε θα… δυσανασχετήσει, ενώ αν στο δίπτυχο ανάρτηση-τιμόνι προσθέσουμε και την καλή απόδοση των φρένων (δίσκοι εμπρός/πίσω), το πρόσημο που προκύπτει είναι παραπάνω από θετικό. Συνολικά, πέραν των χαρακτηριστικών του κινητήρα που προαναφέραμε, σημαντικό ρόλο στο αποτέλεσμα παίζει και η καλή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων, αφού σε κανένα σημείο το αυτοκίνητο δεν “κρεμάει”, είτε αυτό αφορά σε πιο σβέλτη οδήγηση, είτε σε μεταφορά με βασικό μέλημα τη διατήρηση της κατανάλωσης σε χαμηλά επίπεδα.

Peugeot 208 BlueHDI

Το νέο Peugeot 208 και κατά συνέπεια, η πετρελαιοκίνητη έκδοσή του, έχει ως βάση την πολυχρηστική πλατφόρμα CMP του Group PSA. Χάρη σε αυτήν, έχει επιτευχθεί μείωση του βάρους, καθώς και ενσωμάτωση τελευταίας γενιάς συστημάτων υποβοήθησης οδηγού στο βασικό μάλιστα εξοπλισμό. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως το μοντέλο εφοδιάζεται με το γνωστό “Pack Safety”, το οποίο περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών, προειδοποίηση για κίνδυνο σύγκρουσης, ενεργή διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας, ενεργό σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού, αναγνώριση ορίων ταχύτητας και προειδοποίηση υπέρβασής τους. Η έκδοση Active διαθέτει επιπλέον εκτεταμένη αναγνώριση οδικής σήμανσης, καθώς και πιο πλούσιο εξοπλισμό σε επίπεδο infotainment.

Peugeot 208 BlueHDI

Εν κατακλείδι, το Peugeot 208 1.5 ΒlueHDI στέκεται ακριβώς στο επίπεδο που περιμέναμε, έχοντας γνωρίσει τις εκδόσεις βενζίνης. Δεν είναι μόνο ότι διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά που έκαναν το μοντέλο να ξεχωρίζει, αλλά και πως προσθέτει την απαραίτητη «πινελιά οικονομίας» σε επίπεδο κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων, που εκπορεύεται από την εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα πετρελαίου. Με δεδομένα τα παραπάνω, αλλά και το γεγονός πως οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις παραμένουν μια άκρως υπολογίσιμη δύναμη στην αγορά της Ευρώπης, πρόκειται για μια πρόταση κορυφής για όσους εστιάσουν σε supermini με τέτοιου τύπου κινητήρα. _Ν.Δ.

Η τιμή του Peugeot 208 1.5 ΒlueHDi, ξεκινά από 16.500 ευρώ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Engine

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ > Πετρελαίου, 4κύλινδρος ΚΥΒΙΣΜΟΣ > 1.499 κ.εκ. ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ > 100 ίπποι/3.500 σ.α.λ. ΜΕΓ. ΡΟΠΗ > 250 Nm /1.750 σ.α.λ. ΚΙΒΩΤΙΟ > Χειροκίνητο 6 σχέσεων ΜΕΤΑΔΟΣΗ > Εμπρός 0-100 χλμ./ώρα > 10,2 δλ. ΤΕΛ. ΤΑΧΥΤΗΤΑ > 188 χλμ./ώρα ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 > 85 γρ./χλμ. ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ > 5,2 λιτ./100 χλμ. ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΜxΠxΥ) > 4.055×1.745×1.430 ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ > 2.540 χλστ. ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ > 265 (311 με κιτ επισκευής) λίτρα ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ ΚΑΥΣΙΜΟΥ > 41 λίτρα ΕΛΑΣΤΙΚΑ > 195-55-R16 ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ > 17.200 ευρώ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ