Η ομάδα της Ferrari ανακοίνωσε επίσημα ότι θα διατηρήσει τον Kimi Raikkonen και το 2016, δίνοντας τέλος στις εικασίες για το μέλλον του Φινλανδού.
Ο Raikkonen, που στις 17 Οκτωβρίου θα γιορτάσει τα 36α γενέθλιά του, αποτελεί το γηραιότερο (και δημοφιλέστερο, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση του GPDA) πιλότο του grid. Δυστυχώς για τον ίδιο, η περυσινή σεζόν του με τη Scuderia (και team mate τον Fernando Alonso) καθώς και η πλειονότητα των φετινών του εμφανίσεων έχουν υπάρξει απογοητευτικές. Εντούτοις, η Ferrari επέλεξε να ενεργοποιήσει την επιλογή ανανέωσης του συμβολαίου του Raikkonen (που έληγε στις 31 Ιουλίου) για μία ακόμη σεζόν, την τρίτη συνεχόμενη.
Πέρυσι, οι κακές εμφανίσεις του Φινλανδού αποδόθηκαν στο δύστροπο μονοθέσιο της Ferrari, καθώς και στην ασυνεννοησία με τους μηχανικούς του –η οποία φαίνεται να συνεχίζεται και φέτος, παρά τον αγγλόφωνο αρχιμηχανικό David Greenwood που προσλήφθηκε από τη Marussia. O Raikkonen αντιμετώπισε επίσης αρκετά προβλήματα αξιοπιστίας, ωστόσο αυτό δε δικαιολογεί το γεγονός ότι ο team mate του, Sebastian Vettel έχει κατακτήσει μέχρι στιγμής φέτος 2 νίκες και έχει ανέβει άλλες πέντε φορές στο βάθρο, έναντι της μοναδικής παρουσίας που έχει στο podium φέτος ο Φινλανδός (Mπαχρέιν). Για αυτό το λόγο και ο Γερμανός έχει συλλέξει 84 βαθμούς περισσότερους από τον Raikkonen.
H Ferrari γνωρίζει καλύτερα από οποιονδήποτε τις πραγματικές δυνατότητες του Raikkonen. Το κατά πόσο είναι αφοσιωμένος στη δουλειά του, το κλίμα που δημιουργεί εντός της ομάδας και φυσικά τα δεδομένα από την τηλεμετρία όσον αφορά την οδήγησή του. Αν έκρινε είχε να κάνει με έναν ξοφλημένο οδηγό, προφανώς δε θα τον διατηρούσε στους κόλπους της. Ίσως η Scuderia έκρινε ότι δεν είχε καλύτερη εναλλακτική λύση. Ο επικρατέστερος υποψήφιος αντικαταστάτης ήταν ο Valtteri Bottas. Η Williams όμως απαίτησε υπερβολικά χρήματα (15 εκατομμύρια ευρώ) για να αποδεσμεύσει έναν οδηγό ο οποίος ακόμα δεν έχει νικήσει το πρώτο του GP. Ιστορικά, η Ferrari προτιμάει οδηγούς που έχουν ήδη αποδείξει ότι είναι ικανοί να κατακτήσουν νίκες (ή πρωταθλήματα).
Ίσως η επιβεβαίωση της ανανέωσης να ενθαρρύνει και τον ίδιο τον Φινλανδό που είχε βρεθεί για μήνες τώρα στην άβολη θέση να απαντάει ερωτήσεις για το μέλλον του. Κάποιοι σίγουρα θα πιστεύουν ότι η απόφαση της Ferrari είναι συντηρητική και λανθασμένη. Σίγουρα πάντως η επιλογή αυτή διατηρεί τον Vettel χαρούμενο –κάτι είναι κι αυτό! Ο Γερμανός διατηρεί καλές σχέσεις με τον Raikkonen, γνωρίζει ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν αθέμιτες κόντρες, ενώ στην πίστα βρίσκεται συνήθως μπροστά από τον Φινλανδό.
Ο Raikkonen, χρειάζεται να έχει ένα σαββατοκύριακο απαλλαγμένο από προβλήματα για να καταφέρει να αντλήσει το μέγιστο από τον εαυτό του και το μονοθέσιο. Δυστυχώς, αυτή η ευκαιρία του έχει παρουσιαστεί ελάχιστες φορές φέτος (όπως και πέρυσι), λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας, ασυνεννοησίας με το pit wall, σφαλμάτων (οδηγού και ομάδας) κ.ά. Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του Raikkonen είναι η απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές. Τις περισσότερες φορές που βρίσκεται στο Q3 έχει συνήθως μονάχα ένα σετ καινούργιων ελαστικών το οποίο δεν καταφέρνει να αξιοποιήσει πλήρως.
Ήδη από την πρώτη περίοδο του Raikkonen στη Ferrari (2007-2009), o Φινλανδός δεν είχε τη δυνατότητα να επιδείξει την ταχύτητά του τα Σάββατα με τον τρόπο που το έκανε κατά τη θητεία του στη McLaren. Στα χρόνια του στη McLaren (2002-2006), ο Raikkonen χρησιμοποιούσε πάντοτε ελαστικά Michelin, κατά την περίοδο που η γαλλική εταιρεία εξέλισσε συνεχώς τα ελαστικά της, ανταγωνιζόμενη την Bridgestone. Τα Michelin εκείνης της εποχής φημίζονταν για τον τρόπο με τον οποίο επέτρεπαν στον οδηγό να κάνει πρακτικά ό,τι θέλει με τον εμπρός άξονα.
Το 2007 όλες οι ομάδες χρησιμοποιούσαν τα ενιαία ελαστικά της Bridgestone και άμεσα ξεκίνησαν οι δυσκολίες του Raikkonen να φέρει στην ιδανική θερμοκρασία αυτά του εμπρός άξονα. Σε αυτό ενδέχεται να συνέβαλλε και η σχεδιαστική φιλοσοφία της Ferrari ανά τα έτη, καθώς ο Raikkonen είχε μερικές εκλάμψεις ταχύτητας στις κατατακτήριες δοκιμές κατά τη διετή θητεία του στη Lotus (2012-2013) με τα ελαστικά της Pirelli. Είναι γνωστό από την αρχή της σεζόν ότι η φετινή Ferrari διαθέτει λύσεις (ιδίως όσον αφορά τη γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης) οι οποίες δεν είναι ιδανικές και αποδίδονται σε τεχνικούς που έχουν πλέον απομακρυνθεί από το Maranello. Ωστόσο, δεν υπήρχε χρόνος να μετατραπούν. Υπάρχει περίπτωση το μονοθέσιο της Ferrari για το 2016 (σε συνδυασμό με τα ελαστικά της Pirelli) να προσφέρει στον Raikkonen την απόκριση που χρειάζεται για να επιδείξει τον παλιό καλό του εαυτό; Ή μήπως οι καλύτερες ημέρες του Φινλανδού έχουν παρέλθει;_Φ.Λ.