Η Audi συνεχίζει την επιτυχημένη διαδρομή της στις station εκδόσεις με το επιβλητικό A6 Avant
Η αναμενόμενη έκδοση Avant της νέας γενιάς Α6 παρουσιάστηκε το διήμερο 14–15 Φεβρουαρίου στην Μπαρτσελόνα της Ισπανίας. H παράδοση και η εμπειρία της εταιρείας στην κατασκευή τέτοιων εκδόσεων καταγράφεται και στην περίπτωση του Α6 Avant. Φαίνεται για μια ακόμα φορά ότι η πρακτικότητα σε καμία περίπτωση δεν επιτυγχάνεται εις βάρος της αισθητικής. H καμπύλη προς τα πίσω της οροφής, η εντονότερη κλίση του παραθύρου της πέμπτης πόρτας δίνουν στην εμφάνισή του μια ανάλογη αίσθηση με αυτή του Α3 Sportback, που θα μπορούσε κανείς να το θεωρήσει αντί station ένα μεγάλο hatchback. Το αποτέλεσμα είναι πιο ελκυστικό από το σεντάν και όχι μόνο αυτό, αλλά έχει και πιο σπορ χροιά από το «αδελφό» A6.
Από την άλλη μεριά οι έτσι κι αλλιώς μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις (4,93Χ1,86Χ146) προδιαθέτουν για την ευρυχωρία πέραν των επιβατών και του χώρου αποσκευών που βρίσκεται σε πρώτο πλάνο στις εκδόσεις αυτές. Τα 565 λίτρα του απολύτως επίπεδου χώρου είναι μια τιμή που δεν είναι κορυφαία για την κατηγορία, ωστόσο παραπέμπει σε πολυμορφικό. Σε ότι αφορά την πρακτικότητα η δυνατότητα χωρισμού του διαθέσιμου χώρου με ειδικές ζώνες και μεταλλικά τμήματα που κινούνται πάνω σε ράγες παρέχουν ευκολία και πολύ καλή ευελιξία.
Όπως και στο Α6, η γκάμα των βενζινοκινητήρων αποτελείται από τρία σύνολα: τον 2,4 (177 ίπποι), τον 3,2 FSi ( 255 ίπποι) και τον κορυφαίο V8 4,2 (335ίπποι). Υπάρχουν παράλληλα και τρεις Diesel στα 2,0, 2,7 και 3,0 λίτρα απόδοσης 140, 180 και 225 ίππων. Φυσικά υπάρχει προαιρετικά μια πληθώρα συνδυασμών με κιβώτια τύπου Tiptronic και Multitronic ενώ σταντάρ είναι εκτός της κορυφαίας έκδοσης που συνδυάζεται αποκλειστικά με κιβώτιο τύπου Tiptrnic, το μηχανικό με έξι σχέσεις. Όλοι οι βενζινοκινητήρες διαθέτουν και τετρακίνητες εκδόσεις, ενώ αντίθετα μόνο ο 3λιτρος από την γκάμα των diesel.
Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Α6 Avant με τον μικρότερο κινητήρα των 2,4 λίτρων και την κορυφαία έκδοση των 4,2 λίτρων. Η πρώτη μαλακή και ιδιαίτερα άνετη, δείχνει ότι ο φυσικός της χώρος είναι οι εθνικές οδοί και το δυνατό της σημείο η ξεκούραστη κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Αντίθετα η κορυφαία θα λέγαμε έχει διπλό χαρακτήρα που εξαρτάται από το πρόγραμμα που επιλέγει κανείς στην Adaptive air Suspension. Στην θέση Comfort η αίσθηση είναι ανάλογη του 2,4. Το μεγάλο αμάξωμα με την ανάρτηση ρυθμισμένη ώστε να προσφέρει άνεση κινείται με ιδιαίτερη ευκολία στις ευθείες και τις καμπές των ανοικτών δρόμων, ενώ δυσανασχετεί στα στροφές του επαρχιακού δικτύου χωρίς να προκαλεί να εκμεταλλευτείς τα 335 άλογα του κινητήρα. Η κατάσταση αλλάζει άρδην όταν ο διακόπτης βρεθεί στην θέση Dynimic.
Το ύψος μειώνεται 15 χιλ., η ανάρτηση σκληραίνει αρκετά οι κλίσεις περιορίζονται και η αίσθηση είναι πιο πολεμική τηρουμένων πάντα των αναλογιών. Η οδική συμπεριφορά είναι ουδέτερη και οι κινήσεις της ουράς άμεσα συνδεδεμένες με τον τρόπο που χειρίζεται ο οδηγός το τιμόνι. Πάντως, θα περιμέναμε λίγο πιο βαρύ το τιμόνι σε όλες τις εκδόσεις παρόλο που και άμεσο είναι και ικανοποιητικό όγκο πληροφοριών παρέχει στον οδηγό. Οι τιμές δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί, αλλά υπολογίζεται ότι το οι εκδόσεις Avant θα κοστίζουν περίπου 3.000 ευρώ επιπλέον των αντίστοιχων του Α6 σεντάν.