Το Audi TT αποτελεί ένα μοντέλο σταθμό στην ιστορία της μάρκας εδώ και δυόμιση δεκαετίες και τρεις πλέον γενιές.
Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, το πολυτελές A8 «ανέβασε» τη μάρκα σε υψηλότερα επίπεδα εγκαινιάζοντας ταυτόχρονα μια διαδικασία για τη σταδιακή μετονομασία των μοντέλων της Audi. Έτσι, το «80» έγινε «A4» και το «100» ονομάστηκε «A6». Το 1994, το Audi A4 ήταν το πρώτο μοντέλο που ενσωματώνει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας, ενώ τα ίδια χνάρια ακολούθησε το Audi A3, που κυκλοφόρησε το 1996 και η δεύτερη γενιά του Audi A6, που παρουσιάστηκε το 1997.
Σε αυτό το… περιβάλλον αλλαγών, ο αμερικανός σχεδιαστής Freeman Thomas, υπό τον τότε επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της εταιρείας, Peter Schreyer, δημιούργησε κάτι το εντελώς διαφορετικό: το Audi TT Coupe, με την γερμανική εταιρεία να παρουσιάζει στην Έκθεση Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 1995 την πρωτότυπη εκδοχή του νέου σπορ μοντέλου.
Το όνομά του (βλ. TT) θύμιζε εσκεμμένα το θρυλικό Tourist Trophy του Isle of Man, μια από τις παλαιότερες διοργανώσεις στο μηχανοκίνητο αθλητισμό στον κόσμο και μια στην οποία οι NSU και DKW γιόρτασαν μεγάλες επιτυχίες με τις μοτοσυκλέτες τους. Δόλου τυχαία βέβαια το όνομα «TT» παρέπεμπε επίσης στο σπορ NSU TT της δεκαετίας του 1960.
Η παραγωγή του Audi TT ξεκίνησε το 1998, ενώ ένα χρόνο αργότερα παρουσιάστηκε το TT Roadster. Όπως και το Audi A3 που κυκλοφόρησε το 1996, το ΤΤ βασιζόνταν στην πλατφόρμα με τον εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα του VW Golf IV. Από την αρχή, το TT κατασκευάζονταν από την Audi Hungaria Motor Kft. στην Ουγγαρία, με τα βαμμένα αμαξώματα να μεταφέρονται κατά τη διάρκεια της νύχτας σιδηροδρομικώς από το Ingolstadt στο Gyοr, όπου πραγματοποιούνταν η τελική συναρμολόγηση.
To Audi TT πρώτης γενιάς τροφοδοτούνταν αρχικά με τετρακύλινδρους τούρμπο κινητήρες με ισχύ από 150 έως 225 ίππους, που μετά σκαρφάλωσε στους 240 ίππους στο TT Quattro Sport που παρήχθη σε μόλις 1.168 μονάδες, ενώ αργότερα στη γκάμα αθροίστηκε και μια παραλλαγή με V6 κινητήρα 250 ίππων. Το Audi TT MKI, μέσα σε οκτώ χρόνια, παρήχθη σε 178.765 αντίτυπα στην έκδοση Coupe – το Audi TT Roadster πρώτης γενιάς παρήχθη από το 1999 έως και το 2006 σε 90.733 αντίτυπα.
Στις δύο επόμενες γενιές, οι σχεδιαστές της Audi τήρησαν σε επίπεδο σχεδιασμού το… κυκλικό μοτίβο του αρχέτυπου μοντέλου. Το Audi TT δεύτερης γενιάς κυκλοφόρησε το 2006 ως Coupe και το 2007 ως Roadster και βασίστηκε στην πλατφόρμα του Audi A3 δεύτερης γενιάς. Το 2008, η Audi έφερε στο φως την σπορ παραλλαγή «TTS», η οποία τροφοδοτούνταν από έναν 2λιτρο κινητήρα με απόδοση 272 ίππων, ενώ ένα χρόνο αργότερα ακολούθησε το TT RS με έναν 5κύλινδρο τούρμπο κινητήρα 2,5 λίτρων με 340 και 360 ίππους στο TT RS plus. Το 2008, η μάρκα των τεμνόμενων κύκλων παρουσίασε το TT 2.0 TDI quattro, το πρώτο σπορ αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο με κινητήρα ντίζελ.
Η τρίτη γενιά του Audi TT έκανε το ντεμπούτο της το 2014. Το TT Coupé, με κινητήρα 2.0 TFSI και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ζύγιζε μόλις 1.230 κιλά. Δύο χρόνια αργότερα, το σπορ μοντέλο της Audi εγκαινιάζει μια νέα εποχή για την τεχνολογία φωτισμού αυτοκινήτων χρησιμοποιώντας φώτα OLED, για πρώτη φορά. Η γκάμα κινητήρων του ΤΤ τρίτης γενιάς ήταν επίσης εντυπωσιακή: αρχικά, το κορυφαίο μοντέλο ήταν το Audi TTS με κινητήρα 2λίτρων που απέδιδε 310 ίππους, ενώ το 2016 το ντεμπούτο του πραγματοποίησε το TT RS με 5κύλινδρο 2,5 λίτρων, ο οποίος απέδιδε 400 ίππους και ανεδείχθη για 9 συνεχόμενες φορές ως ο «Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς».