Η Jaguar Land Rover θα επενδύσει 17 δις ευρώ στην ηλεκτροκίνηση ενώ την ίδια ώρα χωρίζεται σε τέσσερις διαφορετικές οντότητες υπό τη σκέπη της φιλοσοφίας «House of Brands».
Η Jaguar Land Rover ανακοίνωσε ένα νέο αναπτυξιακό και στρατηγικό πλάνο για την επόμενη πεντατία, το οποίο θα βασίζεται σε δύο βασικούς πυλώνες.
Ο πρώτος από αυτούς αφορά το rebranding, που στρέφει την εστίαση της Jaguar Land Rover σε τέσσερις υπο-μάρκες με σαφή πλέον διαχωρισμό: τις Range Rover, Discovery, Defender και Jaguar.
Η JLR θα γίνει «Οίκος Επωνυμιών», ή αλλιώς, ένα «House of Brands» σε μια αλλαγή στρατηγικής που θα συμβάλει στην «ενίσχυση της μοναδικότητας των χαρακτηριστικών βρετανικών εμπορικών σημάτων μας», δήλωσε ο Gerry McGovern, Chief Creative Officer της Jaguar Land Rover.
Η στρατηγική της Land Rover από το 2021 ήταν ο διαχωρισμός των οχημάτων σε τρεις πυλώνες, με τη Range Rover να πρωτοστατεί στον τομέα της πολυτέλειας, το Discovery να εστιάζει στις οικογένειες και το Defender να βασίζεται στις off-road καταβολές της μάρκας. Με την «ενημερωμένη» πλέον στρατηγική, κάθε πυλώνας της Land Rover μετατρέπεται σε μια πλήρως ανεπτυγμένη μάρκα, σε συνδυασμό πλέον με την Jaguar.
Η αλήθεια είναι ότι η απουσία του ονόματος Land Rover στο rebranding δημιούργησε αίσθηση στο κοινό, και ειδικά στο Ηνωμένο Βασίλειο, με αρκετούς να υποθέτουν ότι η JLR αποφάσισε να εγκαταλείψει το ιστορικό όνομα. Ωστόσο, η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι το όνομα θα συνεχίσει στα SUV της για να λειτουργεί ως «σήμα εμπιστοσύνης», όπως χαρακτηριστικά δήλωσαν οι ιθύνοντές της.
Ο δεύτερος πυλώνας ανάπτυξης της Jaguar Land Rover
Ο δεύτερος αναπτυξιακός πυλώνας για την βρετανική εταιρεία εστιάζει και αφορά στην επένδυση 17 δισεκατομμυρίων ευρώ στην ηλεκτροκίνηση τα επόμενα πέντε χρόνια.
Η JLR θα λανσάρει μια νέα, πλήρως ηλεκτρική Jaguar το 2025 όπως η ίδια ανακοίνωσε, η οποία θα είναι ένα 4θυρο GT που θα έχει αυτονομία 700 χλμ. και θα κοστίζει περισσότερες από 100.000 λίρες. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Solihull στην κεντρική Αγγλία.
Η JLR δήλωσε επίσης ότι το εργοστάσιό της στο Halewood στη βορειοδυτική Αγγλία θα μετατραπεί σε μονάδα παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων. Σε αυτή τη μονάδα θα κατασκευάσει ένα πλήρως ηλεκτρικό SUV της Range Rover από το 2025.
Η εταιρεία θα ανανεώσει επίσης το τρέχον εργοστάσιο κατασκευής κινητήρων στο Wolverhampton – που πλέον μετονομάζεται σε Electric Propulsion Manufacturing Centre – για την παραγωγή ηλεκτρικών μονάδων μετάδοσης κίνησης και τη συναρμολόγηση πακέτων μπαταριών. Στο μέλλον, η JLR θα είναι ο κύριος πελάτης για τις κυψέλες μπαταριών που θα κατασκευάζονται σε ένα νέο εργοστάσιο που ο ιδιοκτήτης της (βλ. Tata Motors) σχεδιάζει να δημιουργήσει στην Ισπανία ή τη Μ. Βρετανία, δήλωσε ο CEO της JLR, Adrian Mardell.
Η JLR θα διατηρήσει επίσης τις εγκαταστάσεις παραγωγής οχημάτων στο Castle Bromwich, αν και η αυτοκινητοβιομηχανία είπε ότι «συνεχίζει να διερευνά επιλογές» για την υπόλοιπη εγκατάσταση. Η JLR αυτή τη στιγμή κατασκευάζει στη συγκεκριμένη μονάδα 4θυρες Jaguar καθώς και την F-Type.