top icon
Παρουσιάσεις

Παρουσιάστηκε το νέο Τoyota RAV 4

Η τρίτη γενιά του μοντέλου που καθιέρωσε την κατηγορία των SUV είναι γεγονός

Η τρίτη γενιά του μοντέλου που καθιέρωσε την κατηγορία των SUV είναι γεγονός. Μιλάμε φυσικά για το νέο RAV 4, που παρουσιάστηκε επίσημα και επί ευρωπαϊκού εδάφους στην Πορτογαλία. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα σε εμπορικό επίπεδο μοντέλα της Toyota καθώς βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων των μεσαίων SUV στην ευρωπαϊκή αγορά έχοντας σημειώσει συνολικά περισσότερες από 655.000 πωλήσεις από την παρουσίαση της πρώτης γενιάς RAV 4 το 1994 μέχρι και σήμερα.
 
 
Το νέο μοντέλο δεν αποτελεί απλώς μια εξέλιξη του απερχόμενου RAV 4 αλλά μια εξ ολοκλήρου νέα σε κάθε επίπεδο πρόταση. Οι αλλαγές ξεκινούν φυσικά από τον σχεδιασμό όπου διατηρώντας στοιχεία από την προηγούμενη γενιά έχει προσφέρει ένα σύνολο με περισσότερες καμπύλες και λιγότερο τονισμένες ακμές. Πέρα απ’αυτό, οι διαστάσεις παρουσιάζονται συνολικά αυξημένες με πιο σημαντικό στοιχείο την αύξηση του μεταξονίου κατά 70 χιλιοστά το οποίο έχει επιφέρει σημαντική βελτίωση των διαθέσιμων χώρων και ειδικά στο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών.
 
Αναβαθμισμένη όμως είναι και η συνολική εικόνα στο εσωτερικό, τόσο χάρη στην έξυπνη και σχεδιαστικά ευχάριστη διαμόρφωση του ταμπλό που ουσιαστικά χωρίζεται σε δύο επίπεδα, όσο και λόγω της ποιοτικής αίσθησης από τα υλικά, τον διάκοσμο και το συνολικό φινίρισμα. Στα θετικά στοιχεία μάλιστα συγκαταλέγεται και η σαφής βελτίωση της θέσης οδήγησης που πλέον θα βολέψει κάθε οδηγό ανεξαρτήτως σωματότυπου.
 
Από εκεί και πέρα οι πιο σημαντικές αλλαγές έχουν να κάνουν με τις επιλογές σε επίπεδο μηχανικών μερών και πιο συγκεκριμένα στην μετάδοση. Η μόνιμη τετρακίνηση με τρία διαφορικά του προηγούμενου μοντέλου έχει αντικατασταθεί με το ηλεκτρικά μεταβαλλόμενο σύστημα τετρακίνησης Active Torque Control 4WD με δύο διαφορικά και ηλεκτρικό συμπλέκτη. Το συγκεκριμένο σύστημα παρακολουθώντας συνεχώς τις παραμέτρους κίνησης του αυτοκινήτου μεταβάλει συνεχώς το ποσοστό ροπής που μεταφέρεται στους πίσω τροχούς. Ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και την πρόσφυση των τροχών το ποσοστό αυτό μπορεί να μεταβληθεί από 100/0 εμπρός/πίσω, με όλη τη ροπή να μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς όπως σε ένα αμιγώς μπροσθιοκίνητο, μέχρι και 55/45 εμπρός/πίσω.

Παράλληλα για τις ανάγκες σε συνθήκες εξαιρετικά μειωμένης πρόσφυσης -όπως για παράδειγμα σε πολύ λάσπη- υπάρχει η δυνατότητα, μέσω διακόπτη, μόνιμης εμπλοκής της τετρακίνησης σε ποσοστό 55/45 η οποία απεμπλέκεται αυτόματα μετά τα 40 χλμ./ώρα.

 
Το συγκεκριμένο σύστημα τετρακίνησης σε συνδυασμό με το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας VSC και το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης συνθέτουν το προηγμένο σύστημα ενεργητικής ασφάλειας Integrated Active Drive System το οποίο παρακολουθώντας συνεχώς όλες τις παραμέτρους της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου εξασφαλίζει ουδέτερα και ασφαλή οδικά χαρακτηριστικά κάτω απ’όλες τις συνθήκες.
 
Στην σύντομη επαφή μας επί πορτογαλικού εδάφους, το RAV 4 έδειξε πως οι Ιάπωνες έχουν δώσει ιδιαίτερο βάρος στην ασφάλτινη πλευρά του χαρακτήρα του, πετυχαίνοντας χαρακτηριστικά που θα κολάκευαν ακόμα και ένα αμιγώς επιβατικό αυτοκίνητο που δεν προορίζεται και για χρήση εκτός δρόμου. Σημαντικό ρόλο σε αυτό εκτός από το ιδιαίτερα αποτελεσματικό σύστημα ενεργητικής ασφάλειας παίζει και η καλά μελετημένη γεωμετρία της επανασχεδιασμένης ανάρτησης, με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τεσσάρων συνδέσμων πίσω, η οποία προσφέρει φιλικά και ακριβή οδικά χαρακτηριστικά αλλά και υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης.
 
Την ίδια στιγμή μάλιστα, παρά τον περισσότερο τονισμένο ασφάλτινο προσανατολισμό του, το RAV 4 θα ικανοποιήσει τον οδηγό και με τις ικανότητες του σε φυσιολογικές συνθήκες κίνησης στο χώμα οι οποίες αντιπροσωπεύουν και την φιλοσοφία της εκτός δρόμου χρήσης του.
 
Από εκεί και πέρα η πιο ενδιαφέρουσα για τα δικά μας δεδομένα έκδοση σε επίπεδο κινητήρα είναι αυτή με τον ανανεωμένο δίλιτρο βενζινοκινητήρα που αποδίδει πλέον 152 ίππους/6.000 σ.α.λ. και 19,8 χλγμ./4.000 σ.α.λ. και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ή αυτόματο 4 σχέσεων. Διαθέσιμος στην ελληνική αγορά θα είναι και ο υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας των 2.2 λίτρων με την τεχνολογία άμεσου ψακασμού D-4D. Η απόδοσή του φθάνει τους 136 ίππους και τα 31,6 χλγμ. ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων όπως και στην κορυφαία του έκδοση με τους 177 ίππους και 40,8 χλγμ. που όμως δεν θα έρθει στην Ελλάδα λόγω των απαιτήσεων σε υψηλής ποιότητας καύσιμο η οποία δεν υπάρχει στο πετρέλαιο της ελληνικής αγοράς.
 
Η διάθεση του νέου RAV 4 που πλέον είναι αποκλειστικά 5θυρο, έχει ήδη ξεκινήσει στην Ελλάδα σε τρία επίπεδα εξοπλισμού. Η βασική έκδοση Comfort με στάνταρ 9 αερόσακους, ηχοσύστημα, A/C και ABS, ξεκινά από τα 29.500 ευρώ (diesel 33.500), η πιο πλούσια Executive που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει επιπλέον ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας, ηλιοροφή και κλιματισμό φθάνει τα 32.900 ευρώ (diesel 36.900) ενώ η κορυφαία σε επίπεδο εξοπλισμού έκδοση Luxury με δερμάτινες επενδύσεις και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα θερμαινόμενα καθίσματα καθώς πλούσιο εξοπλισμό άνεσης ξεκινά από τα 36.650 ευρώ (diesel 40.650)._Γ.Χ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ