Η σεζόν 2018/2019 της Formula E ξεκινά το Σάββατο 15 Δεκεμβρίου και οι αλλαγές είναι αρκετές, σε αυτό το ανεπίσημο restart της πλήρως ηλεκτρικής κατηγορίας.
Από την πρώτη χρονιά της Formula E έχουν παρέλθει 5 χρόνια εξέλιξης, βελτίωσης και ανάπτυξης ενός σπορ που, αν και ακόμα κάνει λάθη, είναι σίγουρα απρόβλεπτο σε μεγάλο βαθμό – για να μην αναφερθεί το πόσο πρωτοπόρο είναι στον τεχνολογικό τομέα. Αυτή η θέληση για καινοτομία φέρνει ριζικές αλλαγές στους κανονισμούς της 5ης σεζόν, που σκοπό έχουν τόσο την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης προς τέρψιν της αυτοκινητοβιομηχανίας, όσο και την αύξηση του θεάματος. Η μεγαλύτερη αλλαγή ενόψει της νέας αγωνιστικής χρονιάς αφορά τα μονοθέσια. Η Gen2 αφορά και πάλι ενιαία σασί και αεροδυναμικά για όλες τις ομάδες, αλλά είναι μία σαφώς βελτιωμένη έκδοση της πρώτης γενιάς μονοθέσιων, και πάλι κατασκευής Spark. Με έμφαση στην αεροδυναμική (και στην ασφάλεια, με την προσθήκη του Halo), η δεύτερη γενιά υπόσχεται να προσφέρει πολύ πιο γρήγορους χρόνους, αλλά και πολύ πιο κλειστές μάχες.
Αυτά τα νέα μονοθέσια θα διαθέτουν και νέες μπαταρίες, προμηθευμένες από τη McLaren Applied Technologies. Το νέο σύστημα (επίσης κοινό για όλες τις ομάδες) παράγει 280kw σε μέγιστη ισχύ, και 200kw στους αγώνες, επιτρέποντας στους οδηγούς να αγγίζουν ταχύτητες ακόμα και 280 χλμ/ώρα. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι πως αυτές οι μπαταρίες αντέχουν για όλη τη διάρκεια του αγώνα, κάτι που σημαίνει πως οι αλλαγές μονοθέσιων στο μέσον των ePrix αποτελεί από φέτος παρελθόν. Όσον αφορά τους αγώνες, αυτοί πλέον θα είναι χρονομετρημένοι, και συγκεκριμένα διάρκειας 45 λεπτών + 1 γύρο, και πάλι σε δημόσιους δρόμους 12 διαφορετικών πόλεων. Νέα προσθήκη στο καλεντάρι είναι η Σαουδική Αραβία, που ανοίγει και την αυλαία του πρωταθλήματος, όπως και το Σαντιάγκο και η Βέρνη, σε Χιλή και Ελβετία αντίστοιχα.
Αναλυτικά το πρόγραμμα της χρονιάς
Αγώνας |
ePrix |
Circuit |
Ημερομηνία |
1 |
Ad Diriyah ePrix |
Riyadh Street Circuit |
15 Δεκεμβρίου 2018 |
2 |
Marrakesh ePrix |
Circuit International Automobile Moulay El Hassan |
12 Ιανουαρίου 2019 |
3 |
Santiago ePrix |
Parque O’Higgins Circuit |
26 Ιανουαρίου 2019 |
4 |
Mexico City ePrix |
Autódromo Hermanos Rodríguez |
16 Φεβρουαρίου 2019 |
5 |
Hong Kong ePrix |
Hong Kong Central Harbourfront Circuit |
10 Μαρτίου 2019 |
6 |
Sanya ePrix |
Sanya Street Circuit |
23 Μαρτίου 2019 |
7 |
Rome ePrix |
Circuito Cittadino dell’EUR |
13 Απριλίου 2019 |
8 |
Paris ePrix |
Circuit des Invalides |
27 Απριλίου 2019 |
9 |
Monaco ePrix |
Circuit de Monaco |
11 Μαΐου 2019 |
10 |
Berlin ePrix |
Tempelhof Airport Street Circuit |
25 Μαΐου 2019 |
11 |
Bern ePrix |
TBA |
22 Ιουνίου 2019 |
12 |
New York City ePrix Race 1 |
Brooklyn Street Circuit |
13 Ιουλίου 2019 |
13 |
New York City ePrix Race 2 |
14 Ιουλίου 2019 |
Παράλληλα, για την πέμπτη σεζόν της FE, μία νέα ομάδα προστέθηκε στο πρωτάθλημα. Η HWA αποτελεί προπομπό της Mercedes, η οποία θα εμπλακεί εργοστασιακά από τη σεζόν 2019/2020, μαζί με την Porsche. Μάλιστα, η Renault e.Dams υπεβλήθη σε rebranding, με τη Nissan να κάνει την είσοδό της στην κατηγορία. Φυσικά, αρκετές ήταν και οι αλλαγές στα οδηγικά line-ups, με ηχηρότερη εξ αυτών την εμπλοκή του Felipe Massa στο πρωτάθλημα, για λογαριασμό της Venturi.
Το grid
Ομάδα |
Κατασκευαστής |
Κινητήρας |
# |
Οδηγοί |
Envision Virgin Racing |
Spark-Audi |
Audi e-Tron FE05 |
2 |
Sam Bird |
4 |
Robin Frijns |
|||
Panasonic Jaguar Racing |
Spark-Jaguar |
Jaguar I-Type III |
3 |
Nelson Piquet Jr. |
20 |
Mitch Evans |
|||
HWA Racelab |
Spark–Venturi |
Venturi VFE05 |
5 |
Stoffel Vandoorne |
17 |
Gary Paffett |
|||
Geox Dragon Racing[11] |
Spark–Pensk |
Penske EV-3 |
6 |
Maximilian Günther |
7 |
José María López |
|||
NIO Formula E Team |
Spark–NIO |
NIO Sport 004 |
8 |
Tom Dillmann |
16 |
Oliver Turvey |
|||
Audi Sport Abt Schaeffler Formula E Team |
Spark–Audi |
Audi e-Tron FE05 |
11 |
Lucas di Grassi |
66 |
Daniel Abt |
|||
Venturi Formula E Team |
Spark–Venturi |
Venturi VFE05 |
19 |
Felipe Massa |
48 |
Edoardo Mortara |
|||
Nissan e.dams[20] |
Spark–Nissan |
Nissan IM01 |
22 |
Oliver Rowland |
23 |
Sébastien Buemi |
|||
DS Techeetah |
Spark–DS Automobiles |
DS E-Tense FE 19 |
25 |
Jean-Éric Vergne |
36 |
André Lotterer |
|||
BMW i Andretti Motorsport |
Spark–BMW |
BMW IFE.18 |
27 |
Alexander Sims |
28 |
António Félix da Costa |
|||
Mahindra Racing |
Spark–Mahindra |
Mahindra M5Electro |
64 |
Jérôme d’Ambrosio |
94 |
Felix Rosenqvist |
|||
Pascal Wehrlein |
Το πρωτάθλημα ξεκινά το Σάββατο 15 Δεκεμβρίου, και από αυτά που έχουν φανεί ως τώρα, είναι μία κατηγορία άξια προσοχής.