Στους ορεινούς δρόμους της Καταλωνίας, είχαμε την ευκαιρία και την χαρά(!), να οδηγήσουμε για πρώτη φορά –σε δημόσιο δρόμο- το νέο Mini Cooper S των 175 ίππων!
Γίνεται το καλό ακόμη καλύτερο; Φυσικά και γίνεται και το διαπιστώσαμε στην Ισπανία, οδηγώντας το νέο Mini Cooper S! Τι είπατε, το αυτοκίνητο σας φαίνεται ίδιο με το προηγούμενο; Μόλις πέσατε στην ίδια ακριβώς παγίδα που πέφτουν όλοι μόλις αντικρίζουν για πρώτη φορά το ανανεωμένο παιδί του Ισιγόνη.
Λάθος! Πρόκειται για ένα εντελώς ανανεωμένο σύνολο, στο οποίο το μόνο που έχει διατηρηθεί ίδιο -σε σχέση με το προηγούμενο- είναι η οροφή του και δεν υπερβάλουμε καθόλου σε αυτό! Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή τους…
Η πρώτη μεγάλη έκπληξη, βρίσκεται φυσικά κάτω από το καπό του νέου «S» και μάλιστα είναι συνεργασία δύο μεγάλων δυνάμεων, της BMW και της PSA! Ο λόγος λοιπόν για τον νέο υπερτροφοδοτούμενο 1.600άρη κινητήρα των 175 ίππων/5.500 σ.α.λ. και ροπής 24,5 χλγμ./1.600 σ.α.λ.! Πρόκειται για ένα κινητήριο σύνολο άξιο πολλών συγχαρητηρίων, το οποίο μας έδειξε να ταιριάζει «γάντι» στην δυναμική και ταυτόχρονα φιλική φιλοσοφία του μοντέλου! Η γένεση του κινητήρα πραγματοποιήθηκε στην Γερμανία, από «ειδικούς» όμως και των δύο χωρών, οι οποίοι έδωσαν στην κυριολεξία τον καλύτερό τους εαυτό, δημιουργώντας αυτό το διαμάντι!
Αλλαγή είχαμε όμως και στο σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου, το οποίο πλέον διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση η οποία μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος. Η εξαιρετική αίσθηση στις χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη, σε συνδυασμό με την ανάλογη συμπεριφορά στα γρήγορα κομμάτια και στο Εθνικό Δίκτυο, μας έκανε να ξεχάσουμε το πρώην υδραυλικό, από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα! Ίδια φιλοσοφία στον τομέα της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ψαλίδια πίσω) αλλά με εξοικονόμηση περίπου 6 κιλών από τον πίσω άξονα. Επιπλέον, η διαδρομή των ελατηρίων έχει αυξηθεί κατά 0,5 εκ., με αποτέλεσμα η απόσβεση να είναι σαφώς βελτιωμένη! Αξίζει να σημειώσουμε ότι στην Καταλονία μας δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσουμε και την έκδοση που είναι εφοδιασμένη με την σπορ ανάρτηση, η οποία πραγματικά μας εντυπωσίασε, χωρίς να μας κουράσει. Τώρα, αν αυτή μας η αίσθηση, αλλάξει στους κακούς και «σαπουνισμένους» ελληνικούς δρόμους, με τις κρυφές παγίδες, σε καμιά περίπτωση δεν θα φταίει το νέο Mini Cooper S…
Και οι διαφορές με τον προκάτοχο συνεχίζονται! Σειρά έχουν οι διαστάσεις του μοντέλου, το οποίο μεγάλωσε στο μήκος από 3.655 σε 3.714 χλστ., ενώ το μεταξόνιο παρέμεινε το ίδιο με 2.467 χλστ. Αλλαγές και στο εσωτερικό, με το ταχύμετρο μεγάλης διαμέτρου να κυριαρχεί στο μάτι, αλλά και στο κέντρο του ταμπλό. Η κίνηση αυτή είχε ως αποτέλεσμα να γίνει πιο λεπτή η κεντρική κονσόλα, εξασφαλίζοντας πολύ περισσότερο χώρο για οδηγό και συνοδηγό! Οι υποψήφιοι αγοραστές του νέου Mini θα έχουν να διαλέξουν ανάμεσα από 6 διαφορετικούς σχεδιασμούς καθισμάτων, στα οποία μάλιστα μεγάλωσαν τα πλαϊνά, προσφέροντας ακόμη καλύτερη πλευρική στήριξη!
Δυστυχώς, στην Ισπανία δεν οδηγήσαμε έκδοση, εφοδιασμένη με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο θα διατίθεται κατόπιν παραγγελίας, προσφέροντας ακόμη καλύτερη πρόσφυση, αλλά και με το «sport button», το οποίο θα δίνει στον οδηγό την δυνατότητα άμεσης ισχύς!
Το αυτοκίνητο αναμένεται στην ελληνική αγορά στα τέλη Νοεμβρίου, με θετικές ενδείξεις για τις τιμές τους, οι οποίες σύμφωνα με τους ανθρώπους της ελληνικής αντιπροσωπείας θα είναι πολύ κοντά στις ήδη υπάρχουσες, με δεδομένο όμως τον πολύ καλύτερο εξοπλισμό του νέου αυτοκινήτου.
Το ευρωπαϊκό λανσάρισμα του αυτοκινήτου θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 18 Νοεμβρίου, ημέρα που θα γιόρταζε τα εκατοστά του γενέθλια ο «Πατέρας» του μοντέλου Sir Alec Issigonis, ο οποίος πραγματικά θα ήταν πολύ περήφανος για το ολοκαίνουριο Mini Cooper!_Μ.Σαλ