Τέσσερις γύροι απομένουν για την ολοκλήρωση και του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, με τους πρωταγωνιστές του θεσμού να ετοιμάζονται για τη μάχη των ειδικών της Αυστραλίας.
Μπορεί να αποτελεί μέρος του WRC από το 1989 και έπειτα, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι το Ράλλυ Αυστραλίας αποτελεί έναν από τους παραδοσιακούς αγώνες του θεσμού. Από τότε μέχρι και σήμερα, ο αγώνας στην χώρα των καγκουρό έχει βρεθεί εκτός προγράμματος μόλις τέσσερις φορές, αλλά και αυτές λόγω rotation με το Ράλλυ της Νέας Ζηλανδίας. Ένας από τους βασικούς λόγους που διαφοροποιούν σε σχέση με οποιονδήποτε άλλο αγώνα του WRC, είναι οι διαφορετικές εικόνες και το φυσικό περιβάλλον, που δεν έχουν καμία σχέση με οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή ή της λατινικής αμερικής, χώρα. Παράλληλα, οι ειδικές διαδρομές ήταν πάντα από τις αγαπημένες των οδηγών. Οι επιφάνειες είναι πολύ καλές, ενώ οι ε.δ. είναι πολύ γρήγορες με τη μέση ωριαία να ξεπερνάει τα 100 χλμ./ώρα! Μία από τις ιδιαιτερότητες είναι οι ειδικές που περνούν μέσα από τα δάση, με τα δέντρα να καραδοκούν στην άκρη του δρόμου, με επιτρέποντας το παραμικρό λάθος. Φυσικά, το καλό και μπόσικο χώμα, έχει σαν αποτέλεσμα η σειρά εκκίνησης να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα, με εξαίρεση την περίπτωση που υπάρχουν βροχοπτώσεις, κάτι που μόνο απίθανο δεν μπορεί να θεωρηθεί.
Ανά τακτά χρονικά διαστήματα, το Ράλλυ Αυστραλίας έχει αλλάζει επίκεντρο και πόλεις. Από το 2011 και έως σήμερα, η έδρα του αγώνα βρίσκεται στη νότια ακτή της χώρας, προς τη μεριά της πόλης του Σίδνει, με το Κοφς Χάρμπορ να αποτελεί το επίκεντρο που βρίσκεται και το κεντρικό σέρβις παρκ. Τις δύο πρώτες ημέρες ο αγώνας κινείται στην περιοχή του Κοφς Χάρμπορ, ενώ την τελευταία θα μεταφερθεί πιο βόρεια. Ένα σημαντικό στοιχείο φέτος, είναι ότι για πρώτη φορά ο αγώνας της Αυστραλίας δεν θα έχει σούπερ ειδική! Και προκαλεί εντύπωση, αφού ήταν ένας από τους πρώτες αγώνες που πραγματοποίησαν και υποστήριξαν ειδικές αυτού του είδους. Οι ειδικές διαδρομές της πρώτης ημέρας είναι τελείως καινούργιες, σε αντίθεση με αυτές των δύο επόμενων ημερών που είναι γνωστές στους περισσότερους. Το Σάββατο θα διεξαχθεί η ειδική-μαραθώνιος των 51 χλμ., και μάλιστα δύο φορές, η οποία για τους περισσότερους αναμένεται να κρίνει σε μεγάλο βαθμό και το τελικό αποτέλεσμα. Φυσικά, ένας ακόμα παράγοντας που θα κρίνει την εξέλιξη του αγώνα είναι η σειρά εκκίνησης, όπως αναφέραμε πιο πάνω, αλλά και η σκόνη! Βλέπετε, το γεγονός ότι πολλές φορές δεν πνέουν ισχυροί άνεμοι έχει σαν αποτέλεσμα να μην καθαρίζει εύκολα η ατμόσφαιρα στα τρία λεπτά που μεσολαβούν ανάμεσα στα περάσματα των πληρωμάτων, και όσοι ακολουθούν να έχουν σημαντικό πρόβλημα ορατότητας. Αλλά όλα αυτά είναι στοιχεία που θα μπορέσουμε να δούμε μόλις ξεκινήσει ο αγώνας και οι πρώτες ειδικές διαδρομές._Π.Τ.
VOLKSWAGEN MOTORSPORT
Με το τρίτο φετινό της 1-2-3 η VW ταξίδεψε στην Αυστραλία με ξεκάθαρο στόχο να τελειώσει και μαθηματικά την υπόθεση τίτλος. Η γερμανική ομάδα είναι πολύ πιθανό να εξασφαλίσει και μαθηματικά το τρίτο συνεχόμενο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών της, ενώ το ίδιο ισχύει αντίστοιχα και για τον Sebastien Ogier αναφορικά με τον τίτλο Οδηγών. Συγκεκριμένα για να κατακτήσουν και μαθηματικά τους τίτλους, η VW πρέπει να έχει περισσότερους από 129 βαθμούς από τον δεύτερο και ο Ogier 84. Και οι τρεις οδηγοί θα χρησιμοποιήσουν τα αυτοκίνητα που είχαν στη διάθεση τους στο Ράλλυ Φινλανδίας. Το σημαντικότερο πρόβλημα που θα έχουν να αντιμετωπίσουν οι κ.κ. Οgier, Latvala και Mikkelsen είναι η σειρά εκκίνησης, αφού οι τρεις τους θα ανοίγουν τις δύο πρώτες ημέρες το δρόμο για τους υπόλοιπους. Βέβαια, μέχρι σήμερα, το γεγονός αυτό δεν έχει δείξει να τους επηρεάζει ιδιαίτερα, αλλά οι επιφάνειες της Αυστραλίας είναι τέτοιες, που ίσως να αποτελέσει μεγαλύτερο μειονέκτημα από ότι σε άλλες περιπτώσεις. Όπως και να έχει, οι δύο πρώτοι οδηγοί της ομάδας (Ogier, Latvala) θα είναι και πάλι το φαβορί για τη νίκη και η μάχη για την πρώτη θέση αναμένεται να είναι δική τους υπόθεση.
CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT
Όπως η VW έτσι και η Citroen έφερε στην Αυστραλία τα DS3 WRC που είδαμε στην Φινλανδία για τους Kris Meeke και Mads Ostberg. Με δεδομένο ότι οι δοκιμές σε χώρες εκτός Ευρώπης είναι απαγορευμένες, όλες οι ομάδες, έτσι και η Citroen, ταξιδεύουν στην Αυστραλία με πληροφορίες και ρυθμίσεις σύμφωνα με τον περσινό αγώνα, αλλά και αυτόν της Φινλανδίας. Στο γαλλικό στρατόπεδο, δεν έχουν να αντιμετωπίσουν μόνο τις μέτριες επιδόσεις των οδηγών τους, αλλά και το γεγονός ότι στην Αυστραλία δενέχουν και την καλύτερη παράδοση. Η τελευταία νίκη των Γάλλων εκεί χρονολογείται πίσω στο 2005 όταν ο Francois Duval είχε σημειώσει με την Citroen Xsara WRC την πρώτη και μοναδική του νίκη στο WRC μέχρι και σήμερα. Στόχος των Γάλλων στην Αυστραλία φέτος δεν είναι να σπάσουν την παράδοση δέκα ετών, αλλά να συγκεντρώσουν αρκετούς βαθμούς έτσι ώστε να ξεπεράσουν την Hyundai στη μάχη για τη δεύτερη θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Ο Kris Meeke πέρσι είχε σημειώσει πολύ καλές επιδόσεις στην Αυστραλία, αλλά φέτος από το Ράλλυ Αργεντινής και έπειτα δείχνει να ψάχνει τον καλό του εαυτό. Ο Βρετανός βρίσκεται υπό κρίση και πρέπει να πείσει τον Yves Matton ότι έχει θέση στην ομάδα την επόμενη χρονιά. Το ίδιο ισχύει και για τον Mads Ostberg, που μπορεί να μην κάνει λάθη όπως ο Meeke, αλλά οι επιδόσεις του είναι μακριά από αυτές των κορυφαίων συνδυασμών, προκαλώντας προβληματισμό στον Matton. Μάλιστα, ο Νορβηγός πρόλαβε να συγκρουστεί στις αναγνωρίσεις του αγώνα με φορτηγό, γλυτώντας τον τραυματισμό, αλλά μη ξεκινώντας με τον καλύτερο τρόπο την προσπάθεια του.
M-SPORT WRT
Με δύο Ford Fiesta WRC προδιαγραφών 2015 ταξίδεψε η M-Sport στην Αυστραλία, φυσικά για τους Ott Tanak και Elfyn Evans. Σε σχέση με τις VW και Citroen, η βρετανική ομάδα θα χρησιμοποιήσει τα αυτοκίνητα που διέθεσε στους οδηγούς της στη Γερμανία, ενώ πριν τον αγώνα δεν έχουν πραγματοποιήσει κάποια σειρά δοκιμών. Αυτό σημαίνει ότι το τελικό στήσιμο των Fiesta θα αποφασιστεί στο shakedown πριν τον αγώνα. Αμφότεροι, δεν έχουν σπουδαία εμπειρία από τον αγώνα της Αυστραλίας, αλλά στους τελευταίους αγώνες έχουν επιδείξει εξαιρετική σταθερότητα στην απόδοση τους, διατηρώντας την M-Sport στη μάχη της δεύτερης θέσης του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Ο Εσθονός δείχνει περισσότερο ικανός να κάνει την έκπληξη με τις επιδόσεις του, αφού είναι αποδεδειγμένα ταχύτερος από τον Evans, αλλά ο Βρετανός είναι αυτός που συνήθως φέρνει καλύτερα αποτελέσματος βασισμένος στην αξιοπίστια που τον χαρακτηρίζει. Πάντως, αμφότεροι θα παίξουν το ρόλο τους στην εξέλιξη του αγώνα.
HYUNDAI SHELL WRT
Όπως έχουμε συνηθίσει πλέον, η Hyundai κατέβηκε στην Αυστραλία με τρία i20 WRC για τους Thierry Neuville, Dani Sordo και Hayden Paddon. Τα αυτοκίνητα θα είναι όλα προδιαγραφών 2015 και είναι τα ίδια με αυτά που συμμετείχαν οι οδηγοί στην Γερμανία. Όμως, το σημαντικό στοιχείο διαφοροποίησης για την κορεάτικη ομάδα, είναι η παρουσία του Hayden Paddon στις τάξεις της εργοστασιακής ομάδας και του Dani Sordo στην δεύτερη ομάδα. Ο Michele Nandan, θέλησε με αυτόν τον τρόπο να επιβραβεύσει τον Νεοζηλανδό για τις επιδόσεις του στο δεύτερο μισό του Πρωταθλήματος, αλλά και να εκμεταλλευθεί την εμπειρία του από τις επιφάνειε;ς, αλλά και τους αγώνες της Αυστραλίας, όπου συμμετείχε στο παρελθόν. Ο Paddon θα είναι ένα από τα πρόσωπα του αγώνα, αφού σε συνδυασμό με τη γνώση των δρόμων, θα κατέχει σημαντικό πλεονέκτημα ελέω σειράς εκκίνησης. Κάποιοι θεωρούν ότι μπορεί να ανέβει μέχρι και στο βάθρο, κάτι που όμως θα χρειαστεί να περιμένουμε να ξεκινήσει ο αγώνας για να δούμε αν είναι εφικτό. Ο Neuville από την πλευρά του πρέπει να αρχίσει να προσφέρει βαθμούς στην ομάδα, ενώ πριν την Γερμανία ήταν φανερό πως το κλίμα δεν ήταν καλό προς το πρόσωπο του. Κάτι που δεν ισχύει για τον Dani Sordo, που με την συνέπεια του έχει κερδίσει τους ανθρώπους της Hyundai, και ουσιαστικά έχοντας συνεισφέρει τα μέγιστα στην διατηρήση της 2ης στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών για λογαριασμό της Hyundai. Πάντως, η λογική λέει ότι οι Neuville και Paddon θα είνα ταχύτεροι από τον Ισπανό στις χωμάτινες επιφάνειες της Αυστραλίας, και απλά απομένει να δούμε πόσο!
Ράλλυ Αυστραλίας
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 10 – 13 Σεπτεμβρίου
Επιφάνεια: Χώμα
Πρώτος αγώνας στο WRC: 1989
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 21
Συν. Μήκος: 1.023,7 χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 17
Συν. Χλμ. Ειδικών: 311,36 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 9η – 11η Nambucca 1&2 (50,80 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 15η Settles Rd (6,40 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2014: 105,37 χλμ./ώρα Οζιέ-Ινγκρασία (VW Polo WRC)
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2009 – 111,63 χλμ./ώρα Χίρβονεν-Λέχτινεν (Ford Focus WRC)
Νίκες Οδηγών: Κάνκουνεν 4, Γκρένχολμ 3, Χίρβονεν 3, Μάκινεν 2, Οζιέ 2
Νίκες Κατασκευαστών: Ford 3, Peugeot 3, Lancia 3, Mitsubishi 3, Subaru 3
Βάθρο 2014
1 Οζιέ-Ινγκρασία (VW Polo WRC)
2 Λάτβαλα – Αντίλα (VW Polo WRC)
3 Μίκελσεν – Φλοένε (VW Polo WRC)
Συμμετοχές
Συνολικά: 27
Εργοστασιακές: 11
WRC2: 7
Ωράριο Αγώνα
Πέμπτη
Σέικνταουν: 08:00 πμ – 11:30 μμ
Εκκίνηση: Coates Hire (18:00)
Παρασκευή
Ωράριο σκέλους: 07:00 πμ – 17:19 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 8 + 125,12
Σάββατο
Ωράριο σκέλους: 08:40 πμ – 19:30 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 4 + 117,48
Κυριακή
Ωράριο σκέλους: 08:45 πμ – 16:00 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 5 + 68,76
Ενημέρωση
Επίσημο site αγώνα: http://www.rallyaustralia.com.au
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Ραδιόφωνο: http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/