Το Πήλιο μπορεί να σε γοητεύσει κάθε εποχή του χρόνου. Το ανακαλύπτουμε με το πρώτο plug-in υβριδικό της Mazda, το επίσης παντός καιρού CX-60.
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
Σας είχαμε υποσχεθεί από το περυσινό μας ταξιδιωτικό στο βουνό των Κενταύρων, τότε με VW Taigo, ότι θα επιστρέψουμε στην πανέμορφη αυτή γωνιά της πατρίδας μας, έχοντας όμως βάλει στόχο, εκτός από τα γνωστά ορεινά χωριά του Πηλίου, και το λιγότερο δημοφιλές -αλλά ταυτόχρονα γεμάτο οδηγικό και τουριστικό ενδιαφέρον- νότιο κομμάτι του. Πέμπτη ξημερώματα ξεκινάμε με ένα από τα πιο επιβλητικά SUV με τα οποία έχουμε ταξιδέψει τα τελευταία χρόνια.
Ένα μεγάλο μοντέλο, κόντρα ρόλος στην έως τώρα ιστορία της Mazda των εμβληματικών και κόμπακτ «ΜΧ» και «RX», αλλά ικανό να ξεκινήσει μια διαφορετική ιστορία, ανταποκρινόμενο κυρίως στα «θέλω» της εποχής και με δεδομένο ότι πρόσφατα έγινε η παρουσίαση της ναυαρχίδας, CX-90. Το «made in Japan» Mazda CX-60, χρησιμοποιώντας το πρώτο plug–in υβριδικό σύστημα κίνησης της Mazda, έχει αρχίσει εδώ και λίγη ώρα να μας ταξιδεύει για Πήλιο, αποκαλύπτοντας ένα προς ένα τα στοιχεία του ολοκληρωμένου χαρακτήρα του.
Mazda CX-60: Δεξιά προς Αγριά, Αργαλαστή και Τρίκερι
Έχοντας μελετήσει με κάθε λεπτομέρεια τις απαισιόδοξες καιρικές προβλέψεις, το σχέδιο δράσης της πρώτης ημέρας περιλαμβάνει το «κυρίως μενού» αυτού του ταξιδιού, τα όμορφα παραθαλάσσια μέρη του Νότιου Πηλίου. Φτάνοντας στο Βόλο, και συγκεκριμένα στον κόμβο Βελεστίνου, αφήνουμε στα δεξιά μας την έξοδο για Πορταριά, και στην πλατεία με τον χαρακτηριστικό Κένταυρο κάνουμε δεξιά. Πρώτο πέρασμα από την Αγριά, την παραθαλάσσια κωμόπολη μόλις στα 7 χλμ. ανατολικά του Πηλίου, που βρέχεται από τα νερά του Παγασητικού Κόλπου και είναι γνωστή για τα πιο «ψαγμένα» τσιπουράδικα της ευρύτερης περιοχής, την ελαιοπαραγωγή αλλά και τα αναψυκτικά ΕΨΑ.
Συνεχίζουμε προς Κάτω και Άνω Λεχώνια, αρχίζοντας μάλιστα να «ζεσταίνουμε» τα φωτογραφικά μας στον χαρακτηριστικό σταθμό του τρένου, της εμβληματικής διαδρομής που φτάνει έως τις Μηλιές. Λίγο αργότερα φτάνουμε στα Καλά Νερά, το παραθαλάσσιο θέρετρο με τις αρκετές τουριστικές προτάσεις σε διαμονή και εστίαση αλλά και στην Άφυσσο, τοποθεσία όπου σύμφωνα με το μύθο ο Ιάσονας και οι Αργοναύτες του είχαν σταματήσει για να ανεφοδιαστούν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.
Πλέον βρισκόμαστε στα 40 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Βόλου, στο ημιορεινό κεφαλοχώρι Αργαλαστή. Ένα πανέμορφο χωριό στα 250 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, το οποίο αποτελεί κάτι σαν τουριστικό σύνδεσμο-σύνορο ανάμεσα στα ορεινά χωριά και στα νότια παραθαλάσσια μέρη της περιοχής. Σήμα κατατεθέν το καμπαναριό του Ναού των Αγίων Αποστόλων, πριν από τη γραφική κεντρική πλατεία, το οποίο αποτελεί πιστό αντίγραφο εκείνου της Αγίας Φωτεινής στη Σμύρνη. Κατασκευάστηκε το 1913 από μάρμαρο και έχει δύο ρωσικές καμπάνες και ένα ελβετικό ρολόι.
Συνεχίζουμε με πολλή βροχή πλέον προς την τουριστική Μηλίνα με τις πολλές επιλογές, τη μαγική και «αόρατη» (όπως τη λένε χαρακτηριστικά) παραλία Τζάστενη (αξίζει να βρίσκεται στα καλοκαιρινά σας «must»), και να ’μαστε σιγά σιγά στη «μύτη». Φτάνοντας στην Αγία Κυριακή, σε αυτό τον παράδεισο, σκεφτόμαστε πως εδώ θα θέλαμε να βρισκόμαστε στις πρώτες καλοκαιρινές ημέρες της χρονιάς ή στη μαγική περίοδο του Σεπτέμβρη, μακριά από την κοσμοσυρροή του Αυγούστου, και να απολαμβάνουμε τη στιγμή αγναντεύοντας τον Δίαυλο Τρικερίου από κάποιο από τα κορυφαία ουζερί του παραθαλάσσιου χωριού.
Η Αγία Κυριακή συνδέεται με το Τρίκερι μέσω ενός πλακόστρωτου καλντεριμιού, με εμάς να παίρνουμε τα ρίσκα μας και να κινούμαστε εντός του οικισμού με το θηριώδες CX-60, για χάρη του φωτογραφικού φακού. Εκεί και το φημισμένο καρνάγιο του χωριού αλλά και η παραλία του Μύλου στα δυτικά· από πάνω, στην κορυφή του λόφου, διακρίνεται το χωριό Τρίκερι, ενώ απέναντι είναι το νησάκι Παλαιό Τρίκερι (ή Κικύνηθος), το οποίο υπήρξε τόπος εξορίας γυναικών την περίοδο του Εμφυλίου.
Πριν αφήσουμε τον Νότο, όμως, έχουμε σημειώσει ένα μικρό παραθαλάσσιο χωριό, τις Κόττες, με το κινηματογραφικό σκηνικό αυτήν τη στιγμή να μας αποζημιώνει με το παραπάνω. Βρισκόμαστε 83 χλμ. μακριά από τον Βόλο, αλλά η συννεφιά, το χρώμα της θάλασσας, του ουρανού και η ερημιά αυτού του τόπου, Ιανουάριο μήνα, θα μας έκαναν να ορκιστούμε ότι είμαστε χαμένοι σε κάποιο νορβηγικό φιορδ. Πραγματική μαγεία!
Τοποθετημένο το Mazda CX-60 πάνω στο μόλο, δείχνει να απολαμβάνει και αυτό με τη σειρά του το τοπίο, όπως εκτιμούμε κι εμείς την ηρεμία και την κομψότητα της σχεδιαστικής γλώσσας «Kodo», με τους Ιάπωνες να έχουν αποφύγει τις φλυαρίες και τα φανταχτερά τεχνάσματα. Δεν περνάει με τίποτα απαρατήρητο το ογκώδες αμάξωμα διαστάσεων 4.745x1.890×1.675 χλστ., με σημείο αναφοράς μια μετατοπισμένη προς τα πίσω καμπίνα και με ένα μακρύ ρύγχος και τη γνωστή μάσκα της Mazda να δεσπόζουν.
Το εσωτερικό του μοντέλου ξεχωρίζει από τον απέριττο σχεδιασμό με καλά υλικά, τα οποία αναδεικνύονται περαιτέρω στο ανοιχτόχρωμο εσωτερικό της εξοπλιστικής έκδοσης Takumi. Τα μάτια σου πηγαίνουν απευθείας στην κεντρική οθόνη των 12,3 ιντσών -την οποία θα θέλαμε πιο εύκολη και σύγχρονη στη χρήση-, αλλά και στον ψηφιακό πίνακα οργάνων (σε συνδυασμό με ένα ευκρινές head up–display), ενώ εντύπωση προκαλεί μπαίνοντας η αρκετά φαρδιά κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί τον μίνιμαλ επιλογέα του κιβωτίου και τα χειριστήρια του συστήματος πολυμέσων.
Όσον αφορά τους χώρους, το νέο Mazda CX-60 έχει να επιδείξει μια ευρύχωρη και απόλυτα φιλόξενη καμπίνα, τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες, χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο των 2.870 χλστ. και στο χώρο αποσκευών των 570 λίτρων, που εκτινάσσεται στα 1.726 λίτρα με την αναδίπλωση της δεύτερης και τελευταίας σειράς καθισμάτων.
Mazda CX-60: Στα χιόνια!
Το βράδυ, έπειτα από ένα σύντομο πέρασμα από τον παραδοσιακό οικισμό Βυζίτσα, μας βρίσκει στις γραφικές και αγαπημένες μας Μηλιές, θέλοντας να αποτυπώσουμε την εικόνα του γνωστού τερματικού σταθμού στο Τρενάκι του Πηλίου (γνωστός ως «Μουτζούρης») τη νύχτα, να εμπιστευτούμε για ακόμα μία φορά την κουζίνα-εγγύηση στο «Σαλκίμι», αλλά και το «Φούρνο του Κόρμπα» με τις ωραίες πίτες του τα χαράματα πριν ξεκινήσουμε για το… λευκό Πήλιο και αφού έχουμε ξεκουραστεί ιδανικά στα φιλόξενα και ζεστά δωμάτια του παραδοσιακού ξενώνα «Ανεμόεσσα».
Στόχος μας είναι, η δεύτερη μέρα, που ξημέρωσε με ιδανικές συνθήκες, να αφήσει στο παρελθόν την πρώτη, που ήταν αφιερωμένη στη θάλασσα, και να μας οδηγήσει έως το Χιονοδρομικό Κέντρο της περιοχής. Αυτό άλλωστε αποτελεί και τη μαγεία του Πηλίου! Βουνό και θάλασσα στα καλύτερά τους και σε απόσταση αναπνοής.
Το χιονοδρομικό απέχει 27 χιλιόμετρα από το Βόλο και 2 χλμ. από τον οικισμό των Χανίων, που βρίσκονται στα 1.190 μέτρα υψόμετρο αποτελώντας τον ορεινότερο οικισμό του νομού Μαγνησίας. Διαθέτει πέντε πίστες συνολικού μήκους 15 χλμ.· τέσσερις κύριες πίστες για σκι καταβάσεων εγκεκριμένες από τη Διεθνή Ομοσπονδία Χιονοδρομίας (FIS), και μία πίστα δρόμου αντοχής (Lang–Lauf), μήκους 5 χλμ., μοναδική για το φυσικό της περιβάλλον, καθώς η κατάβαση γίνεται ανάμεσα σε οξιές, αγριόλευκες, καστανιές και θέα στο Αιγαίο. Σημειώστε εδώ ότι, ενώ μόλις την προηγουμένη περιδιαβαίναμε την όμορφη ακτογραμμή, λίγες μόλις ώρες μετά κινούμαστε σε ένα κατάλευκο από τα χιόνια Πήλιο, το οποίο υψώνεται έως τα 1.624 μέτρα, στην κορυφή «Πουριανός Σταυρός».
Το αυτοκίνητό μας ανταποκρίνεται περίφημα σε όποια «πίστα» και αν το έχουμε οδηγήσει μέχρι στιγμής. Το νέο CX-60 είναι το πρώτο από τα μεγάλα μοντέλα της Mazda που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Skyactiv Multi–Solution Scalable Architecture και αφορά μια διάταξη με κινητήρα τοποθετημένο σε διαμήκη διάταξη και μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς. Η ευελιξία της νέας πλατφόρμας, λοιπόν, επιτρέπει το συνδυασμό ενός plug–in υβριδικού συστήματος με μηχανική τετρακίνηση και κιβώτιο 8 σχέσεων, που απαρτίζεται από έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων 191 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 175 ίππων, με τη συνδυαστική απόδοση να είναι 327 ίππων και 500 Nm ροπής. Χάρη στην μπαταρία των 17,8 kWh, το CX-60 PHEV έχει τη δυνατότητα να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητες έως 100 χλμ./ώρα για 63 χλμ.
Ο οδηγός μέσω του Intelligent Drive Select έχει στη διάθεσή του πέντε προγράμματα λειτουργίας (EV, Normal, Sport, Off road και ένα για ρυμούλκηση), που επεμβαίνουν ανάλογα στο τιμόνι, στο κιβώτιο, στην τετρακίνηση, στο ESP και στην απόκριση του υβριδικού συστήματος. Η εκκίνηση γίνεται πάντοτε ηλεκτρικά, ενώ, σύμφωνα και με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, το σύστημα αξιοποιεί ανάλογα τις δύο μονάδες κίνησης.
Στην πράξη, αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι οδηγείς ένα βαρύ όχημα, 1.980 κιλών, όπου η ανάρτηση όμως καταφέρνει περίφημα να διατηρεί μια ευχάριστη και πετυχημένη αναλογία μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Όταν το πιέσεις, ο θερμικός κινητήρας είναι εκεί να συμβάλει δυναμικά, αν αναλογιστεί κανείς ότι, παρά τους δύο τόνους του αμαξώματος, το περίφημο «0-100» έρχεται μόλις σε 5,8 δλ. (τελική ταχύτητα: 200 χλμ./ώρα), με την κατανάλωση όμως -όταν δεν μπορείς να το διατηρείς συνεχώς φορτισμένο- να κυμαίνεται κοντά στα 10 λίτρα/100 χλμ. Καμία ένσταση δεν έχουμε για την απόκριση και τη λειτουργία των σχέσεων του κιβωτίου, έχουμε όμως για τη χρήση του επιλογέα στη μεταφορά προς τη θέση «P» (Parking) και ανάποδα.
Για τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του συνόλου, τα εύσημα πρέπει να πάνε στα διπλά ψαλίδια της εμπρόσθιας ανάρτησης, που συνδυάζονται με μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα, καθώς και στο σύστημα Kinematic Posture Control (KPC), που είδαμε για πρώτη φορά στο MX-5, το οποίο λειτουργεί ως παράγοντας σταθερότητας ως προς τον πίσω άξονα στην είσοδο της στροφής, φρενάροντας ανεπαίσθητα τον πίσω εσωτερικό τροχό του οχήματος. Θετική είναι η εικόνα που αποκομίσαμε και από την αίσθηση του τιμονιού, κάτι διόλου τυχαίο εάν αναλογιστεί κανείς ότι η ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα προέρχεται από το Miata. Τα ασφάλτινα ελαστικά 235/50/20, κακά τα ψέματα, δεν είναι ό,τι καλύτερο για εκτός δρόμου συνθήκες και, φυσικά, για… χιονισμένες επιφάνειες, αλλά σε όλες τις άλλες περιπτώσεις φάνηκαν να ταιριάζουν εξαιρετικά με την αρχοντική προσωπικότητα του μοντέλου.
Mazda CX-60: Γεμάτοι από εικόνες!
Για την επιστροφή μας επιλέξαμε, αντί της βορειοανατολικής πλευράς του Πηλίου όπου σας ταξιδέψαμε πέρυσι (σε κορυφαίες τοποθεσίες, όπως είναι η Ζαγορά, το Χορευτό, ο Κισσός και φυσικά η Τσαγκαράδα), να κυκλώσουμε από την Πορταριά, γνωστή και από την ομώνυμη Ανάβαση, αλλά και από το «μπαλκόνι του Πηλίου», τη Μακρυνίτσα, όπως την είχε χαρακτηρίσει ο Ελευθέριος Βενιζέλος το 1934. Μέρη με καλές τουριστικές υποδομές για κάθε γούστο και βαλάντιο, και στη συνέχεια κατηφορίζουμε προς την πόλη.
Ο Βόλος, εκτός από πρωτεύουσα του νομού Μαγνησίας, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της χώρας με πολλές και αξιοσημείωτες επιλογές, μεταξύ των οποίων τα φημισμένα «τσιπουράδικα», αλλά και γενικότερα τα πολλά στέκια εστίασης και διασκέδασης. Εξαιρετική η περαντζάδα δίπλα στη θάλασσα, το πάρκο του Αγίου Κωνσταντίνου, το Αθανασάκειο Αρχαιολογικό Μουσείο αλλά και εκείνο της Πλινθοκεραμοποιίας και πολλά ακόμη που αξίζει να ανακαλύψετε όταν βρεθείτε σε αυτά τα μέρη.
Κάπου εκεί, με μερικές αποχαιρετιστήριες πτήσεις του drone στο παραλιακό κομμάτι, ολοκληρώνουμε και αυτό το ταξιδιωτικό μας, έχοντας γεμίσει με μεγάλη ποικιλία εικόνων, που λίγα μέρη στην ελληνική επικράτεια μπορούν να σου χαρίσουν._ Μ. Σαλ.
Mazda CX-60: Δείτε και το βίντεο
Ευχαριστούμε πολύ την Περιφέρεια Θεσσαλίας για τη σημαντική βοήθεια στην πραγματοποίηση του οδοιπορικού μας.
Περιφέρεια Θεσσαλίας
Τηλέφωνο: 241350.6100
www.thessaly.gov.gr
Mazda CX-60 2.5 E–SKYACTIV PHEV
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 2.488 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 191 ίπποι/6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 261 Nm >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 175 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 275 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 327 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 500 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Διπλά ψαλίδια >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 17,8 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.745x1.890x1.680 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.870 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 570-1.726 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.980 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5,8 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 1,5 λτ./100 χλμ. (10 λίτρα/100 χλμ. του οδοιπορικού) >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 33 γρ./χλμ. >ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ AYTONOMIA: 63 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ (AC): 2,2 ώρες (7,2 kW) >ΤΙΜΗ: Από 58.087 ευρώ
*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
TIPS
Τι να δούμε;
Το νησάκι Παλαιό Τρίκερι απέναντι από την Αγία Κυριακή > Τη θέα από την κεντρική πλατεία στη Μακρυνίτσα > Τα χωριά Κισσός, Λαύκος, Σταγιάτες, Κεραμίδι, Πινακάτες και Άγιος Λαυρέντιος > Το «Μονοπάτι των Κενταύρων» με τα χαρακτηριστικά γεφύρια στην Πορταριά > Τη Δημόσια Βιβλιοθήκη Μηλεών > Τον πλάτανο στην πλατεία της Άγιας Παρασκευής, στην Τσαγκαράδα.
Πού να φάμε;
Εμπιστευθείτε την κουζίνα των: «Στάφυλος», «Περί Ορέξεως» και «Τα Κύματα» στο Βόλο, «Τζίμης» στην Αγριά, «Κάπως Αλλιώς» στα Άνω Λεχώνια, «Φάβιος» στη Μηλίνα, «Ο Μανώλας» και «Το Μουράγιο» στην Αγία Κυριακή (Τρίκερι), «Πηλίου Γεύσεις» στην Πορταριά, «Peliades Eatery & Drink» στη Μακρυνίτσα, «Agnanti» και «Δειπνοσοφιστής» στην Τσαγκαράδα, «Ο Γιωργάρας» στη Βυζίτσα, ενώ τέλος στις Μηλιές «Το Σαλκίμι», για γλυκό το «Άννα Να Ένα Μήλο» στις Μηλιές, αλλά και ο φούρνος του Κόρμπα.