Aπό τον Σεπτέμβριο του 2022 μέχρι τις 30 Ιανουαρίου 2023 ο αριθμός των ασφαλισμένων οχημάτων στην Ελλάδα μειώθηκε κατά 180.000 μονάδες.
Προβληματισμό έχει προκαλέσει στις ασφαλιστικές εταιρείες η μείωση των ασφαλιστηρίων συμβολαίων στον κλάδο των οχημάτων, η οποία έχει ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο του 2022 και δεν έχει καμφθεί μέχρι στιγμής.
Πιο συγκεκριμένα, στις 30 Σεπτεμβρίου 2022 τα ασφαλιστήρια συμβόλαια είχαν φτάσει τα 6.755.000, Στη συνέχεια, ακολούθησαν τέσσερις μήνες μείωσης της ασφαλιστικής παραγωγής στον κλάδο, με αποτέλεσμα στις 30 Ιανουαρίου 2023 τα ασφαλιστήρια συμβόλαια να πέσουν στα 6.575.000 (από 6.596.000 στο τέλος του Δεκεμβρίου 2022).
Αξίζει να αναφερθεί πως από το 2019 και ύστερα ο αριθμός των ασφαλισμένων οχημάτων κατέγραψε μια σταθερή άνοδο: Στα τέλη του 2019 τα ασφαλισμένα οχήματα ανέρχονταν σε 6.291.000, στο έβγα του 2020 είχαν αυξηθεί στα 6.299.000, ενώ στις 31 Δεκεμβρίου 2021 διαπιστώθηκε και πάλι αύξηση, στα 6.456.000. Στο τέλος του πρώτου εξαμήνου της χρονιάς που μας πέρασε, ο αριθμός των ασφαλιστηρίων συμβολαίων αυξήθηκε ξανά, στα 6.675.000.
Τα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς εντοπίζουν τρεις λόγους, για τη μείωση των ασφαλιστήριων συμβολαίων: Οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων στη χώρα μας ήταν περιορισμένες τους προηγούμενους μήνες πριν την πρόσφατη ανάταση και αυτό δεν βοήθησε στην παραγωγή συμβολαίων. Ο δεύτερος λόγος της μείωσης σχετίζεται με το γεγονός ότι εξακολουθεί να υφίσταται το φαινόμενο των ανασφάλιστων αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.
Τέλος, ένας ακόμη παράγοντας αφορά σε ασφαλιστικές εταιρείες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών (ΕΠΥ), που δεν έχουν μέχρι στιγμής ενταχθεί στα επίσημα στοιχεία του κλάδου, με συνέπεια ο στόλος τους να μην εμφανίζεται στη συνολική στατιστική της αγοράς.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών που ασκούν δραστηριότητα στη χώρα μας και παρέχουν ασφαλιστικές υπηρεσίες, έχουν ως έδρα τους κάποια άλλο κράτος της Ευρώπης. Μπορούν όμως να παρέχουν κανονικά υπηρεσίες, αν οι εποπτικές αρχές των δύο χωρών που εμπλέκονται, δώσουν την έγκρισή τους. Ωστόσο, δεν συμμετέχουν στο σύστημα του φιλικού διακανονισμού. Στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 650 τέτοιες εταιρείες, αλλά στην πραγματικότητα αυτές που λειτουργούν πραγματικά δεν ξεπερνάνε τις 20.