Είθισται τα μοντέλα που φτάνουν στα μέσα του ωφέλιμου χρόνου ζωής τους να υποβάλλονται σε μία αναζωογονητική ανανέωση.
Με αυτό τον τρόπο καλύπτουν πιθανά κενά που προκύπτουν από άλλες, πιο σύγχρονες προτάσεις του ανταγωνισμού ενώ, βεβαίως, φρεσκάρουν και την εικόνα τους στα μάτια του αγοραστικού κοινού.
Κάτι ανάλογο έπραξε και η Opel με το Zafira, χωρίς ωστόσο να προβεί σε ιδιαίτερες τομές, παρά μόνο σε επιφανειακές αλλαγές. Το κύριο βάρος δόθηκε στην εξωτερική εμφάνιση, όπου με την προσθήκη περισσότερου χρωμίου στη μάσκα και με τον επανασχεδιασμό του εμπρόσθιου προφυλακτήρα απέκτησε ένα πιο μοντέρνο και δυναμικό παρουσιαστικό. Διακριτικές αλλαγές παρατηρούνται επίσης στα φτερά και στα πλευρικά σκερτς, καθώς επίσης στα πίσω φωτιστικά σώματα και στο φιλέτο χρωμίου που βρίσκεται ανάμεσά τους.
Στο εσωτερικό τα πράγματα περιορίζονται στη χρήση ορισμένων νέων υλικών και χρωματισμών για το ταμπλό, στην προσθήκη χρωμιωμένων δακτυλίων στους δύο μεγάλους διακόπτες της κεντρικής κονσόλας, καθώς και στην προσθήκη μίας θύρας AUX, κάτω από το χειρόφρενο, για τη διασύνδεση εξωτερικών πηγών ήχου με το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου.
Εδώ αξίζει να θυμίσουμε ότι η μελετημένη αξιοποίηση των χώρων επιτρέπει τη μεταφορά έως και 7 επιβατών, χάρη στη γνωστή τρίτη σειρά θέσεων του συστήματος Flex7, που αναδιπλώνεται στο πάτωμα του χώρου αποσκευών, όταν δεν χρησιμοποιείται. Ανάλογα με την εσωτερική διαμόρφωση, το μεταφερόμενο φορτίο μπορεί να ανέλθει έως τα 1.820 λίτρα.
Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη, η κυριότερη διαφορά εστιάζεται στο μικρό κινητήρα των 1,6 λίτρων, ο οποίος αποδίδει πλέον 115 ίππους. Η αύξηση αυτή -των 10 ίππων- βελτιώνει ελαφρά τις επιδόσεις του οχήματος ενώ, ταυτόχρονα, δεν επιβαρύνει την κατανάλωση, που εμφανίζεται μειωμένη κατά 4,3%.
Κατά τα άλλα, οι αναρτήσεις και το σύστημα διεύθυνσης παραμένουν ως έχουν, χωρίς επεμβάσεις, διατηρώντας τον ισορροπημένο και φιλικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Δίνοντας έμφαση στην άνεση, η οδική του συμπεριφορά κρίνεται ουδέτερη, χωρίς ωστόσο να προκαλεί τον οδηγό για κάτι περισσότερο.
Το ανανεωμένο Zafira θα κάνει την εμφάνισή του στην ελληνική αγορά τον ερχόμενο μήνα. Η τιμή του, στη βασική έκδοση των 1,6 λίτρων ανέρχεται στα 19.690 ευρώ. Η αντίστοιχη βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.7 CDTI κοστίζει 23.290 ευρώ, ενώ διαθέσιμη θα είναι και η έκδοση φυσικού αερίου, CNG, στην τιμή των 22.190 ευρώ._Μ.Κ.
Βενζινοκινητήρες |
1.6 ECOTEC |
1.8 ECOTEC |
2.2 DIRECT ECOTEC |
2.0 turbo ECOTEC |
2.0 turbo ECOTEC OPC |
1.6 CNG ECOTEC (natural gas) |
Αρ. κυλίνδρων / βαλβίδες ανά κύλινδρο |
4 / 4 |
4 / 4 |
4 / 4 |
4 / 4 |
4 / 4 |
4 / 4 |
Κυβισμός [cm³] |
1598 |
1796 |
2198 |
1998 |
1998 |
1598 |
Μέγιστη ισχύς [kW (hp) / rpm] |
85 (115) / 6000 |
103 (140) / 6300 |
110 (150) / 5600 |
147 (200) / 5400 |
177 (240) / 5600 |
69 (94) / 6200 |
Μέγιστη ροπή [Nm / rpm] |
155 / 4000 |
175 / 3800 |
215 / 4000 |
262 / 4200 |
320 / 2400 – 5000 |
133 / 4200 |
Κιβώτια1) |
MT5 |
MT5, ET5 |
MT6, AT4 |
MT6 |
MT6 |
MT5 |
Κατανάλωση μικτού κύκλου [l/100 km] |
7.1 |
7.4 (7.2) |
8.2 |
9.5 |
9.6 |
5.0 kg (H‑Gas) |
Μέσες εκπομπές CO2 g/km |
169 |
177 (172) |
197 |
228 |
230 |
138 |
Επιτάχυνση 0‑100 km/h [s] |
13.4 |
11.5 |
10.6 |
9.0 |
7.8 |
17.0 |
Τελική ταχύτητα [km/h] |
185 |
197 |
200 |
225 |
231 |
165 |