top icon
Επικαιρότητα

Ford Puma – στο ίδιο μήκος κύματος

Μπορεί το Puma να άλλαξε ριζικά στο πέρασμα του χρόνου, παρέμεινε όμως ευχάριστο και ελκυστικό στην οδήγηση όσο και στην πρώτη του εμφάνιση στον κόσμο των τεσσάρων τροχών, έχοντας επιπλέον στη «φαρέτρα» του για τις προκλήσεις της εποχής μας και το στοιχείο της χρηστικότητας.

Το Puma, στην πρώτη του εμφάνιση στον κόσμο της Αυτοκίνησης, που κατασκεύαζε η Ford Ευρώπης στο Niehl της Κολωνίας από τον Σεπτέμβριο του 1997 έως τον Ιούλιο του 2002. Επί της ουσίας και με βάση τα χαρακτηριστικά του, ήταν ο διάδοχος του εμβληματικού Capri στη γκάμα της εταιρείας, έστω και με καθυστέρηση έξι χρόνων (το Capri σταμάτησε οριστικά να παράγεται το 1986). Με γνώμονα την εξέλιξη των ειδών μέσω της τεχνολογίας και των διαφορετικών αγοραστικών προτάσεων που αυτή δημιουργούσε σε σχέση με το παρελθόν, σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, το Puma ήταν προσθιοκίνητο. Bασισμένο στο Fiesta τέταρτης γενιάς, ήταν ως εξελιγμένο προϊόν της εποχής του μέλος της πολύ ελκυστικής σχεδιαστικά οικογένειας «New Edge» της Ford.

puma

To Puma ήταν διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά, στην οποία άλλωστε απευθυνόταν, με τέσσερις κινητήρες. Στη βάση της γκάμας του είχε τοποθετηθεί ο 1.4 των 90 ίππων (0-100 χλμ. ώρα σε 10,8 δλ, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα). Ακολουθούσε ο 1.6 λίτρων των 103 ίππων (0-100 χλμ. ώρα σε 10,1 δλ, τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα). Στην οροφή του μοντέλου βρισκόταν ο 1.7 VCT σε δύο εκδόσεις ισχύος, των 123 ίππων (0-100 χλμ. ώρα σε 9,2 δλ, τελική ταχύτητα 203 χλμ./ώρα) και των 153 ίππων (0-100 χλμ. ώρα σε 7,9 δλ, τελική ταχύτητα 203 χλμ./ώρα). Η συνολική παραγωγή του μοντέλου σε όλη τη διάρκεια της εμπορικής σταδιοδρομίας του αρίθμησε 133.000 μονάδες (μαζί με την έκδοση Racing Puma, που παρουσιάστηκε το 1999 στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, βασισμένο στο Puma ST160 Concept), από τις οποίες οι 53.000 ταξινομήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο.

puma

«Το Ford Puma κατασκευάστηκε για να παρέχει ευχαρίστηση στον οδηγό του. Eλαφρά υποστροφικό, γυρνάει λίγο την ουρά του στο άφημα του γκαζιού, ενώ αν χρειαστεί ελέγχεται και πάλι με γκάζι, αφού ο κινητήρας και η κλιμάκωση του κιβωτίου δεν θα προδώσουν τον οδηγό σε καμία περίπτωση. Iδιαίτερα ακριβές είναι το σύστημα διεύθυνσης και πολύ καλός σε αίσθηση και ακρίβεια ο επιλογέας διαθέτοντας μικρές διαδρομές. Tα φρένα μπορεί να υστερούν λίγο σε αίσθηση, αλλά η απόδοσή τους είναι κορυφαία και συγκρίνεται άμεσα με πολύ πιο γρήγορα και ειδικά αυτοκίνητα. Όλα αυτά με τη βοήθεια του ABS, που συνδυάζεται με σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, το οποίο επενεργεί στους τροχούς, όταν αντιληφθεί σπινάρισμα, μέχρι την ταχύτητα των 50 χλμ./ώρα. Tο σύστημα αυτό επενεργεί διακριτικά και δεν μειώνει την ισχύ του κινητήρα».

puma

Το Puma στους αγώνες

Eξελίσσοντας και τροποποιώντας κατά το δοκούν το Puma, η Ford κατέθεσε μια ρεαλιστική και ιδιαίτερα δυναμική πρόταση στη μορφή μιας αγωνιστικής έκδοσης για τη νέα κατηγορία S1600 και τις ειδικές διαδρομές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Οι τεχνικές λεπτομέρειές της περιλάμβαναν μεταξύ άλλων έναν αλουμινένιο τετρακύλινδρο κινητήρα Zetec SE των 1.6 λίτρων και ισχύ άνω των 200 ίππων στις 9.000 στροφές ανά λεπτό. Στα δικά μας, στην εγχώρια σκηνή του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο Λάμπρος Αθανασούλας με ένα Ford Puma 1.4 kit car των 150 ίππων και συνοδηγό τον Kώστα Σούκουλη κατέκτησε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα της κατηγορίας Α/5 το 2003.

puma

Ο τολμών νικά

Aπό το καλοκαίρι του 2002 μέχρι την άνοιξη του 2019, η ονομασία Puma βρισκόταν σε εφεδρεία, ώσπου στην εκδήλωση Go Further στο Amsterdam η Ford να παρουσιάσει μαζί με την τρίτη γενιά Kuga ένα sport compact crossover, επαναφέροντάς την στην επικαιρότητα της Αυτοκίνησης. Για τους πολλούς ήταν μια έκπληξη, όμως η Ford αντιμετωπίζοντας με τόλμη τις προκλήσεις των καιρών λίγους μήνες αργότερα επανέλαβε την ίδια τακτική (αλλαγή χρήσης) σε ένα από τα πιο περιώνυμα μοντέλα της στην Αμερική (η ηλεκτροκίνητη Mustang δεν ήταν ένα δίθυρο sport coupe, όπως θα έπρατταν οι οπαδοί του ορθολογισμού, αλλά ένα SUV με sport χαρακτηριστικά): και στις δύο περιπτώσεις, έχουμε να κάνουμε με καλά υπολογισμένες στρατηγικές κινήσεις, οι οποίες παρεπιπτόνως εξελίσσονται πολύ καλά.

puma

Puma sport crossover

To Puma της νέας εποχής κατασκευάζεται από τη Ford Ρουμανίας στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της Kραϊόβα. Από εμπορικής πλευράς ανήκει στην κατηγορία Β (Β-SUV). Βασικός κινητήρας του είναι ο υπερτροφοδούμενος βενζίνης του λίτρου, απόδοσης 125 ίππων (ο οποίος, στις εκδόσεις ST-Line, ανέρχεται στους 155 ίππους). Το μοντέλο συνδυάζεται επίσης και με τον diesel των 1.5 λίτρων, ισχύος 120 ίππων, ενώ πολύ πρόσφατα ήρθε στη χώρα μας και το Puma ST, με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1.5 λίτρων να αποδίδει 200 ίππους.

puma

«Οδηγώντας το νέο Ford Puma, σημειώνεις αμέσως τη στιβαρότητα του συνόλου και την ποιότητα κύλισης, με την ανάρτηση να δουλεύει πολύ προοδευτικά και το σύστημα διεύθυνσης να είναι στο γνωστό υψηλό επίπεδο της Ford. Γύρισε σελίδα για τα καλά η Ford με το νέο Puma, παρουσιάζοντας ένα μοντέλο ακριβώς πάνω στα θέλω και στα πρέπει της εποχής, το οποίο έχει στη φαρέτρα του και όλα εκείνα τα οδηγικά στοιχεία που μας αρέσουν και για τα οποία διακρίνεται η εταιρεία»


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ford Puma – το οδηγούμε στην Ελλάδα

Δοκιμάζουμε το Ford Puma 1.0 Ecoboost 125 PS DCT

Το νέο Ford Puma ST έφτασε στην Ελλάδα

Ford Puma γνωριμία (Ιούλιος 1997)


puma

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ