top icon
Αγώνες

Οδηγούμε: Νέο Fiat Panda

Σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από το νέο Fiat Panda, η είσοδος του οποίου στην τρίτη του δεκαετία σήμανε και την ώρα για μια εφ όλης της ύλης ανανέωσή του.

Τη Νάπολη, μια πόλη με κυριολεκτικά τρελές κυκλοφοριακές συνθήκες επέλεξε η Fiat για την παρουσίαση της τρίτης γενιάς του Panda. Καθόλου άσχημα για ένα αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε ακριβώς για να ανταπεξέρχεται σε τέτοιου είδους συνθήκες.
Από τις φωτογραφίες και μόνο αντιλαμβάνεται κανείς πως οι Ιταλοί ούτε που σκέφτηκαν να ρισκάρουν αλλάζοντας το “καταξιωμένο” (από το 2003) σχήμα του Panda. To τετραγωνισμένο, τύπου επαγγελματικό, καλούπι παραμένει στη νέα έκδοση, ωστόσο τα γωνιώδη τελειώματα έχουν… λειανθεί δίνοντας στο έτσι κι αλλιώς ευχάριστο -οπτικά- μοντέλο μια ακόμα πιο συμπαθητική εμφάνιση.

 
Κατάτι μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του σε κάθε διάσταση (3.653/1.643/1.551 χιλ. έναντι 3.538/1.578/1.540), φιλοξενεί πλέον και τρίτο επιβάτη στο πίσω κάθισμα το οποίο χάρη στη δυνατότητά του να σύρεται κατά το διαμήκη άξονα απελευθερώνει 280 λίτρα στο πορτ μπαγκάζ, που με τα καθίσματα σε κανονική διάταξη περιορίζονται στα 225, τιμή έτσι κι αλλιώς ικανοποιητική. Τα καλά εντός συνεχίζονται χάρη στο φρέσκο σχεδιασμό του ταμπλό, που πλέον διαθέτει και μεγάλο ανοιχτό αποθηκευτικό χώρο εμπρός από το συνοδηγό, στοιχείο που χαρακτήριζε το Panda πρώτης γενιάς. 

 
Στην ελληνική αγορά όπου η αντιπροσωπεία θα ξεκινήσει να δέχεται παραγγελίες από τα μέσα Ιανουαρίου, το λανσάρισμα του νέου Panda αναμένεται το Μάρτιο, αρχικά με τον υπερτροφοδοτούμενο TwinAir (85 ίπποι) και τον Multijet των 1,3 λίτρων (75 ίπποι), ενώ αργότερα θα ακολουθήσουν ο ατμοσφαιρικός TwinAir (65 ίπποι) και ο οκταβάλβιδος 1,2 Fire με τους 69 ίππους που θα είναι και ο μοναδικός χωρίς σύστημα Start&Stop.

 
Οδηγώντας το Panda γρήγορα αντιλαμβάνεται κανείς γιατί οι Ιταλοί επέλεξαν για την παρουσίασή του ένα τόσο σφιχτό αστικό περιβάλλον. Το τετραγωνισμένο αμάξωμα κινείται με άνεση ανάλογη ενός μοτοποδηλάτου παντού, και ο οδηγός αμέσως αντιλαμβάνεται πόσο σωστά επέλεξαν την ηλεκτρική ελαφριά κρεμαγιέρα που αργότερα, εκτός πόλης, αποδεικνύεται ιδανική και σε υψηλότερες ταχύτητες. Ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας ταχυτήτων αποτελεί σημαντικό ατού αν θέλουμε να μιλάμε για άνεση, ενώ το ίδιο ισχύει και για την επίσης ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης που σε συνδυασμό με τις κάθετες γυάλινες επιφάνειες και τις λεπτές κολόνες επιτρέπει απρόσκοπτα την ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση. Τα επίσης καλά νέα έρχονται από την ανάρτηση που με ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω, με διπλούς συνδέσμους, είναι αισθητά πιο σφιχτή από αυτήν του Panda δεύτερης γενιάς, απορροφά όμως με άνεση τις ανωμαλίες χωρίς να μεταφέρει σημαντικά τους θορύβους εντός και, κυρίως έχει συμβάλλει τα μέγιστα στη μείωση των κλίσεων του αμαξώματος, στοιχείο που χαρακτήριζε αρνητικά τον προκάτοχό του. 

 
Όσο για τον υπερτροφοδοτούμενο TwinAir με τον οποίο περάσαμε και το μεγαλύτερο μέρος αυτής της γνωριμίας, οι εντυπώσεις είναι ανάλογες αυτών που έχουμε αποκομίσει πίσω από το τιμόνι του 500. Κάπως απρόθυμος χαμηλά, κυρίως όταν το πρόγραμμα Eco που μειώνει στο ήμισυ τη ροπή του είναι ενεργοποιημένο, αλλά πολύ ζωντανός μεταξύ 3.000 και 5.000 σ.α.λ.. Ωστόσο, εντός πόλης ο οδηγός συχνά θα χρειαστεί να απενεργοποιήσει το Eco αν δε θέλει να καταφεύγει στη δεύτερη ή και στην πρώτη σχέση. 

 
Σε επίπεδο ασφάλειας, αξίζει να σημειωθεί ότι το ESP θα διατίθεται προαιρετικά και θα περιλαμβάνει και Hill Holder system, ενώ επίσης ως έξτρα θα διατίθεται και το σύστημα “Low Speed Collision Mitigation” (LSCM), το οποίο μπορεί να ανιχνεύσει εμπόδια μπροστά από το αυτοκίνητο και να το φρενάρει αυτόματα αν ο οδηγός δεν αντιδράσει, βοηθώντας στην αποφυγή ατυχήματος ή στη μείωση των επιπτώσεών του.

 
Στην ελληνική αγορά το Panda θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις (Pop και Lounge), 10 χρώματα αμαξώματος και 9 εσωτερικά. Περισσότερα στα μέσα του επόμενου μήνα, με την ανακοίνωση των τιμών από την ελληνική αντιπροσωπεία._Ε.Ξ.

 
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
 
KINHTHPAΣ
1.2 8v 69 HP
Χωρητικότητα (κ.εκ.)
1242
Κύλινδροι/διάταξη
4 εν σειρά
Iσχύς (ίπποι)
69
Σ.α.λ.
5500
Ροπή (kgm)
10,7
Σ.α.λ.
3000
 
 
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
 
 
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
 
Εμπρός
Γόνατα MacPherson
Πίσω
Ημιάκαμπτος άξονας
 
 
ΦΡΕΝΑ
 
Εμπρός
Δίσκοι
Πίσω
Ταμπούρα
 
 
ΔΙΑΣΤAΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ
 
Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm)
3653x1643x1551
Μεταξόνιο (mm)
2300
Βάρος (kg)
940
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
225-260
 
 
 
 
 
KINHTHPAΣ
1.3 MultiJet 75 HP Stop&Start
Χωρητικότητα (κ.εκ.)
1248
Κύλινδροι/διάταξη
4 εν σειρά
Iσχύς (ίπποι)
75
Σ.α.λ.
4000
Ροπή (kgm)
19,8
Σ.α.λ.
1500
 
 
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
 
 
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
 
Εμπρός
Γόνατα MacPherson
Πίσω
Ημιάκαμπτος άξονας
 
 
ΦΡΕΝΑ
 
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω
Ταμπούρα
 
 
ΔΙΑΣΤAΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ
 
Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm)
3653x1643x1551
Μεταξόνιο (mm)
2300
Βάρος (kg)
940
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
225-260
 
 
 
 
 
 
KINHTHPAΣ
0.9 85 HP TwinAir Stop&Start
Χωρητικότητα (κ.εκ.)
875
Κύλινδροι/διάταξη
2 εν σειρά
Iσχύς (ίπποι)
85
Σ.α.λ.
5500
Ροπή (kgm)
14,9
Σ.α.λ.
1900
 
 
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
 
 
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
 
Εμπρός
Γόνατα MacPherson
Πίσω
Ημιάκαμπτος άξονας
 
 
ΦΡΕΝΑ
 
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω
Ταμπούρα
 
 
ΔΙΑΣΤAΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ
 
Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm)
3653x1643x1551
Μεταξόνιο (mm)
2300
Βάρος (kg)
940
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
225-260
 
 
 
 
 
KINHTHPAΣ
0.9 65 HP TwinAir Stop&Start
Χωρητικότητα (κ.εκ.)
964
Κύλινδροι/διάταξη
2 εν σειρά
Iσχύς (ίπποι)
65
Σ.α.λ.
6250
Ροπή (kgm)
9,1
Σ.α.λ.
3500
 
 
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
 
 
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
 
Εμπρός
Γόνατα MacPherson
Πίσω
Ημιάκαμπτος άξονας
 
 
ΦΡΕΝΑ
 
Εμπρός
Δίσκοι
Πίσω
Ταμπούρα
 
 
ΔΙΑΣΤAΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ
 
Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm)
3653x1643x1553
Μεταξόνιο (mm)
2300
Βάρος (kg)
940
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
225-260
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ