Η Citroen συνεχίζει την επέλασή της στην κατηγορία των SUV μοντέλων φέρνοντας και επίσημα πλέον στην Ευρώπη το νέο C5 Aircross.
Πρόκειται για την ολοκαίνουργια ναυαρχίδα της γαλλικής εταιρείας για τα δεδομένα της γηραιάς ηπείρου, την οποία πριν έναν σχεδόν χρόνο όλοι είδαμε να παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο διεθνές κοινό στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης. Όπως συμβαίνει με κάθε σύγχρονο μοντέλο του Γάλλου κατασκευαστή, έτσι και με το νέο C5 Aircross, κυρίαρχο γνώρισμα είναι οι ουκ ολίγες δυνατότητες εξατομίκευσης, που αφορούν εντός και εκτός τόσο σε αποχρώσεις, όσο και στα υλικά που συνθέτουν την καμπίνα. Για την περίσταση, σημείο αναφοράς αποτελούν οι 30 διαφορετικοί χρωματικοί συνδυασμοί που μπορεί να «δημιουργήσει» ο επίδοξος αγοραστής του μοντέλου σε σχέση με το οπτικό ερέθισμα των εξωτερικών επιφανειών του νέου C-SUV των Γάλλων.
Από εκεί και πέρα, το νέο Citroen C5 Aircross, που εκ προοιμίου τοποθετείται πιο κάτω από το C3 Aircross, έχει συνολικό μήκος που δεν υπερβαίνει τα 4,5 μ., πλάτος 1,84 μ., μεταξόνιο 2,73 μ. και μέγιστη απόσταση από το έδαφος της τάξης των 230 χλστ. Οπτικά, το σύνολο είναι αρκούντως επιβλητικό, υιοθετώντας όμως εν πολλοίς στοιχεία και φόρμες που ήδη γνωρίζουμε από τα υπόλοιπα SUV μοντέλα της γκάμας. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τη γνώριμη πλέον πλατφόρμα EMP2 του γκρουπ PSA. Όμως, πέραν πάσης αμφιβολίας, σημείο αναφοράς για το «αδελφό» μοντέλο του Peugeot 3008, και συνάμα σημαντικό στοιχείο διαφοροποίησης σε σχέση με αυτό, είναι η νέα ανάρτηση, που περήφανα οι Γάλλοι της Citroen αποκαλούν Progressive Hydraulic Cushions.
Ή, αλλιώς, «μαγικό χαλί», διάταξη που είδαμε και στο νέο C4 Cactus. Επί της ουσίας, η εν λόγω ανάρτηση, η οποία παρουσιάστηκε άτυπα πριν δύο περίπου χρόνια αποτελώντας ουσιαστικά τη σύγχρονη εκδοχή της υδροπνευματικής ανάρτησης της Citroen, διαθέτει τα γνώριμα ελατήρια και αμορτισέρ, με τη διαφορά ότι τα κλασσικά bump stops, τα οποία συναντάμε στις συμβατικές διατάξεις, έχουν δώσει τη θέση τους σε δευτερεύοντα αμορτισέρ. Ή σε «υδραυλικά μαξιλάρια», αν προτιμάτε. Σύμφωνα με τους Γάλλους, χάρη σε αυτά, η όλη διάταξη μπορούν να λειτουργήσει με πιο αποτελεσματικό τρόπο εξασφαλίζοντας βελτιωμένη άνεση και κατ’ επέκταση κορυφαία ποιότητα κύλισης.
Συνολικά, ο τομέας της άνεσης αποτέλεσε την πρώτη προτεραιότητα των Γάλλων. Εξ ου η έξτρα ηχομόνωση της καμπίνας, τα διπλά εμπρός κρύσταλλα, αλλά και τα ισομεγέθη, πλήρως ανακλινόμενα και ρυθμιζόμενα κατά το διαμήκη άξονα τρία καθίσματα της δεύτερης σειράς, που επιτρέπουν τη μεταφορά ενός πέμπτου επιβάτη χωρίς κανέναν απολύτως συμβιβασμό σε σχέση με τους… διπλανούς του. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται τόσο ο χώρος αποσκευών, ο οποίος έχει ελάχιστη χωρητικότητα 580 λίτρα και μέγιστη 1.630, όσο ο εξοπλισμός, με όλες τις εκδόσεις να παρέχουν στους επιβάτες τα απαραίτητα καλούδια άνεσης και συνδεσιμότητας. Και, φυσικά, ασφάλειας. Από την οθόνη/πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών εμπρός από τον οδηγό και την αντίστοιχη «8άρα» του συστήματος infotainment, έως τα 20 διαφορετικά ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Σε ότι αφορά στους κινητήρες ντίζελ και βενζίνης που έχουν αναλάβει την κίνηση του αυτοκινήτου, οι Γάλλοι επιστράτευσαν για μία ακόμα φορά τις γνώριμες λύσεις που υιοθετούν όλα σχεδόν τα μικρά και μεσαία μοντέλα του ομίλου. Έτσι, το «παρών» κάτω από το εμπρός καπό του αυτοκινήτου δίνουν ο γνώριμος PureTech 130 (1,2 λίτρα/3 κύλινδροι), αλλά και ο PureTech 180 (1,6 λίτρα/4κύλινδροι), με τον πρώτο να συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και τον δεύτερο με το νέο αυτόματο 8άρι της Aisin, το γνωστό EAT8. Στην πετρελαιοκίνητη όχθη τις υπηρεσίες τους προσφέρουν ο νέος BlueHDi 130, ο οποίος έχει κατέβει από τα 1,6 στα 1,5 λίτρα, σε αυτόματη ή χειροκίνητη έκδοση, καθώς και ο 2λιτρος BlueHDi 180, που πάει «πακέτο» αποκλειστικά με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο.
Από το 2019, η γκάμα του μοντέλου θα αποκτήσει και την απαραίτητη πλέον plug–in υβριδική εκδοχή της, η οποία θα είναι -τύποις και ουσία- η μόνη τετρακίνητη. Θα διαθέτει δε δύο ηλεκτροκινητήρες και έναν θερμικό βενζίνης, με το «πακέτο» να αποδίδει περί τους 300 ίππους. Αξίζει να αναφέρουμε πως όλες οι συμβατικές εκδόσεις PureTech και BlueHDi εφοδιάζονται με το γνωστό σύστημα Grip Control, το οποίο παρεμβαίνει στους κινητήριους τροχούς διαθέτοντας πέντε διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας -τα ESP off, Standard, Sand, off-Road και Snow. Τόσο οι βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του νέου C5 Aircross, όσο και η επερχόμενη υβριδική, θα κατασκευάζονται επί γαλλικού εδάφους και συγκεκριμένα στη μονάδα Rennes-La Janais του ομίλου PSA._X.A.