Η Ford αποκάλυψε σήμερα το νέο ηλεκτρικό της SUV – τη νέα Mustang Mach-E, ένα αυτοκίνητο μηδενικών εκπομπών που από τα τέλη του 2020 θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις ως προς τη χωρητικότητα της μπαταρίας, κίνηση στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς και εκτιμώμενη μέγιστη αυτονομία 600 χλμ.
Η νέα Mustang Mach-E συνιστά για την Ford ένα άλμα – και συνάμα ένα μεγάλο τεχνολογικό στοίχημα – στην προσπάθειά της να εναρμονιστεί με το «ρεύμα» της εποχής που θέλει την ηλεκτροκίνηση να αποτελεί εν τω συνόλω της μέσα στα προσεχή χρόνια την κυρίαρχη «τάση» στο μαγικό κόσμο των τεσσάρων τροχών. Για την περίσταση, η εμπνευσμένη από την Mustang νέα Mach-E δεν αποτελεί παρά τον αντίπαλο του Tesla Model Y αλλά και των ευρωπαϊκών εκπροσώπων της ηλεκτρικής σχολής, Audi e-tron και Jaguar I-Pace.
Σχεδιαστικά, οι παραπομπές στη Mustang Coupe είναι διακριτές, με το τονισμένο καπό, τα χαρακτηριστικά εμπρός φώτα και τα «τριπλά» LED στο πίσω μέρος να δίνουν το αισθητικό στίγμα στο πρώτο, αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο μαζικής παραγωγής της Ford μετά το «άσημο» Focus EV. Από πλευράς μεγέθους, η Ford δεν ανακοινώνει μέχρι στιγμής στοιχεία, όπως το μήκος ή το μεταξόνιο, περιοριζόμενη στην πληροφορία ότι η νέα Mach-E βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα που εξασφαλίζει, χάρη και στη «χαμηλή» τοποθέτηση των μπαταριών, ένα κέντρο βάρος που ευνοεί την σπορ οδήγηση.
Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι ανάλογη του… Tesla X με μία οθόνη 15,5 ιντσών που θυμίζει tablet να δεσπόζει στο μέσον του ταμπλό. Σύμφωνα με την Ford, η νέα Mustang Mach-E αποτελεί το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που θα υιοθετεί τη νέα γενιά του συστήματος επικοινωνίας και διασύνδεσης SYNC – το τελευταίο, αλλά και συνολικά τα επιμέρους τμήματα του αυτοκινήτου θα έχουν τη δυνατότητα over the air αναβαθμίσεων που θα βελτιώνουν την απόδοση και τη λειτουργία τους στο πέρασμα του χρόνου. Από εκεί και πέρα, η νέα Mach-E θα διατίθεται με πανοραμική-σταθερή γυάλινη οροφή και προαιρετικά με ένα υψηλής απόδοσης ηχοσύστημα της B&O, ενώ το «παρών» θα δίνει και η τεχνολογία Phone As A Key απρόσκοπτη είσοδο στο εσωτερικό – εναλλακτικά ο οδηγός θα μπορεί να πληκτρολογήσει ένα pin στο σχετικό pad που βρίσκεται στην κολόνα Β του οχήματος.
Σε ότι αφορά τους χώρους, παρά τη μη δημοσιοποίηση αριθμών, η Ford ανακοινώνει ότι η νέα Mustang Mach-E θα μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση έως και πέντε επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών στο πίσω μέρος δεν υπερβαίνει τα 402 λίτρα, τιμή που αυξάνεται στα 1.420 με την ολική αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Η απουσία θερμικού κινητήρα στο εμπρός μέρος έδωσε στους σχεδιαστές του αυτοκινήτου τη δυνατότητα να διαμορφώσουν έναν έξτρα αποθηκευτικό χώρο με χωρητικότητα 100 λίτρων, ο οποίος μάλιστα διαθέτει σύστημα αποστράγγισης νερού(!) κατά τα πρότυπα του MegaBox του νέου Ford Puma.
Η νέα Mustang Mach-E θα είναι διαθέσιμη από τα τέλη περίπου του 2020 στην Ευρώπη σε πισωκίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις και δύο εκδόσεις που σχετίζονται με τη δυναμική της μπαταρίας. Η πρώτη από αυτές θα εφοδιάζεται με έναν συσσωρευτή ενέργειας ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 75,7 kWh και 288 κυψέλες και η δεύτερη με έναν αντίστοιχο με 98,8 kWh και 376 κυψέλες. Στη δεύτερη περίπτωση και σε συνδυασμό με την έκδοση με κίνηση στους πίσω τροχούς, η αυτονομία σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP φτάνει έως και τα 600 χλμ. Η Ford ανακοινώνει επίσης πως η έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία και κίνηση σε όλους τους τροχούς αναμένεται να αποδίδει ισχύ 337 ίππων και ροπή 565 Nm – στη δε Mutang Mach-E GT, η οποία θα εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο κάτω των 5 δλ., η απόδοση θα «σκαρφαλώνει» στους 465 ίππους και η ροπή στα 860 Nm.
Σε ότι αφορά στη φόρτιση της μπαταρίας, η Ford προσφέρει ένα wallbox με 5πλάσια ισχύ φόρτισης σε σχέση με μια κοινή οικιακή πρίζα. Σε αυτή την περίπτωση στην έκδοση extended range RWD ανακτάται ενέργεια για την κάλυψη62 χλμ. ύστερα από μία ώρα φόρτισης έναντι 14 χλμ./ώρα μέσω της απλής, ευρωπαϊκών προδιαγραφών πρίζα. Αξίζει να σημειωθεί πως η νέα Mustang Mach-E μπορεί να φορτιστεί σε ταχυφορτιστή έως και 150 kW – εδώ ανακτάται ενέργεια για 93 χλμ. μέσα σε 10 μόλις λεπτά, ενώ για την πλήρωση από το 10% έως και το 80% χρειάζονται μόλις 38 λεπτά.
Από εκεί και πέρα τώρα, ο οδηγός του νέας και αμιγώς ηλεκτροκίνητης Mustang Mach-E θα έχει στη διάθεσή του τρία διαφορετικά προφίλ οδήγησης που διαμορφώνουν διαφορετικά χαρακτηριστικά οδήγησης: τα Whisper, Engage και Unbridles. Από εκεί και πέρα, η Ford προσφέρει στη νέα Mustang Mach-E με τον κωδικό GT το γνωστό σύστημα ανάρτησης MagneRide και πνευστούς δίσκους στο σύστημα πέδησης σε όλες τις εκδόσεις, που φέρουν την υπογραφή της γνωστής στο είδος εταιρείας Brembo._Χ.Α.