O Nico Rosberg κατέκτησε την pole position στις κατατακτήριες δοκιμές που έληξαν πρόωρα λόγω του σφοδρού ατυχήματος του Daniil Kvyat, ο οποίος ευτυχώς είναι ανέπαφος.
Η Mercedes επέστρεψε στην πρώτη σειρά εκκίνησης, αποδεικνύοντας ότι η κακή εμφάνιση της ομάδας στη Σιγκαπούρη αποτέλεσε εξαίρεση. Έχοντας γράψει τον ταχύτερο χρόνο στις μοναδικές ελεύθερες δοκιμές σε στεγνό οδόστρωμα σήμερα το πρωί, ο Nico Rosberg ήταν ταχύτερος στο Q2 και στην πρώτη προσπάθεια του Q3, η οποία έμελλε να είναι και η μοναδική. Ο Lewis Hamilton ήταν ταχύτερος στο Q1, ωστόσο μπλόκαρε τα φρένα του στην είσοδο της φουρκέτας (στροφή 11) καθώς και στο τελευταίο chicane.
Οι δύο οδηγοί της Mercedes είχαν ξεκινήσει την τελική τους αναμέτρηση στο Q3, όταν ο Kvyat πάτησε στο γρασίδι της εισόδου της φουρκέτας και έχασε τον έλεγχο της Red Bull, η οποία προσέκρουσε με ορμή 20 g στα προστατευτικά ελαστικά, αναποδογύρισε και ακινητοποιήθηκε. Ο Ρώσος επικοινώνησε άμεσα μέσω ασυρμάτου με την ομάδα για να την ενημερώσει ότι είναι εντάξει. Ο Ricciardo αποκάλυψε ότι ο Kvyat είχε μερικά προβλήματα με τα φρένα του στο FP3 και πιθανότατα δεν ήταν απόλυτα ευχαριστημένος από τη συμπεριφορά της Red Bull του. Ο ίδιος ο Kvyat δήλωσε ότι η ομάδα άλλαξε πολλά πράγματα στο στήσιμο και ο ίδιος έπρεπε να αλλάξει προσέγγιση. Η RB11 του Ρώσου φαινόταν νευρική όλη τη μέρα στην πίστα και ο ίδιος παραδέχθηκε ότι διέπραξε λάθος πρωτάρη. Αν η ομάδα αναγκαστεί να αντικαταστήσει το πλαίσιο του μονοθεσίου, ο Kvyat θα εκκινήσει από το pit lane, αντί για 10ος.
Ο Valtteri Bottas σημείωσε τον 3ο ταχύτερο χρόνο σήμερα και θα παραταχθεί αύριο εμπρός από τον Sebastian Vettel. Τα χαρακτηριστικά της Suzuka φαίνεται να ευνοούν περισσότερο τις Williams απ’ ότι τις Ferrari. Παρά το γεγονός ότι ο Felipe Massa δεν ήταν ευχαριστημένος από το γύρο του, θα εκκινήσει αύριο 5ος, εμπρός από τον Kimi Raikkonen. O Vettel ανέφερε ότι στην αρχή των κατατακτήριων δοκιμών, το μονοθέσιό του καταπονούσε τα ελαστικά του μέχρι το τέλος του γύρου. Ίσως για αυτό ευθύνονται οι υψηλές πιέσεις ελαστικών που έχουν εφαρμοστεί εδώ, οι οποίες ενδέχεται να υπερθερμαίνουν τα ελαστικά πολύ γρήγορα. Ο Raikkonen ήταν 0,5 δλ. ταχύτερος του Vettel στο Q2 -αν και ο Γερμανός ενδέχεται να προστάτευε τα ελαστικά με τα οποία θα εκκινήσει αύριο- ωστόσο, ο πρώτος γύρος του Φινλανδού στο Q3 ήταν πιο αργός. Ο Raikkonen δήλωσε ότι το συγκεκριμένο σετ ελαστικών δεν του έδωσε σωστή αίσθηση.
Πίσω από τον Φινλανδό θα παραταχθεί αύριο ο Daniel Ricciardo με τον Romain Grosjean να τον πλαισιώνει στην 4η σειρά εκκίνησης. Πολύ ενθαρρυντική η επίδοση του Γάλλου για την ομάδα της Lotus, η οποία λόγω χρεών δεν έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει μονάδα φιλοξενίας στα paddock της Suzuka. Εχθές, οι μηχανικοί της Lotus έφαγαν μεσημεριανό στην αίθουσα VIP του Paddock Club (που ανήκει στη FOM). Ο Sergio Perez σημείωσε τον 9ο χρόνο, ενώ ο team mate του στη Force India, Nico Hulkenberg ήταν 11ος, αλλά θα δεχθεί ποινή 3 θέσεων στο grid, ως τιμωρία για τη σύγκρουση με τον Massa στη Σιγκαπούρη. Ο Max Verstappen εγκατέλειψε στο τέλος του Q1, λόγω προβλήματος με τα ηλεκτρικά του μονοθεσίου. O Ολλανδός δέχθηκε ποινή τριών θέσεων στη σειρά εκκίνησης επειδή πάρκαρε την Toro Rosso στην αγωνιστική γραμμή. Οι αγωνοδίκες έκριναν ότι ο Verstappen θα μπορούσε να έχει παρκάρει σε ένα λιγότερο επικίνδυνο μέρος. Ο Jenson Button δεν κατάφερε να προαχθεί στο Q2 διότι είχε λάθος χαρτογράφηση κινητήρα στη γρήγορη προσπάθειά του και κατανάλωσε όλη την ενέργεια της μπαταρίας μέχρι το μέσο του γύρου._Φ.Λ.