Οδηγώντας την καλύτερα στημένη Porsche «911», και ειδικότερα τη λευκή 997 GT3, στην πίστα των Μεγάρων, και όχι μόνο!
Για την τοποθέτηση των φρένων, το μεγάλο κομμάτι της δουλειάς, σε σχέση με το κόστος, έγινε αλλιώς, αλλά δεν είναι της στιγμής, και για τα μαγικά χέρια του Σμυρνιού χρειάστηκαν μόλις έξι ώρες ώστε να αλλαχτούν δίσκοι, δαγκάνες αλλά και πλήμνες για να ολοκληρωθεί αυτή η απαραίτητη για την κατασκευή αναβάθμιση. Το πλαίσιο, σε συνδυασμό με τον κινητήρα αλλά και με άλλα στοιχεία που έχουν να κάνουν με το πώς κάθεσαι (Σ.Χ.: δύσκολα, επί του προκειμένου, αφού έχουμε ξεφύγει σε βάρος) και το πώς ανταποκρίνεται ο επιλογέας με τη μικρή διαδρομή και την απίστευτη ακρίβεια, σε προκαλεί ώστε να ψάξεις τα όριά σου, είτε σε πίστα, στο φυσικό χώρο της κατασκευής, είτε σε συγκεκριμένες ειδικές διαδρομές, όπως και να είναι το οδόστρωμα σε σχέση με την ολισθηρότητα, γιατί, όπου λακκούβες, απλώς επιβραδύνεις και κάνεις μανούβρες.
Η προσθήκη στην αεροτομή μπροστά, βλέπετε, βρίσκει παντού όπου υπάρχουν λακκούβες και ύπουλα εξογκώματα. Στην αντίστοιχη διαδικασία, πάντως, είναι εντυπωσιακό το πώς απορροφά τα πάντα η ανάρτηση, που, ακόμα και στη διαδρομή από το Γέρακα στο Κορωπί και πίσω στην Κάτω Κηφισιά, ουδέποτε ενοχλεί, ενώ ύστερα από λίγο μεταμορφώνεται τόσο στις στροφές «από τη μία στην άλλη», κατηφορίζοντας για το Σούνιο, όσο, βέβαια, και στις αριστερές και τις δεξιές της πίστας στα Μέγαρα.
Πώς λειτουργεί αυτός ο 3.6, επί του προκειμένου; «Αλλιώς» είναι η απάντηση, και όσοι «κακομαθημένοι» με τους τούρμπο των «996» και «997» καταρχήν θα απογοητευτούν! Πρέπει να τον καταλάβεις, ώστε να τον αξιοποιήσεις, είτε κατ’ αρχάς και, βέβαια, μετά τις 4.200 σ.α.λ. είτε εν τέλει και σε ρυθμούς που να ταιριάζουν με το πλαίσιο και μετά τις 6.000 σ.α.λ. και μέχρι πάνω από τις 8.000, οπότε αλλάζει ανάλογα και ο ήχος. Εκεί ψηλά και με τα πάντα να λειτουργούν σε αντίστοιχους ρυθμούς, δε συγκρίνεται με R8 και, χωρίς να γινόμαστε ιερόσυλοι, θα θέλαμε να οδηγήσουμε την F430 και τη «Lambo» την ίδια στιγμή, ώστε να προκύψουν ασφαλή συμπεράσματα τόσο σε αίσθηση όσο και με το χρονόμετρο κολλημένο ως ρεβόλβερ στον κρόταφο του δοκιμαστή, την ίδια ώρα και με αντίστοιχα λάστιχα. Γενικότερα, αποφεύγουμε αυτού του επιπέδου τις συγκρίσεις, και ο μερακλής, αυτός που ξέρει και μπορεί, θα συνδυάσει το λευκό-μαύρο της «997» με το κόκκινο-μπεζ της F430, αλλά -όπως και να το κάνεις- και ο ταπεινός δοκιμαστής, ο ευκαιρίας δοθείσης χρήστης, θα τις ήθελε μαζί ώστε να δει πού κερδίζει-χάνει ο Γερμανός και πού ο Ιταλός, διατηρώντας, βέβαια, τον κοινό παρανομαστή άμεσα συνδεδεμένο με τη διαφορετική γοητεία κάθε κατασκευής. Βλέπετε, το ρόλο τους παίζουν οι ρίζες, τα γονίδια και εν τέλει η σχετική κουλτούρα, που είναι συνδεδεμένη με τις χώρες κατασκευής.
Φωνάζει, προκαλεί, ερεθίζει, χωρίς να υστερεί σε αποτέλεσμα η Ιταλίδα, που εκσφενδονίζει την αδρεναλίνη ακόμα και εν στάσει, κάτι που, για να συμβεί με τη Γερμανίδα, πρέπει να τη μάθεις και να την οδηγήσεις σε σχετικό περιβάλλον, ώστε να βγάλει και τον πραγματικό της εαυτό. Θηλυκό είναι η GT3, αυτή η διαφορετική «911», και όποιος το αμφισβητεί να δοκιμάσει να την οδηγήσει με όλο το γκάζι και χωρίς ηλεκτρονική προστασία, έχοντας ρυθμίσει ανάλογα το κάθισμα και, βέβαια, φροντίζοντας ώστε ο δρόμος να είναι μονοδρομημένος. Η συντροφιά, αν προκύπτει από το καλό ηχοσύνολο ή πρόκειται για συνοδηγό, αφορά επιλογή του καθενός, ανάλογα και με τη διάθεσή του, ενώ μπορείς να την οδηγήσεις (την GT3) τόσο στο γλιστερό, όπου πρέπει να τη σεβαστείς, για να επικοινωνήσεις εν τέλει μαζί της, όσο και στο καλό οδόστρωμα, εντός ή εκτός πίστας, όπου απλώς πιστοποιείς και με τη βούλα, δηλαδή με τη γλώσσα των αριθμών, τις δυνατότητές της.
Δηλαδή, τις τέλειες σχέσεις για τη συγκεκριμένη διαδρομή (Σ.Χ.: στις «Φιστικιές» έχεις την καλή, τη γεμάτη 2η, και γίνεσαι «Θείος», δηλαδή Δημήτρης Μιχελακάκης, ο φίλος και συνεργάτης μας μετρ των Μεγάρων), και βέβαια τα σωστά λάστιχα της Pirelli, που δουλεύουν τέλεια και σου επιτρέπουν να δημιουργείς και να σημειώνεις χρόνο που σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Τα χρόνια πέρασαν, οι ευθύνες εκτοξεύτηκαν, αλλά ο ελεγχόμενος εγωισμός οδηγώντας παραμένει ανέπαφος, ακόμα και αν πιστεύεις και ξέρεις πως αυτός, ο «μπάρμπας» δηλαδή, θα κάνει 1.06 με δαύτο, και εύγε σε όσους το έφτιαξαν και σε όσους το έχουν ή μπορούν να το αποκτήσουν.
Στο slide-show που ακολουθεί μπορείτε να δείτε και να κατεβάσετε -αφού πρώτα ανοίξετε κάθε αρχείο gpeg ξεχωριστά- στον υπολογιστή σας ολόκληρο το άρθρο έτσι όπως δημοσιεύθηκε στο τεύχος 455 των 4Τροχών. Επίσης μπορείτε να δείτε σε μεγάλο μέγεθος τις δύο κύριες φωτογραφίες της Porsche GT3 και να τις κατεβάσετε ως wallpaper στην οθόνη σας.