Τι αντιπροσωπεύει το X-Trail FCV; Ουσιαστικά αποτελεί μια πλατφόρμα εξέλιξης για τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων της Nissan.
Στο πλαίσιο της περιοδείας του σε 6 ευρωπαϊκές πόλεις οδηγήσαμε στη Μαδρίτη το πρωτότυπο Nissan X-trail Fuel Cell Vehicle, που όπως αποκαλύπτει το όνομά του για την κίνησή του φροντίζουν ενεργειακές κυψέλες αντί ενός συμβατικού κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το αποθηκευμένο υδρογόνο κάτω από το κάθισμα των πίσω επιβατών ενώνεται στις κυψέλες με το οξυγόνο της ατμόσφαιρας, παράγοντας ηλεκτρικό ρεύμα. Το μόνο που εκπέμπει η εξάτμιση είναι καθαροί υδρατμοί…
Τι αντιπροσωπεύει το X-Trail FCV; Ουσιαστικά αποτελεί μια πλατφόρμα εξέλιξης για τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων της ιαπωνικής εταιρείας, τα οποία θα χρειαστεί σχεδόν 10 χρόνια για να μπουν σε κανονική παραγωγή. Το X-Trail FCV βασίζεται στην πλατφόρμα του προηγούμενου μοντέλου, έχουν, όμως γίνει πολλές τροποποιήσεις (πέρα από κάμποσες εξωτερικές αλλαγές) προκειμένου να προσαρμοστούν τα απαραίτητα εξαρτήματα.
Κάτω από το πορτ μπαγκάζ βρίσκονται οι μπαταρίες στις οποίες αποθηκεύεται η ενέργεια που ανακτάται κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, το ρεζερβουάρ είναι τοποθετημένο κάτω από το πίσω κάθισμα (που για την περίσταση ανασηκώθηκε μερικά εκατοστά), οι ενεργειακές κυψέλες βολεύτηκαν στο δάπεδο στα πόδια των μπροστινών επιβατών, ενώ στο χώρο του κινητήρα συναντάμε ένα ηλεκτρικό μοτέρ 90 KW που μεταφέρει μέσω ενός μειωτήρα στροφών την κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Στο δρόμο, το X-Trail FCV οδηγείται όπως ένα οποιοδήποτε αυτόματο κιβώτιο, επιλέγοντας στο κιβώτιο τη θέση «D» και στη συνέχεια ο οδηγός δεν έχει παρά να πιέσει το δεξί πεντάλ για να ξεκινήσει. Η αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα και τα 400 επιπλέον κιλά είναι οι βασικές διαφορές σε σχέση με ένα X-Trail παραγωγής με την απόκριση στο δεξί πεντάλ να είναι έντονη στις χαμηλές στροφές. Το μόνο που θα το προβληματίσει έχει μάλλον με το γεγονός ότι οδηγεί ένα πανάκριβο πρωτότυπο, η αξία του υπολογίζεται στο 1 εκ. δολάρια.
Όμως η συγκεκριμένη τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία και γίνεται αποδοτικότερη και πιο προσιτή, ενώ παράλληλα φαίνεται ότι βρίσκονται εφαρμόσιμες λύσεις για τη διανομή και αποθήκευση του υδρογόνου, έτσι που το 2015 θα υπάρχουν γύρω μας κάμποσα τέτοια αυτοκίνητα, τα οποία όσο θα περνάει ο καιρός θα κερδίζουν έδαφος έναντι των συμβατικών τετράτροχων._Μ.Σ.