Η Stellantis ανοίγει τα φτερά της και στον αέρα συνεργαζόμενη με την εταιρεία Archer Aviation για την κατασκευή ενός ηλεκτρικού αεροσκάφους με δυνατότητα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης.
Η Stellantis και η Archer Aviation ανακοίνωσαν σήμερα την επέκταση της υφιστάμενης συνεργασίας τους για την κατασκευή ενός ηλεκτρικού αεροσκάφους με δυνατότητα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL), το οποίο θα φέρει την ονομασία Midnight και θα ξεκινήσει να διατίθεται από το 2024 και μετά.
Σύμφωνα με τα δύο «στρατόπεδα», το Midnight έχει σχεδιαστεί ως ένα ασφαλές, βιώσιμο και ήσυχο eVΤΟL, το οποίο θα διαθέτει ωφέλιμο φορτίο πάνω από 450 κιλά ώστε να μπορεί απρόσκοπτα να μεταφέρει τέσσερις επιβάτες, εκτός από τον πιλότο. Με αυτονομία περίπου 160 χιλιομέτρων, το Midnight προορίζεται για ταξίδια μικρών αποστάσεων που δεν θα ξεπερνούν τα 30 χλμ., με χρόνο φόρτισης περίπου 10 λεπτών ανάμεσα σε κάθε διαδρομή.
«Στόχος είναι η Stellantis να παράγει μαζικά το eVTOL της Archer ως αποκλειστικός κατασκευαστής βάσει συμβολαίου», ανέφεραν οι εταιρείες στην κοινή τους δήλωση.
Η Stellantis θα συνεισφέρει μεταξύ άλλων με έως και 150 εκατομμύρια δολάρια υπό τη μορφή μετοχικού κεφαλαίου στην Archer το 2023 και το 2024, με την επιφύλαξη επίτευξης ορισμένων επιχειρηματικών ορόσημων, συμπεριλαμβανομένων των απαραίτητων πιστοποιήσεων.
«Αυτές οι ενέργειες, μαζί με άλλα στοιχεία αυτής της διευρυμένης συνεργασίας, θα επιτρέψουν στην Stellantis να γίνει μακροπρόθεσμος επενδυτής στην Archer», ανέφεραν οι εταιρείες.
Ο Adam Goldstein, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Archer, είπε: «Υπάρχουν πλεονεκτήματα από την εμβάθυνση της συνεργασίας μας με την Stellantis, η οποία ξέρει πώς να παραδίδει οχήματα σε όγκο».
Το κόστος ενός ταξιδιού θα είναι συμβατό με ένα τρέχον αυτοκίνητο ταξί, ξεκαθάρισε ο Adam Goldstein. Τον περασμένο μήνα, ο CEO της Archer είχε δηλώσει ότι μια πτήση 10 λεπτών από το Μανχάταν προς το αεροδρόμιο Newark στο Νιου Τζέρσεϊ μπορεί να κοστίσει 100 δολάρια ανά θέση.
Στόχος της Archer είναι να ξεκινήσει την παραγωγή του Midnight μέχρι το τέλος του 2024 στο εργοστάσιο της Georgia, με αρχικό όγκο παραγωγής 650 αεροσκαφών ετησίως. Σε δεύτερη φάση, η παραγωγή θα μπορεί να ανέλθει ετησίως στις 2.300 μοναδες.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία απέκτησε για πρώτη φορά μερίδιο στην Archer το 2021. Είπε, επίσης, ότι η ιδέα των φθηνών αεροταξί ταιριάζει με τον στόχο της Stellantis να βρει καινοτόμες λύσεις για προσβάσιμη μετακίνηση. «Η υποστήριξη της ελευθερίας της κινητικότητας είναι ο λόγος για τον οποίο υπάρχουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Carlos Tavares.
Άλλα εγχειρήματα στην κατηγορία των eVTOLs που αφορούν την αυτοκινητοβιομηχανία περιλαμβάνουν μια συνεργασία μεταξύ της μονάδας αεροταξί του Hyundai Motor Group και του προμηθευτή αεροδιαστημικής Honeywell International για την ανάπτυξη συστημάτων αεροηλεκτρονικής. Τον Νοέμβριο, η Airbus σύναψε μια συνεργασία με τη Renault για την ανάπτυξη μιας νέας γενιάς ηλεκτρικών μπαταριών και υβριδικής τεχνολογίας για αυτοκίνητα και αεροπλάνα.
Δείτε το σχετικό βιντεο: