Η Porsche επενδύει στα συνθετικά καύσιμα. Εκτός από την ηλεκτροκίνηση.
Τα ηλεκτροκαύσιμα, ή αλλιώς, τα eFuels, αποτελούν μία ιδιαίτερη κατηγορία καυσίμων, στα οποία η Porsche δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα. Τα συγκεκριμένα, συνθετικού τύπου καύσιμα «γεννιούνται» μέσω της ηλεκτρολυτικής επεξεργασίας του νερού προκειμένου να παραχθούν χημικά δομικά στοιχεία τα οποία εν συνεχεία χρησιμοποιούνται για την παρασκευή των eFuels.
Τα τελευταία μπορούν να βρουν εφαρμογή σε συμβατικά αυτοκίνητα, ή ακόμα και σε αγωνιστικές κατασκευές, που χρησιμοποιούν σε κάθε περίπτωση κινητήρες εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων μάλιστα και εκείνων που υιοθετούν υβριδικές μονάδες κίνησης. Στην πράξη, τα eFuels προσφέρουν μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως και 85%.
Μπορεί μέχρι σήμερα η τεχνολογία παραγωγής των eFuels να βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, ωστόσο στην περίπτωση που μπορεί να εξασφαλιστεί ηλεκτρική ενέργεια με χαμηλό κόστος που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, όπως η αιολική, τα ηλεκτροκαύσιμα θεωρούνται από πολλούς μία πρώτης τάξεως εναλλακτική, με πολύ χαμηλότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα. Ένας από αυτούς είναι και η Porsche, η οποία εγκαινίασε και επίσημα τη μονάδα παραγωγής ηλεκτροκαυσίμων που δημιούργησε στη Χιλή, στην περιοχή Punta Arenas.
Σύμφωνα με το γερμανικό εργοστάσιο, το νότιο τμήμα της Χιλής στο οποίο βρίσκεται η συγκεκριμένη μονάδα, προσφέρει ιδανικές συνθήκες για την παραγωγή eFuels, με τον άνεμο να φυσά για περίπου 270 ημέρες το χρόνο και να επιτρέπει στις ανεμογεννήτριες να λειτουργούν με πλήρη δυναμικότητα.
«Η Porsche έχει δεσμευτεί σε ένα διπλό μονοπάτι για το μέλλον: στην ηλεκτροκίνηση και στα eFuels ως συμπληρωματική τεχνολογία, η οποία μειώνει σημαντικά τις εκπομπές CO2. Η παραγωγή συνθετικών καυσίμων θα πρέπει να συνεχίσει να προωθείται παγκοσμίως», δήλωσε η Barbara Frenkel, Μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου Προμηθειών της Porsche AG.
Διαβάστε επίσης: Το «διπλό μονοπάτι» της Porsche
«Οι δυνατότητες των eFuels είναι τεράστιες. Σήμερα υπάρχουν περισσότερα από 1,3 δισεκατομμύρια οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης παγκοσμίως. Πολλά από αυτά θα κυκλοφορούν στους δρόμους για τις επόμενες δεκαετίες και τα eFuels προσφέρουν στους ιδιοκτήτες υφιστάμενων αυτοκινήτων μια εναλλακτική, σχεδόν ουδέτερη από εκπομπές άνθρακα. Ως κατασκευαστής κινητήρων υψηλών επιδόσεων, η Porsche διαθέτει ένα ευρύ φάσμα τεχνογνωσίας στον τομέα των καυσίμων», δήλωσε ο Michael Steiner, Μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου Ανάπτυξης και Έρευνας της Porsche.
Στην πιλοτική φάση της μονάδας της Porsche, η παραγωγή eFuel αναμένεται να κυμανθεί σε περίπου 130.000 λίτρα ετησίως. Αρχικά, το συγκεκριμένο καύσιμο πρόκειται να χρησιμοποιηθεί στους αγώνες, και συγκεκριμένα στο Porsche Mobil 1 Supercup, αλλά και στα Porsche Experience Centers της εταιρείας. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας η παραγωγή του θα φτάσει στα 55.000.000 λίτρα ετησίως, ενώ δύο χρόνια αργότερα θα «εκτοξευτεί» στα 550.000.000 λίτρα.