Μεσούντος του θέρους, η μοτοσυκλέτα πάντα έρχεται στο επίκεντρο, μόνο που για να την επιλέξεις πρέπει να αφιερώσεις πολύ χρόνο στο ψάξιμο. Ιδού το πρώτο μέρος από το αφιέρωμα που ετοιμάσαμε προκειμένου να διευκολύνουμε την επιλογή σας.
Δεκάδες, εκατοντάδες μάλλον οι προτάσεις, οπότε πριν από την τελική απόφαση πρέπει να πέσει πολλή και ώριμη σκέψη. Το αφιέρωμά μας έχει γίνει με βάση ένα στατιστικά αποδεδειγμένο σκεπτικό, που λέει πως υπάρχουν δύο κατηγορίες αγοραστών: αυτοί που παίρνουν κάτι για να κυκλοφορούν (κατά βάση), και αυτοί που αγοράζουν κάτι απλώς και μόνο γιατί τους αρέσει (κοινό με αυξητικές τάσεις). Εδώ δεν παρουσιάζουμε τις «καλύτερες» προτάσεις, αλλά αυτές που θεωρούμε πως αξίζουν της προσοχής σας, είτε γιατί ξεχειλίζουν από τεχνολογία, είτε λόγω χρηστικότητας, είτε για το χαρακτήρα τους. Τα κριτήρια επιλογής έχουν να κάνουν με το βαθμό «σημαντικότητας» του κάθε μοντέλου ξεχωριστά, τόσο για την ελληνική πραγματικότητα όσο και για την ίδια τη μοτοσυκλέτα.
Ducati Multistrada 950: Ένα best-seller γεννιέται
«Multistrada» σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει κάθε δρόμος, και αυτό το μοντέλο της Ducati είναι ό,τι πρέπει για τους δρόμους μας! Το λανσάρισμα της νέας Multistrada 950 έγινε από την Ducati κάτω από το μότο «My fisrt, my last, my everything», υπονοώντας σαφώς την… ερωτική σχέση που μπορεί να αναπτυχθεί με τον ενθουσιασμένο αναβάτη. Η ιστορία με τη μεγάλη On/Off της Ducati ξεκινά το 2003 με 1.000 κυβικά, συνεχίζεται με 1.100 το 2007 και περνάει στα 1.200 το 2010. Αυτό ήταν, «πούλησε καλά», εντός και εκτός συνόρων, χρόνο με το χρόνο βελτιωνόταν, κυρίως σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό, όλα καλά κι ωραία, αλλά κάτι έλειπε. Δε μας είναι απαραίτητα τα 1.200 κυβικά και τα 160 άλογα στην καθημερινή μας χρήση, ανήκουμε στην κατηγορία των μοτοσυκλετιστών που θέλουν «μία για όλα», οπότε να σου το «μίνι» Multistrada 950 με τον κινητήρα των Hypermotard και Hyperstrada. Bγάζει 113 αλογάκια, σχεδόν 10 κιλά ροπής, δεν του λείπει τίποτα από τα γνωστά ηλεκτρονικά, στοιχίζει και πολύ λιγότερο από το «1200», μια χαρά ακούγεται. Και το αποτέλεσμα; Θα λέγαμε πως τo «μικρό» Multistrada «γεμίζει» την γκάμα της Ducati, αφού το «950» είναι σαφώς οικονομικότερο του «1200», και σίγουρα με περισσότερες τουριστικές δυνατότητες από το Hyperstrada.
Ο κινητήρας είναι 2κύλινδρος σε διάταξη L, πληροί τις προδιαγραφές Euro 4 και διαθέτει γκάζι τεχνολογίας Ride-by-Wire και νέο ηλεκτρονικό ψεκασμό. Το κιβώτιο είναι 6 σχέσεων (με πιο κοντές τις τρεις τελευταίες, όπως και η τελική μετάδοση) και ο συμπλέκτης τύπου ολίσθησης (slipper). Το πλαίσιο είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα και το διπλό ψαλίδι (που προτιμήθηκε έναντι του μονόμπρατσου του «1200») είναι ομοίως αλουμινένιο και μεγαλύτερο σε μήκος, αυξάνοντας το μεταξόνιο (πάντα σε σχέση με το «1200») κατά 65 ολόκληρα χιλιοστά! Οι αναρτήσεις δε διαφοροποιούνται από τον μεγάλο αδερφό και αποτελούνται από ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι 48 χλστ. της Kayaba και μονό αμορτισέρ -επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο- από τη Sachs. Ο μπροστινός τροχός, σε αντίθεση με το μεγάλο Multi, είναι 19 ιντσών αντί για 17, ενώ τα ελαστικά διπλής χρήσης είναι τα Pirelli Scorpion Trail II. Οι ζάντες δεν είναι ακτινωτές, αλλά χυτές αλουμινένιες, οπότε φανταζόμαστε ότι το 2018 θα ακολουθήσει και έκδοση Enduro (όπως έγινε και με το «1200»). Το «950» είναι εφοδιασμένο με το Ducati Safety Pack, το οποίο αποτελείται από traction control οκτώ(!) επιπέδων αλλά και από την πλέον σύγχρονη μονάδα ABS της Bosch 9.1 MP τριών επιπέδων. Όπως και το «1200», διαθέτει τέσσερα οδηγικά προγράμματα, τα οποία εκτός της απόδοσης του κινητήρα ρυθμίζουν αντίστοιχα το ABS και το DCT. Στα 14.300 ευρώ, που στοιχίζει, είναι σχεδόν 4.500 ευρώ φθηνότερο από το «1200», και αυτό από μόνο του είναι αιτία αγοράς!
ΚΑΤΗΓΟΡIA: ADVENTURE
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: V-2/4Τ/ΥΨ – 113 ίπποι
ΤΙΜΗ: 14.300 ευρώ
Ducati Scrambler Desert Sled: Το έλκηθρο της ερήμου
Περίεργο όνομα διάλεξε η Ducati για το χωμάτινο μέλος της οικογένειας Scrambler, η εμφάνισή του όμως μας κάνει να το ξεχνάμε και να ονειρευόμαστε ερημικές βόλτες εκτός ασφάλτου. Το Urban Enduro, που είναι το μοντέλο που αντικαθίσταται από το Desert Sled, μάλλον δεν κατάφερε να πείσει το κοινό στο οποίο απευθυνόταν – ίσως να «έφταιγαν» τα ασφάλτινα συστατικά του, κανείς δεν μπορεί να μας πει με ακρίβεια. Το νέο Desert Sled έχει πιο άγριο look, με ενισχυμένο πλαίσιο, για να αντέχει στην εκτός δρόμου χρήση, νέο -επίσης ενισχυμένο- ψαλίδι, μεγαλύτερο μεταξόνιο, τρακτερωτά ελαστικά, χρυσές ακτινωτές ζάντες, «μοτοκροσάδικο» τιμόνι, μεγαλύτερες διαδρομές ανάρτησης με USD πολυρυθμιζόμενο πιρούνι 46 χλστ. (από 41), τροχό 19 ιντσών μπροστά (από 18), παραδοσιακή βάση πινακίδας, διπλό τελικό εξάτμισης και ψηλότερη σέλα.
Καρδιά του εξακολουθεί να είναι ο αερόψυκτος Desmodue L-2 των 803 κ.εκ. και των 75 ίππων, που δείχνουν υπεραρκετοί για τη χρήση για την οποία προορίζεται το Desert Sled. Το μόνο «κακό» στην όλη υπόθεση έχει να κάνει με το βάρος της μοτοσυκλέτας, που έχει αυξηθεί στα 207 κιλά (πλήρης υγρών), αλλά στην πράξη -όπως έχουμε ήδη διαπιστώσει στην οδήγησή του- αυτό δεν είναι κάτι που ενοχλεί, δείγμα σωστής κατανομής βάρους μιας μελετημένης κατασκευής.
ΚΑΤΗΓΟΡIA: ON-OFF
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: V-2/4Τ/ΥΨ – 75 ίπποι
ΤΙΜΗ: 11.950 ευρώ
KΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΒΙΤΣΙΛΑΚΗΣ