top icon
Παρουσιάσεις

Ford Ranger Raptor: Οδηγούμε τη 2η γενιά του στην Ισπανία

Διά χειρός Ford Performance, το νέο Ranger Raptor γίνεται ακόμα πιο σκληροπυρηνικό σε σχέση με τον άκρως επιτυχημένο προκάτοχό του.

To Ranger από το 1982 έχει χτίσει τις βάσεις του πιο παγκοσμιοποιημένου προγράμματος της Ford, καθώς παράγεται σε έξι εργοστάσια που βρίσκονται σε τέσσερις ηπείρους, ενώ πωλείται σε πάνω από 180 χώρες. Στην Ευρώπη παραμένει το πιο καλοπουλημένο pickup από το 2015. Το 2021 κατέγραψε ρεκόρ πωλήσεων με ένα μερίδιο 38,1%, ενώ στο τρέχον εμπορικό έτος το μερίδιο αυτό έχει ξεπεράσει το 42%.

Το Raptor, από τη μεριά του, είναι και αυτό εξίσου επιτυχημένο, καθώς τη χρονιά που μας πέρασε πουλήθηκαν 8.000 μονάδες, κάτι που σημαίνει ότι 1 στα 20 pickup που πουλήθηκε πέρυσι ήταν Raptor.

Η ονομασία «Raptor» ξεκίνησε την καριέρα της ως μια έκδοση υψηλών επιδόσεων του αμερικανικού pickup F150. Το 2018 έφθασε στην Ευρώπη, ως μια ειδική έκδοση του Ranger. Για την ιστορία να σημειώσουμε ότι αυτήν τη στιγμή στην Αμερική το Raptor βρίσκεται στην τρίτη γενιά, με την κορυφαία έκδοση «R» να τροφοδοτείται από έναν V8 5,2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 700 ίππους.

Ranger Raptor

H εμφάνιση του νέου Ranger Raptor

Απόλυτα πιστό στη φιλοσοφία «Ford Built Tough», το νέο Ranger Raptor έρχεται τώρα να εξελίξει και να αναδείξει ακόμα περισσότερο το ήδη τολμηρό, στιβαρό και δυναμικό στυλ της προηγούμενης γενιάς.Σημείο αναφοράς του νέου μοντέλου που για ακόμα μία φορά φέρει την υπογραφή της Ford Performance, είναι η εικόνα του εμπρός μέρους. Εκεί δεσπόζουν τα τονισμένα φτερά, οι χαρακτηριστικοί προβολείς τεχνολογίας LED matrix που περικλείονται από τα LED φώτα ημέρας σχήματος C.

Την ίδια στιγμή, τα γράμματα «F-O-R-D» στην προτεταμένη και σκουρόχρωμη μάσκα, οι αεραγωγοί στο καπό, ο προφυλακτήρας και η ποδιά προσδίδουν περισσότερο οπτικό όγκο, συμβάλλοντας καθοριστικά στη δημιουργία αυτού του «μάχιμου» προσωπείου, με σαφείς εμφανισιακές παραπομπές στο ομώνυμο αμερικανικό ξαδελφάκι του.

Ranger Raptor

Στο πλαϊνό μέρος του αμαξώματος, τα φουσκωμένα φτερά φιλοξενούν τις εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών που συνδυάζονται με αποκλειστικά all-terrain ελαστικά υψηλών επιδόσεων σε διάσταση 285/70. Στο πίσω μέρος, τα φώτα LED δημιουργούν μια επίσης χαρακτηριστική στυλιστική υπογραφή, ενώ ο πίσω προφυλακτήρας φέρει ένα ψηλά τοποθετημένο και ενσωματωμένο σκαλοπάτι πρόσβασης, καθώς και κοτσαδόρο που αναδιπλώνεται προς τα πάνω, ώστε το αυτοκίνητο να διατηρεί τις εντυπωσιακές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου και να μην επηρεάζεται η γωνία αναχώρησης του οχήματος.

Ranger Raptor

Στο εσωτερικό η σχεδιαστική ομάδα της Ford προσπάθησε να δημιουργήσει ένα περιβάλλον που να τονίζει το συνδυασμό των offroad ικανοτήτων και του σπορ χαρακτήρα του νέου Ranger Raptor. Στη high-tech καμπίνα του «θηρίου» της Ford δεσπόζουν μία πλήρως ψηφιακή οθόνη οργάνων 12,4 ιντσών καθώς και μία κεντρική οθόνη αφής 12 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων Ford Sync4A, σε κάθετη διάταξη, όπως και στο επίσης επιβλητικό Explorer.

Ranger Raptor

Υπάρχει ήδη πρόβλεψη για ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού χάρη στο ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect, ενώ ένα ηχοσύστημα της B&O με 10 ηχεία αναλαμβάνει να προσφέρει μια μοναδική ηχητική εμπειρία.

Ranger Raptor

Χτίζοντας το νέο Ford Ranger Raptor

Οι άνθρωποι του τμήματος Ford Performance δεν αστειεύονται με αυτά που καταπιάνονται. Στην προκειμένη περίπτωση θέλησαν να αυξήσουν τις ικανότητες ενός σκληροτράχηλου μηχανήματος, όπως είναι το Raptor. Αρχικά ενίσχυσαν το ξεχωριστό πλαίσιο τύπου σκάλας και τις βάσεις τις ανάρτησης, ενώ μετατόπισαν ελαφρά προς τα εμπρός τους τροχούς. Η μεγαλύτερη αλλαγή όμως βρίσκεται κάτω από το καπό.

Ranger Raptor

Βλέπετε, υπήρχαν κάποιες γκρίνιες γύρω από τη δύναμη του 2λιτρου ντίζελ (ο οποίος πάντως θα συνεχίσει να προσφέρεται από το Μάρτιο της επόμενης χρονιάς), οπότε στράφηκαν σε αυτό που φαντάζει πια ακατανόητο για τα δεδομένα αυτής της πλευράς του Ατλαντικού. Ένας μεγάλος δηλαδή 3λιτρος V6 βενζινοκινητήρας, με ένα τούρμπο για κάθε πλευρά κυλίνδρων.

Το αποτέλεσμα είναι 292 ίπποι και 491 Nm ροπής και, τόσο σε αίσθηση όσο και στην ώθηση που χαρίζει, είναι απλώς απολαυστικό, αφήνοντας μία γλυκόπικρη γεύση για αυτή την εποχή που φθάνει στο τέλος της.

Ranger Raptor

Δε χρειάζεται να είσαι μάντης για να προβλέψεις τι επιφυλάσσει το μέλλον σε ένα όχημα που εκπέμπει 315 γρ./χλμ., CO2 με μέση εργοστασιακή κατανάλωση 13,3 λτ./100 χλμ. (στην άσφαλτο η ένδειξη δεν έπεσε κάτω από τα 16 λτ./100 χλμ. ενώ στις εκτός δρόμου δοκιμασίες σκαρφάλωσε στα 20 λτ./100 χλμ.). Οι άνθρωποι της Ford, πάντως, εμμέσως πλην σαφώς αφήνουν να εννοηθεί ότι η επόμενη γενιά θα είναι πλέον ηλεκτρική.. Μέχρι τότε προσπαθείς να ρουφήξεις κάθε στιγμή αυτής της τόσο σύντομης συμβίωσης με ένα τέτοιο σύνολο.

Ranger Raptor

O εν λόγω κινητήρας εξοπλίζεται με ένα αγωνιστικών προδιαγραφών σύστημα anti-lag, που ενεργοποιείται στο πρόγραμμα Baja και μπορεί να διατηρεί την περιστροφή των δύο υπερσυμπιεστών για έως και 3 δευτερόλεπτα αφού ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι, επιτρέποντας έτσι ταχύτερη επιτάχυνση στις εξόδους των στροφών ή στις αλλαγές σχέσεων όταν ο οδηγός πατήσει ξανά το γκάζι.

Ranger Raptor

Επιπλέον, ο κινητήρας διαθέτει ένα ανεξάρτητο προφίλ αύξησης της πίεσης υπερπλήρωσης (boost), με στόχο την περαιτέρω βελτιστοποίηση των επιδόσεων. Το αποτέλεσμα αντικατοπτρίζεται στο γεγονός ότι όλη αυτή η μάζα των σχεδόν 2,5 τόνων μπορεί να επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.

Ακόμα καλύτερη πάντως είναι η ηχητική πανδαισία. Δεν είναι μόνο το έμφυτο γουργουρητό ενός V κινητήρα, αλλά το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ενεργό σύστημα εξαγωγής, που ενισχύει τον ήχο του κινητήρα μέσα από τέσσερα επιλέξιμα προφίλ. Πιέζοντας απλώς ένα μπουτόν στο τιμόνι, ο παραγόμενος ήχος ενισχύεται και χρωματίζεται ανάλογα, με αποκορύφωμα το πρόγραμμα Baja (μόνο όμως για εκτός δρόμου χρήση). Για να μπορέσει όμως το νέο Ranger Raptor να εκμεταλλευτεί τον κινητήρα και να ξεδιπλώσει τις ικανότητές του, χρειάζεται μία αναλόγων προδιαγραφών ανάρτηση.

Ranger Raptor

Τη βασική αρχιτεκτονική, που αποτελείται από ανισομεγέθεις βραχίονες εμπρός και άκαμπτο άξονα πίσω πολλαπλών σημείων στήριξης (με υστερούντες βραχίονες και σύνδεσμο Watt), ολοκληρώνουν τα προηγμένα αμορτισέρ FOX 2.5΄΄ Live Valve Internal Bypass.

Διαθέτουν μεταβλητό έλεγχο κατά μήκος της διαδρομής τους αλλά και ηλεκτρονική διαφοροποίηση των χαρακτηριστικών απόσβεσης και επαναφοράς, ενώ φέρουν πλήρωση λαδιού με Teflon που μειώνει τις τριβές κατά περίπου 50% σε σύγκριση με εκείνα του απερχόμενου μοντέλου.

Αναπόσπαστο βοήθημα στην επίτευξη των μοναδικών ικανοτήτων του νέου Ranger Raptor είναι η μετάδοση. Ένα αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων μεταφέρει τη ροπή στο σύστημα τετρακίνησης, το οποίο έχει αναβαθμιστεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, καθώς αποτελείται από έναν κεντρικό, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη με ένα νέο on-demand κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων (αργό/γρήγορο), σε συνδυασμό με εμπρός και πίσω μπλοκέ διαφορικά, που μπορούν να κλειδωθούν ανεξάρτητα το καθένα, από τον οδηγό.

Ranger Raptor

Για τον έλεγχο όλων αυτών των συστημάτων ο οδηγός έχει στη διάθεσή του επτά προγράμματα οδήγησης, τρία κατά βάση για την άσφαλτο (normal, Sport και Slippery) και τέσσερα για εκτός δρόμου (Sand, Rock/Crawl, Mud/Ruts και Baja).

Κάθε επιλέξιμο προφίλ οδήγησης προσαρμόζει μία σειρά παραμέτρων, από τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων μέχρι την ανάρτηση, την ευαισθησία και τη ρύθμιση του ABS, τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας, τις βαλβίδες στο σύστημα εξαγωγής, καθώς και την απόκριση του τιμονιού και του γκαζιού, ενώ τα όργανα και οι πληροφορίες που απεικονίζονται στην κεντρική οθόνη προσαρμόζονται ανάλογα.

Ranger Raptor

Το νέο Ranger Raptor περιλαμβάνει επίσης το σύστημα Trail Control, που μοιάζει με το cruise control αλλά είναι σχεδιασμένο για χρήση σε συνθήκες offroad. Ο οδηγός απλώς επιλέγει μία καθορισμένη ταχύτητα κάτω από τα 32 χλμ./ώρα με το όχημα να διαχειρίζεται την ανάβαση και την κατάβαση, ενώ ο ίδιος συγκεντρώνεται στο τιμόνι διασχίζοντας δύσκολα εδάφη, όπου μία επιπλέον χείρα βοηθείας (ή για να ακριβολογούμε, ένα δεύτερο μάτι) προέρχεται από την πανοραμική κάμερα.

Ranger Raptor

Όλα αυτά όμως δεν είναι τίποτε παραπάνω από ένα μικρό ορεκτικό όσων πρόκειται να ακολουθήσουν. Βλέπετε, πριν από τέσσερα χρόνια, όταν βρεθήκαμε στην παρουσίαση του προηγούμενου Raptor στο Μαρόκο, δεν είχαμε πολλά δείγματα γραφής των ικανοτήτων ενός τέτοιου performance pickup. Έχοντας λοιπόν ως παρακαταθήκη όσα εκτυλίχθηκαν, σε εκείνες τις αμμουδερές παραλίες της αφρικανικής χώρας, αλλά και αργότερα στα πάτρια εδάφη, ξεκινήσαμε αυτήν τη φορά για τα περίχωρα της Βαρκελώνης.

Ranger Raptor

Αγριοκάτσικο επιδόσεων

Όλες αυτές οι βελτιώσεις έχουν ως στόχο να μεγιστοποιήσουν τις ικανότητες του Ranger Raptor, προκειμένου να μπορεί ανά πάση στιγμή να ικανοποιήσει οποιαδήποτε απαίτηση του ιδιοκτήτη του. Ως διπλοκάμπινο δε δίνει φυσικά προτεραιότητα στις μεταφορικές ικανότητες (σε σύγκριση με ένα κλασικό pickup φορτηγάκι) , παρ’ όλα αυτά όμως προσφέρει μία καρότσα φόρτωσης διαστάσεων 1.564 χλστ. μήκους, και πλάτους 1.224 χλστ., όπου το ωφέλιμο φορτίο ανέρχεται στα 652 κιλά (σε στάση πάντως η οροφή μπορεί να υποστηρίξει ένα βάρος 350 κιλών), ενώ μπορεί να ρυμουλκήσει έως και 2,5 τόνους.

Ranger Raptor

Όταν όμως εμπλέκεται το τμήμα Ford Performance, τότε μπορεί κανείς να είναι βέβαιος ότι οι βλέψεις αυξάνονται. Δεν είναι άλλωστε διόλου τυχαία η ανακοίνωση ότι τo νέο Ford Ranger Raptor με μόνο τις απαραίτητες τροποποιήσεις θα συμμετάσχει στον απαιτητικό αγώνα Baja 1000 στην κατηγορία «Stock», συνεχίζοντας τη μακρά παράδοση της μπλε οβάλ εταιρείας στο συγκεκριμένο αγωνιστικό τερέν.

Ranger Raptor

Δεν ξέρουμε ποια θα είναι η έκβαση σε αγωνιστικούς ρυθμούς, σε αυτούς όμως που ακολουθήσαμε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης επί ισπανικού εδάφους, το αποτέλεσμα, όπως μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες, ήταν σκληροτράχηλα εντυπωσιακό. Προτού φθάσουμε στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για λίγο στην άσφαλτο.

Το πρώτο δείγμα έχει να κάνει με μια σαφή βελτίωση της αίσθησης στις στροφές, καθώς η μεγαλύτερη δύναμη του κινητήρα επιτρέπει περισσότερη πίεση στις στροφές, όπου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει εάν το νέο Raptor θα είναι πισωκίνητο ή τετρακίνητο. Το τιμόνι, όντας πολύστροφο (3,4 στροφές), σε κερδίζει περισσότερο με την αίσθηση στο πρόγραμμα Sport, με την ανάλογη ηχητική υπόκρουση.

Ranger Raptor

Φτάνοντας σε αυτή την offroad παιδική χαρά, οι άνθρωποι της Ford είχαν σχεδιάσει τρεις βασικές ομάδες ασκήσεων: σκαρφάλωμα σε ιδιαίτερα βραχώδη σημεία, εκτός δρόμου διαδρομή με έντονες ανωμαλίες και το πλέον διασκεδαστικό κομμάτι της δοκιμασίας Baja. Σε ό,τι αφορά τις δύο πρώτες δοκιμασίες, είναι πραγματικά απίστευτο το πόσο εύκολο φαντάζει το οποιοδήποτε εμπόδιο με ένα τέτοιο όχημα.

Ranger Raptor

Με την απόσταση από το έδαφος να φθάνει τα 265 χλστ. (με το βάθος διάσχισης υδάτινου όγκου 850 χλστ.), ποδιές από ατσάλι πάχους 2,3 χλστ., ελαστικά που δε φοβάσαι να έρθουν σε επαφή ακόμα και με τις πιο κοφτερές κροκάλες, το μόνο που μπορεί να σε προβληματίσει είναι η έλλειψη οπτικής επαφής με το ανάγλυφο του εδάφους, αφού ακόμα και με την περιμετρική κάμερα, χρειαζόμασταν τις εντολές των εκπαιδευτών για το πού θα έπρεπε να τοποθετήσουμε τους τροχούς μας. Επιπλέον, οι εκπαιδευτές μάς υποδείκνυαν κάθε φορά ποιο ήταν το κατάλληλο πρόγραμμα οδήγησης, καθώς και το ποιο διαφορικό θα έπρεπε να κλειδωθεί.

Ranger Raptor

Στην κυκλική διαδρομή των 2 περίπου χιλιομέτρων, όπου είχαμε την ευκαιρία να ενεργοποιήσουμε το πρόγραμμα Baja, η διασκέδαση χτύπησε κόκκινο. Ο ήχος αποκτά μια άκρως γαργαλιστική χροιά, το ABS γίνεται λιγότερο ευαίσθητο, ενώ οι διάφοροι αισθητήρες της ανάρτησης λειτουργούν υπερωρίες προκειμένου να διατηρούν την αποτελεσματικότητά της ακόμα και σε ένα μικρό πηδηματάκι!

Ranger Raptor

Τι παραπάνω λοιπόν να ζητήσεις από ένα όχημα που συνοψίζει με τον καλύτερο τρόπο το offroading, ακόμα και στις πιο extreme εκφάνσεις του; Αναμφίβολα το κόστος σε κατανάλωση και χρήματα (71.650 ευρώ ή 54.250 ευρώ χωρίς ΦΠΑ) είναι μεγάλο και, παρά την αναμφισβήτητη ικανοποίηση ακόμα και του πιο απαιτητικού οδηγού, είναι εν μέρει προκλητικό και politically incorrect στις εποχές που διανύουμε._ Σ. Τ.

Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ V6 άμεσου ψεκασμού με 2 τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 2.956 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 292 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 491 Nm/2.300 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους 2 ή 4 τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 10 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Ανισομεγέθη βραχίονες >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Άκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 5.360 x 2.208 x 1.926 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 3.270 χλστ. >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 265 χλστ. ΓΩΝΙΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ/ΔΙΑΦΥΓΗΣ/ΡΑΜΠΑΣ: 32/24/24 μοίρες >ΒΑΡΟΣ: 2.454 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 13,8 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 315 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: 71.690 ευρώ (54.250 ευρώ χωρίς ΦΠΑ).

Ranger Raptor

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ranger Raptor MY 2023
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ