Σε επίπεδα ρεκόρ αναμένεται να φτάσουν τα εισαγόμενα αυτοκίνητα στην Ευρώπη που κατασκευάζονται στην Κινά από εγχώριες αλλά και δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Μια σχετική νέα μελέτη που δημοσίευσε η PwC προβλέπει ότι τα αυτοκίνητα που θα εισαχθούν στην Ευρώπη προερχόμενα από μονάδες παραγωγής οχημάτων τοπικών και δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών με έδρα την Κίνα θα ανέλθουν σε ετήσια βάση και με χρονικό ορίζοντα το 2025 τις 800.000 μονάδες.
Η παραπάνω εκτίμηση, εφόσον τελικά επιβεβαιωθεί, αναμένεται να αντιστρέψει την παρούσα εικόνα καθιστώντας την Ευρώπη μια περιοχή με μεγαλύτερες εισαγωγές αυτοκινήτων σε σχέση με τις εξαγωγές που θα πραγματοποιεί, με τη διαφορά να αποτιμάται σε περισσότερες από 220.000 μονάδες.
Η αντιστροφή της εικόνας αναμένεται να πραγματοποιηθεί με δεδομένο ότι οι κινεζικές μάρκες αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τους ενώ, ταυτόχρονα, οι ευρωπαϊκές μάρκες κατασκευάζουν περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα.
Από τα 800.000 αυτοκίνητα που αναμένεται να εισαχθούν στην Ευρώπη από την Κίνα, πάνω από 330.000 θα προέρχονται από κατασκευαστές της Δύσης, όπως η Tesla, η BMW, η Volvo, η Renault κ.α.
Αυτή τη στιγμή οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν προβλήματα με την εφοδιαστική αλυσίδα επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον τους στην κατασκευή πιο ακριβών ηλεκτρικών στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, παρά τις όχι και τόσο επιτυχημένες προσπάθειες του παρελθόντος, οι κινέζοι κατασκευαστές έχουν βελτιστοποιήσει και αναπτύξει τα προϊόντα τους στην εγχώρια αγορά, έτσι ώστε τώρα να φέρνουν προσιτά μοντέλα BEV με καινοτόμες τεχνολογίες στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με άλλες μελέτες και εκτιμήσεις, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη που κατασκευάζονται στην Κίνα από κινεζικές εταιρείας αναμένεται να ανέλθουν το 2022 στις 200.000 μονάδες – από αυτά τα 90.000 θα είναι EV, τα 40.000 PHEV και τα υπόλοιπα με συμβατικούς κινητήρες.
Ταυτόχρονα, οι δυτικές μάρκες θα εξάγουν τη χρονιά που διανύουμε περίπου 100.000 πλήρως ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη από τις κινεζικές εγκαταστάσεις παραγωγής τους.