Μέσω ανακοίνωσης στα social media του, ο Ott Tanak αποκάλυψε την απόφασή του να διακόψει την συνεργασία του με την Hyundai στο τέλος της τρέχουσας σεζόν.
Μετά από φημολογία αρκετών ημερών, ο Εσθονός ανακοίνωσε ότι αποφάσισε να διακόψει το συμβόλαιό του με τους Νοτιοκορεάτες, το οποίο έληγε στο τέλος του 2023:
«Θα ήθελα να ανακοινώσω ότι αποφάσισα να διακόψω το συμβόλαιο με την Hyundai Motorsport και να αποχωρήσω από την ομάδα στο τέλος της τρέχουσας σεζόν του WRC.
«Αυτή είναι μια προσωπική μου απόφαση και μια την οποία έχω πάρει με προσεκτική θεώρηση και με σεβασμό για την ομάδα. Παρ’ όλα αυτά, θεωρώ ότι βρίσκομαι σε ένα στάδιο της καριέρας μου όπου χρειάζομαι να ξεκινήσω μια νέα πρόκληση.
«Είχαμε μια καλή συνεργασία τις προηγούμενες τρεις σεζόν και είμαι περήφανος όσων καταφέραμε. Έχουμε δουλέψει σκληρά μαζί ώστε να υπερνικήσουμε συγκεκριμένες δυσκολίες και όπως δείξαμε φέτος κινηθήκαμε προς την σωστή κατεύθυνση. Το δεύτερο μέρος της σεζόν έχει δείξει το επίπεδο των επιδόσεων το οποίο μπορούμε να φτάσουμε όταν όλα πράγματα κάνουν «κλικ», αλλά για εμένα έχει έρθει ώρα για κάτι καινούργιο. Ευχαριστώ την ομάδα για την κατανόησή της και της εύχομαι ό,τι καλύτερο.»
ANNOUNCEMENT ‼️
I would like to announce that I have decided to end our contractual agreement with @HMSGOfficial and leave the team at the end of the current WRC season.#WRC #HMSGofficial pic.twitter.com/0m1DRYcWr1
— Ott Tänak (@OttTanak) October 23, 2022
Η απόφαση αυτή δεν πρέπει να εκπλήσσει κανέναν, αφού το κλίμα στην ομάδα δεν ήταν το καλύτερο φέτος. Ο Tanak είχε κόντρα με τον Neuville, αλλά και με την διοίκηση της ομάδας. Από όσα έχουν ειπωθεί δημόσια, ο Εσθονός ήταν επικριτικός της απόφασης να διατηρηθεί η σειρά ως είχε στο Ράλλυ Ακρόπολις, ώστε η ομάδα να διασφαλίσει το πρώτο 1-2-3 στην ιστορία της, αντί οι δύο οδηγοί να ανταλλάξουν θέσεις. Η απόφαση κόστισε 7 παραπάνω βαθμούς στον Εσθονό, κάτι που θα μπορούσε να τον είχε βοηθήσει στο πρωτάθλημα και την μάχη του με τον τελικό πρωταθλητή, Kalle Rovanpera.
Παράλληλα, ο πρωταθλητής του 2019 είχε δηλώσει ότι δεν θεωρεί πως ο προσωρινός επικεφαλής της ομάδας, Julien Moncet, είναι ο κατάλληλος για την θέση αυτή, ενώ στο media day του Ράλλυ Ισπανίας δήλωσε πως ο ίδιος δεν έχει λέγειν επί του roster της ομάδας και ότι ο Neuville ουσιαστικά οργανώνει τι θα γίνει με αυτές τις αποφάσεις.
Με τον Tanak εκτός Hyundai μια σεζόν πριν το προβλεπόμενο, η off-season θα έχει τρομερό ενδιαφέρον καθώς ο οδηγός κατα πάσα πιθανότητα δεν θα πραγματοποιήσει κάποιο διάλειμμα, αλλά θα κοιτάξει για κάποιο συμβόλαιο. Ο Jari-Matti Latvala δήλωσε στο τέλος του Ράλλυ Ισπανίας ότι η Toyota δεν σκέφτεται να αντικαταστήσει κάποιον οδηγό, αφού κατέκτησε και τους δύο τίτλους. Έτσι, μοναδική ελπίδα του Tanak είναι η M-Sport, μια ομάδα στην οποία έχει επιστρέψει πολλάκις και η οποία σίγουρα θα ήθελε έναν οδηγό του επιπέδου του στις τάξεις της.
Από την άλλη, η Hyundai θα έχει δυσκολότερο έργο, αφού μπορεί και ο Dani Sordo να μην συνεχίσει το 2023, επιλέγοντας να αποσυρθεί από την ενεργό δράση. Έτσι, η ομάδα θα κληθεί να βρει τουλάχιστον δύο οδηγούς, αν φυσικά διατηρήσει τον στόχο της για μια «έμπειρη τριάδα».