top icon
Δοκιμές

Οδηγούμε το Fiat 500L 1.6 MTJ 120 PS Mirror

Έκδοση Mirror για το Fiat 500L. Ή, αλλιώς, ο καθρέπτης του ιταλικού στιλ σε MPV για την περίσταση περιτύλιγμα.

Με περισσότερες από 500.000 πωλήσεις παγκοσμίως, το Fiat 500L είναι μια γνώριμη «ποσότητα» και για τα ελληνικά αυτοκινητικά δρώμενα αποτελώντας από το 2012 μέχρι και σήμερα την MPV παραλλαγή του γνωστού μας «500». Ήδη από πέρσι, το ιταλικό εργοστάσιο έχει προχωρήσει για λογαριασμό του πιο πρακτικού μοντέλου στη γκάμα του γνωστού μας «500» στην αισθητική και όχι μόνο ανανέωσή του, με επεμβάσεις και αλλαγές που εκτείνονται, σύμφωνα με την Fiat, στο 40% των επιμέρους τμημάτων του.

Οπτικά, πάντως, δεν έχουν έρθει τα… πάνω κάτω, μιας και το «νέο» 500L διαθέτει σε σχέση με το παρελθόν διαφορετικό ντιζάιν στα άνω φωτιστικά του σώματα, ενώ μικρές αλλαγές έχουν γίνει στο σχήμα των φώτων ημέρας, στη γρίλια και εν γένει στις διακοσμήσεις στο εμπρός τμήμα του. Στο πίσω μέρος δε, υπάρχουν αντίστοιχης έκτασης και ύφους παρεμβάσεις, με κυριότερη εκείνη που αφορά στα φώτα οπισθοπορείας και ομίχλης, τα οποία είναι τοποθετημένα χαμηλότερα.

Στο εσωτερικό του ιταλικού MPV, το οποίο διατίθεται στις εκδόσεις Urban, Cross και Wagon, το εξασκημένο μάτι θα εντοπίσει το διαφορετικής σχεδίασης τιμόνι, τον ανανεωμένο σε αισθητική πίνακα οργάνων και την ψηλότερη θέση του επιλογέα. Την ίδια στιγμή η Fiat αναφέρει πως για το ανανεωμένο 500L προσφέρονται 92 διαφορετικά αξεσουάρ εξατομίκευσης που θα «φέρουν» την εικόνα του αυτοκινήτου σας πολύ πιο κοντά στα προσωπικά αισθητικά σας γούστα.

Θέλοντας να ενισχύσουν έτι περεταίρω τον εμπορικό βηματισμό του μοντέλου, το 500L, όπως και οι υπόλοιπες δύο εκδόσεις της οικογένειας «500», προσφέρονται πλέον και στη χώρα μας στην πιο στιλάτη και φυσικά πιο πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Mirror. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Όσοι έχουν τη δυνατότητα να διαθέσουν το ποσό των 19.900 ευρώ για την πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.6 MTJ της δοκιμής μας, θα έχουν στη διάθεσή τους μεταξύ άλλων το γνωστό σύστημα U-Connect της Fiat, που συνδυάζεται με υψηλής ευκρίνειας οθόνη αφής 7 ιντσών.

Επιπλέον, το «παρών» δίνουν στοιχεία άνεσης και ασφάλειας, όπως το σύστημα πλοήγησης με τρισδιάστατη απεικόνιση, η κάμερα οπισθοπορείας, οι αισθητήρες παρκαρίσματος, οι αισθητήρες βροχής, ο διζωνικός κλιματισμός, οι ζάντες αλουμινίου με διάμετρο 16 ίντσες, αλλά και η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πανοραμική οροφή, που αποτελεί στοιχείο του βασικού εξοπλισμού στην έκδοση της δοκιμής μας (1.6 MTJ).

Πέραν της άνεσης, όμως, το ιταλικό εργοστάσιο έχει φροντίσει και για την ασφάλεια, με τη συγκριμένη έκδοση να εφοδιάζεται με σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και αυτόνομου φρεναρίσματος, με το τελευταίο να φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο με ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης. Κι αυτό, με την αρωγή ενός αισθητήρα που βρίσκεται εγκατεστημένος πίσω από τον εσωτερικό καθρέπτη, ο οποίος ανιχνεύει διαρκώς την απόσταση του 500L από το προπορευόμενο, σταθερό ή κινούμενο, όχημα ή εμπόδιο.

Από εκεί και πέρα, η έκδοση με τον «120άρη» πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων διατηρεί όλα τα γνώριμα στοιχεία της. Ο MTJ2 της Fiat εξακολουθεί να είναι «μεστός» σε απόδοση, με το χαρακτηριστικό, και γιατί όχι καλοδεχούμενο, ξέσπασμά του στις 1.500-2.000 σ.α.λ. να παραμένει ως είχε. Η απόκρισή του δε παραμένει άμεση, ενώ μέχρι και τα «κόκκινα» διατηρεί τη ζωντάνια του, χωρίς πτώση στην απόδοση. Στο δρόμο, το 500L είναι αρκετά ευχάριστο, με τον ευκαιριακό ή μη χρήστη του να κάθεται ψηλά και σωστά και με καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Οι χώροι παραμένουν ανταγωνιστικοί, χάρη στο μεταξόνιο των 2,612 μ., ενώ στα ατού συγκαταλέγεται και ο χώρος φόρτωσης (με διπλό πάτωμα) των 455 λίτρων, τιμή μάλιστα που μπορεί να αυξηθεί στα 1.480 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων που πραγματοποιείται εύκολα με το τράβηγμα ενός μοχλού.

Οδηγικά, το 500L 1.6 MTJ δεν προδιαθέτει τον ανήσυχο (για ποιο λόγο, άλλωστε;), καθώς η ανάρτησή του εξακολουθεί να είναι μαλακή προσφέροντας ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης. Τόσο στην πόλη, όπου θα κινηθεί το μεγαλύτερο μέρος του βίου του, όσο και στο ταξίδι. Στον ανοιχτό δρόμο, το τιμόνι είναι άμεσο, αν και κάπως ελαφρύ σε αίσθηση, ενώ με τους εμπρός τροχούς υπό γωνία το μόνο που θα βάλει φρένο είναι οι σχετικά αυξημένες κλίσεις του πλαισίου.

Συνολικά, η έκδοση Mirror του Fiat 500L έρχεται να προσθέσει κάποιες απόλυτα θελκτικές πινελιές πολυτέλειας προσφέροντας ακριβώς αυτό που υπόσχεται: ένα πλούσιο «πακέτο» εξοπλισμού, και μάλιστα σε προσιτή για την κατηγορία τιμή, σε συνδυασμό μ΄έναν αρκετά ανταγωνιστικό κινητήρα στην πετρελαιοκίνητη έκδοση των 1,6 λίτρων, ασφαλή οδική συμπεριφορά και επαρκείς χώρους για πέντε επιβάτες._Χ.Α.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ