Οι δύο εταιρείες είναι πολύ πιθανό να ανακοινώσουν μέσα στην τρέχουσα κιόλας εβδομάδα την ίδρυση μιας κοινοπραξίας που θα αναλάβει την παραγωγή μπαταριών που θα δούμε να εξοπλίζουν τα επερχόμενα EV’s της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Toyota πραγματοποιεί όλα τα απαραίτητα βήματα ώστε να είναι καθ’ όλα έτοιμη σε επίπεδο τεχνολογίας απέναντι στην επερχόμενη, όσο και αναπόφευκτη, όπως όλα μαρτυρούν, επέλαση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσα στα προσεχή χρόνια. Ως εκ τούτου, ο ιαπωνικός κολοσσός έχει ήδη ανακοινώσει από τον Δεκέμβριο του 2017 τη διεύρυνση της συνεργασίας του με την επίσης ιαπωνική Panasonic, προκειμένου οι δύο εταιρείες να κατασκευάσουν από κοινού μια νέα μονάδα κατασκευής μπαταριών ιόντων λιθίου, οι οποίες θα «φορεθούν» από τα επερχόμενα από το 2020 και μετά ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Toyota.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι δύο εταιρείες έχουν αναπτύξει από το 1996 στενούς επιχειρηματικούς και κατασκευαστικούς δεσμούς μέσω της δημιουργίας της κοινοπραξίας Primearth EV Energy Co., στην οποία η Toyota ελέγχει το 80,5% του μετοχικού της σχήματος. Μέσω αυτής παράγονται μπαταρίες ιόντων λιθίου, αλλά και συσσωρευτές ενέργειας νικελίου μετάλλου του υδριδίου.
Σήμερα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ιαπωνικού Nikkei, η συνεργασία των δύο κολοσσών πρόκειται να προχωρήσει ένα βήμα μπροστά με την ίδρυση μιας νέας κοινοπραξίας, στην οποία η Toyota θα ελέγχει το 51% και η Panasonic το 49%. Στη νέα αυτή εταιρεία αναμένεται να «εγγραφούν» όχι ένα, ούτε δύο, αλλά πέντε στο σύνολο μονάδες παραγωγής μπαταριών για ηλεκτροκίνητα οχήματα που θα έχουν την έδρα του στην Κίνα και την Ιαπωνία.
Οι μπαταρίες που θα παράγονται εκεί θα χρησιμοποιούνται από την Toyota και τους συνεργάτες της, όπως η Mazda και η Subaru.
Θυμίζουμε πως αυτή τη στιγμή η Panasonic είναι ο αποκλειστικός σύμμαχος της αμερικάνικης Tesla κατασκευάζοντας για λογαριασμό της στο γνωστό Gigafactory που βρίσκεται στη Νεβάδα των ΗΠΑ, όλες τις μπαταρίες που φιλοξενούνται στα Model 3, S και X._X.A.