top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Kia Optima

Με ευρωπαϊκή σχεδίαση και φιλοσοφία, η Kia παρουσίασε στη Γερμανία την τέταρτη γενιά του Optima, το οποίο έρχεται με μεγάλες φιλοδοξίες στο D-segment!

Το segment D μόνο αμελητέα ποσότητα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί στην ευρωπαϊκή αγορά. Κατέχοντας το 10% και με περισσότερες από 1,3 εκατομμύρια πωλήσεις, είναι μια κατηγορία που συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον για τις εταιρείες αυτοκινήτου. Όπως είναι λογικό, ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα υψηλός, και για αυτόν το λόγο η Κia προχώρησε σε σημαντικές αλλαγές στον εκπρόσωπό της στην κατηγορία, το Optima. Η τέταρτη γενιά του κορεατικού μοντέλου παρουσιάστηκε στη Γερμανία, και συγκεκριμένα στη Φρανκφούρτη, όπου, ως καλεσμένοι της επίσημης ελληνικής αντιπροσωπείας, διαπιστώσαμε για ακόμα μία φορά πως η κορεατική εταιρεία δεν έχει καμία σχέση με αυτό που γνωρίζαμε δέκα χρόνια πριν. Το νέο Kia Optima είναι βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν στα περισσότερα σημεία. Η σχεδίαση του αμαξώματος έχει πραγματοποιηθεί στο ευρωπαϊκό κέντρο της κορεατικής εταιρείας στη Γερμανία και έχει δεχθεί όλες τις απαραίτητες αλλαγές για να παραμείνει θελκτικό και διαφορετικό. Με αντικειμενικά κριτήρια, ο στόχος επετεύχθη, αφού το αμάξωμα του Optima αποπνέει έντονο δυναμισμό με τις καθαρές και χυτές γραμμές. Η νέα, διαφοροποιημένη μάσκα και τα φωτιστικά σώματα, σε συνδυασμό με το νέο προφυλακτήρα εμπρός με τις εισαγωγές αέρα κοντά στους προβολείς ομίχλης, συνθέτουν μια δυναμική εικόνα. Την ίδια ώρα, πίσω τόσο τα διαφοροποιημένα φωτιστικά σώματα όσο και το τελείωμα του πορτ μπαγκάζ, που θυμίζει μικρή αεροτομή, συνεισφέρουν στη δημιουργία της παραπάνω εικόνας.

Μεγάλη, όμως, είναι η αναβάθμιση στο εσωτερικό, τόσο με τη χρήση νέων υλικών όσο και με τη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας και του πίνακα οργάνων. Η εργονομία είναι υψηλού επιπέδου, με τα πάντα σωστά τοποθετημένα, ενώ εντύπωση προκαλεί το υψηλό επίπεδο κατασκευής, με την πολύ καλή συναρμογή αλλά και τη χρήση μαλακών πλαστικών στο μεγαλύτερο μέρος της κονσόλας. Παράλληλα, ο διάκοσμος και η εικόνα του πίνακα οργάνων είναι ιδιαίτερα ευχάριστα, ενώ στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη των 7 ιντσών, που φιλοξενεί τις λειτουργίες του ραδιοφώνου, του κλιματισμού αλλά και των διάφορων εφαρμογών με τις οποίες εξοπλίζεται το νέο Optima. Αυτό είναι ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την τέταρτη γενιά του κορεατικού σεντάν, αφού περιλαμβάνει μία σειρά από τεχνολογικές ευκολίες, όπως σύστημα πλοήγησης σε όλες τις εκδόσεις σε συνεργασία με την TomTom, ασύρματη φόρτιση κινητού(!), θύρες USB εμπρός και πίσω, οθόνη πανοραμικής λήψης του αυτοκινήτου και πολλά άλλα. Συγχρόνως, το Optima διαθέτει όλα τα τελευταία σύγχρονα καλούδια που βελτιώνουν την ενεργητική ασφάλεια ενός αυτοκίνητου, όπως σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, «έξυπνο» cruise control, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας και αναγνώρισης τυφλών σημείων. Βέβαια, το Optima δεν έχει απλώς εφοδιαστεί με μία σειρά από τεχνολογικές λύσεις, αλλά έχει δεχθεί και μία σειρά από μηχανολογικές βελτιώσεις. Κατ’ αρχάς, το αμάξωμα έχει μεγαλώσει σημαντικά σε κάθε επίπεδο. Το μεταξόνιο είναι αυξημένο κατά 10 χλστ., με αποτέλεσμα οι πίσω επιβαίνοντες να απολαμβάνουν μεγαλύτερους κατά 25 χλστ. χώρους! Γενικότερα, αυξημένο είναι το μήκος κατά 10 χλστ., το πλάτος κατά 25 χλστ., ενώ μεγαλύτερο κατά 10 χλστ. είναι και το ύψος. Το φαρδύτερο αμάξωμα έχει ως αποτέλεσμα οι επιβάτες να έχουν περισσότερο χώρο κατά 20 χλστ. εμπρός και 17 χλστ. πίσω σε πλάτος, ενώ κατά 5 χλστ. και 15 πίσω είναι αυξημένος ο χώρος για το κεφάλι. Την ίδια ώρα, μεγαλύτερος είναι και ο χώρος αποσκευών, έστω και λίγο, αγγίζοντας πλέον τα 510 λίτρα! Το ίδιο το αμάξωμα έχει δεχθεί τις απαραίτητες ενισχύσεις για βελτίωση της παθητικής ασφάλειας, και όχι μόνο, με τη βελτίωση να αγγίζει ποσοστιαία το 50%! Αναβαθμισμένη είναι και η ανάρτηση, τόσο εμπρός όσο και πίσω, ενώ είναι και διαθέσιμο με τη νέα ηλεκτρονική ανάρτηση, η οποία μάλιστα έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη γνωστή εταιρεία Zachs.

Τέλος, το Kia Optima θα διατίθεται αρχικά με δύο κινητήρες και δύο διαφορετικά κιβώτια. Ο πετρελαιοκινητήρας, που φυσιολογικά έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά, είναι ο 1.7 CRDi απόδοσης 141 ίππων και 340 Nm ροπής. Αυτός διαθέτει πλέον νέο τούρμπο, το οποίο βελτιώνει την καμπύλη ροπής του κινητήρα, ενώ οι μέγιστες τιμές απόδοσης εμφανίζονται πιο χαμηλά (στις 1.750 σ.α.λ. αντί για τις 2.000) και διατηρούνται μέχρι τις 2.500 σ.α.λ. Ο δεύτερος είναι ο 2λιτρος βενζινοκινητήρας CVVL, ο οποίος και αποδίδει 163 ίππους. Βέβαια, μέσα στο επόμενο έτος η Kia αναμένεται να παρουσιάσει μια νέα σειρά από κινητήρες, ενώ είναι δεδομένο ότι θα δούμε και έκδοση Plug-in, όπως και μία γρήγορη με τον κωδικό «GT». Σημαντική προσθήκη, όμως, είναι και αυτή του νέου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με τον κωδικό «DCT» με 7 σχέσεις, με το οποίο θα είναι διαθέσιμο το Optima, μαζί φυσικά με το χειροκίνητο των 6 σχέσεων.

Στους δρόμους γύρω από τη Φρανκφούρτη, αυτό που ξεχωρίσαμε από την πρώτη στιγμή είναι η άνεση που προσφέρει το Optima στο εσωτερικό του. Δεν είναι μόνο οι χώροι, που συμπεριλαμβάνονται στους μεγαλύτερους στην κατηγορία, αλλά και η λειτουργία της άνεσης, που αποσβένει με ευκολία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Έχοντας στη διάθεσή μας την πετρελαιοκίνητη εκδοχή του Optima, διαπιστώσαμε ότι το επίπεδο θορύβου είναι πολύ χαμηλό, όπως και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι, παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα για ένα ιδιαίτερα άνετο ταξίδι. Φεύγοντας από την Autobahn και περνώντας σε γερμανικούς επαρχιακούς δρόμους, η εικόνα δεν αλλάζει σημαντικά αναφορικά με την ποιότητα κύλισης. Ο κινητήρας γενικά χαρακτηρίζεται από τη γραμμική του λειτουργία. Ελαστικός από χαμηλά, αποδίδει μέχρι τις 3.500 σ.α.λ. ικανοποιητικά, αφού από εκείνο το σημείο και έπειτα είναι εμφανής η πτώση της ισχύος, χωρίς να εντυπωσιάζει με τη δύναμη των 141 ίππων, όσο με τον τρόπο λειτουργίας του. Κάπου εδώ, όμως, να σημειώσουμε ότι η αίσθηση και η λειτουργία του 1.700άρη πετρελαιοκινητήρα είναι βελτιωμένη με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η πιο κοντή και πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου των 7 σχέσεων έχει ως αποτέλεσμα να παρουσιάζεται πιο ζωντανό το σύνολο των 141 ίππων, την ώρα που το κιβώτιο ανταποκρίνεται πολύ καλά στις αλλαγές σε χειροκίνητη αλλά και αυτόματη λειτουργία. Το σύστημα διεύθυνσης του Optima είναι σημαντικά διαφοροποιημένο, αφού το ηλεκτρονικό σύστημα είναι τοποθετημένο στην κρεμαγέρα, αντί για την κολόνα, για καλύτερη αμεσότητα και πληροφόρηση. Παρ’ όλα αυτά, δε θα εντυπωσιάσει τους ενθουσιώδεις, όντας αρκετά ελαφρύ, ενώ σε συνθήκες πίεσης έδειχνε να βαραίνει στο εσωτερικό της στροφής, περισσότερο με τεχνικό παρά με μηχανικό τρόπο. Η οδική συμπεριφορά του χαρακτηρίζεται απόλυτα ασφαλής, χωρίς να προβληματίζει σε καμία περίπτωση, ειδικά στη γερμανική άσφαλτο. Ουδέτερο, με σχετικά μικρές κλίσεις για την κατηγορία, επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια, χωρίς να κινδυνεύει να εκτεθεί. Το νέο Optima θα βρίσκεται στη χώρα μας από τις αρχές του νέου έτους, και μάλιστα με ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή, η οποία θα συνδυαστεί με υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, γεγονός που, αν συνυπολογίσουμε την ποιότητα κατασκευής, την άνεση και τους χώρους στο εσωτερικό, το καθιστούν μία άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία του D-segment._ Π. Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ