top icon
Επικαιρότητα

Πρόεδρος με πόσο;

Ή αλλιώς, μια σύντομη, πλην όμως άκρως αποκαλυπτική, ματιά στις ετήσιες αμοιβές των μεγάλων αφεντικών των ευρωπαϊκών και όχι μόνο αυτοκινητοβιομηχανιών για το 2011.

Ή αλλιώς, μια σύντομη, πλην όμως άκρως αποκαλυπτική, ματιά στις ετήσιες αμοιβές των μεγάλων αφεντικών των ευρωπαϊκών και όχι μόνο αυτοκινητοβιομηχανιών για το 2011.

Μπορεί η αυτοκινητοβιομηχανία να διάγει μια από τις δυσκολότερες περιόδους της τα τελευταία χρόνια, κυρίως σε ότι έχει να κάνει με την ευρωπαϊκή, όπου οι πωλήσεις νέων μοντέλων σημειώνουν πτώση στο πρώτο 2μηνο του 2012 της τάξης του 10% (την ίδια στιγμή μάλιστα που η παραγωγικότητα των εργοστασίων στη Γηραιά Ήπειρο υπερκαλύπτει την όποια ζήτηση), αυτό όμως δεν φαίνεται να επηρεάζει αρνητικά και τις αμοιβές των μεγάλων ανδρών που κρατούν τα ηνία της στα χέρια τους. Σύμφωνα με έγκυρα δημοσιεύματα που πρόσφατα είδαν το φως της δημοσιότητας, οι απολαβές των Προέδρων των Δ.Σ. των μεγάλων «μαρκών» για τη χρονιά που πέρασε κυμάνθηκαν σε… απόλυτα ικανοποιητικά, για τους ίδιους, επίπεδα. Πρωταθλητής λοιπόν στη συγκεκριμένη «κούρσα» φαίνεται, με βάση πάντοτε τα εν λόγω δημοσιεύματα, να αναδεικνύεται με απόλυτα νούμερα ο Martin WinterKorn, ο CEO της Volkswagen, της δεύτερης με άλλα λόγια μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, ο οποίος εισέπραξε για την προσφορά του το 2011 το ποσό των 17,5 εκ. ευρώ υπό τη μορφή… ρευστού. Και για να έχετε μια ακόμα πιο σφαιρική εικόνα, σημειώνουμε πως τα 8 μέλη που απαρτίζουν το ΔΣ της εταιρείας αμείφτηκαν για την προσφορά τους το 2011 με συνολικά 70,6 εκ. ευρώ! Θυμίζουμε πως τα καθαρά κέρδη της Volkswagen εκτοξευτήκαν, πάντοτε υπό την καθοδήγηση του Winterkorn, από τα 6,8 δις ευρώ το 2010, στα 15,4 δις για το 2011. Στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού τώρα, ο DanAkerson, ο οποίος παρέμεινε στο τιμόνι της GM για μόλις τέσσερις μήνες το 2010 (και όλο το 2011), εισέπραξε ως αποζημίωση μόνο για την περίοδο εκείνη μόλις(!) 2,53 εκ. δολάρια, ενώ προς το παρόν δεν έχει ακόμα γνωστοποιηθεί εκείνη που αφορά την αντίστοιχη του 2011, καθώς η τελευταία μένει να εγκριθεί από την αμερικάνικη κυβέρνηση. Παραμένοντας στις Η.Π.Α. και συγκεκριμένα στο στρατόπεδο της Ford, άκρως εντυπωσιακές ήταν οι απολαβές του CEO της εταιρείας, Alan Mulally, ο οποίος μπορεί να μην εισέπραξε μετρητά, έλαβε όμως ως αμοιβή για τη χρονιά που πέρασε μετοχές της Ford συνολικής αξίας 58,3 εκ. δολαρίων!


Alan Mullaly / CEO Ford Motor Company

Συνδέοντας τα τεκταινόμενα σε ότι αφορά τα μεγάλα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών σε Η.Π.Α. και Ευρώπη, αξίζει να προσθέσουμε πως πέρσι, ο CEO του Γκρουπ Fiat, Sergio Marchionne, ο οποίος προχωρά με γοργούς ρυθμούς στην «ένωση» του ιταλικού Γκρουπ με εκείνο της Chrysler, είδε το 2011 τα εισοδήματά του να αυξάνονται κατά 2,45 εκ. Σε αυτά, βέβαια, πρέπει να προσθέσει κανείς και τις περίπου 7 εκ. μετοχές της Fiat S.p.A και Fiat Industrial, συνολικού ύψος 12 εκ. ευρώ, οι οποίες θα του αποδοθούν τμηματικά και για όσο παραμείνει στο τιμόνι της Fiat, μέσα στα προσεχή τρία χρόνια –με καταληκτική ημερομηνία καταβολής τους την 22η Φεβρουαρίου του 2015. Μάλιστα, ήταν η δεύτερη διαδοχική χρονιά που ο S. Marchionne -ο οποίος βρίσκεται στη θέση του Προέδρου του ιταλικού Γκρουπ από το 2004- δεν πήρε κανενός είδους αμοιβή με δεδομένη την ηγετική θέση που κατέχει στο ΔΣ της αμερικάνικης Chrysler.


Sergio Marchionne / CEO Fiat S.p.A.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ