top icon
Επικαιρότητα

Σε κίνδυνο οι στόχοι για μείωση των εκπομπών CO2

Η Volvo προειδοποιεί ότι οι στόχοι της Ε.E. για μείωση των εκπομπών CO2 τίθενται σε κίνδυνο από την έλλειψη συγχρονισμένων ενεργειών και πολιτικής κινήτρων.

Η Volvo Car Corporation προειδοποιεί ότι οι στόχοι της Ε.E. για μείωση των εκπομπών CO2 τίθενται σε κίνδυνο από την έλλειψη συγχρονισμένων ενεργειών και πολιτικής κινήτρων στους καταναλωτές.

Ο Στέφαν Γιακόμπι, Πρόεδρος και CEO της Volvo Car Corporation, σε συνέντευξη τύπου στις Βρυξέλλες εξέφρασε την ανησυχία του για τη μέχρι τώρα προσέγγιση της Ε.Ε. στο θέμα της ηλεκτροκίνησης και των σχετικών αναγκαίων υποδομών. Για το συγκεκριμένο ζήτημα ο επικεφαλής της σουηδικής εταιρείας είπε ορισμένα πολύ ενδιαφέροντα πράγματα, τα οποία και σας μεταφέρουμε…

«Η Volvo καλεί την Ε.Ε. να συντονιστεί άμεσα με τις εξελίξεις, δίνοντας τα σχετικά κίνητρα για να υποστηριχτεί έμπρακτα η έρευνα και η ανάπτυξη στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει να χάσει τη σημερινή τεχνολογική πρωτοπορία, αν αυτό αργήσει να συμβεί ή δε συμβεί καθόλου. Σε βάθος χρόνου, αυτό θέτει σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας μας, καθώς επίσης και πολλές θέσεις εργασίας στην Ευρώπη. Επιπλέον, η Volvo μοιράζεται τις ανησυχίες της σχετικά με τη βιωσιμότητα της Λευκής Βίβλου για τις Μεταφορές, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Σε αυτήν αναφέρεται πως οι εκπομπές αερίων που σχετίζονται με το φαινόμενο του θερμοκηπίου από τον τομέα των μεταφορών θα πρέπει να μειωθούν κατά τουλάχιστον 60% μέχρι το 2050 προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της Ε.Ε. Το έγγραφο κάνει λόγο επίσης για μείωση κατά 50% μέχρι το 2030 των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα και κινούνται στις πόλεις και στη συνέχεια σταδιακή συνέχιση της μείωσης, με στόχο την πλήρη απαγόρευσή τους σε αστικό περιβάλλον, έως το έτος 2050.

Oι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν μια πολύ δύσκολη πρόκληση όταν οι νομοθεσίες περί εκπομπών CO2 απαιτούν μεν τη διάθεση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε προσιτές τιμές χωρίς δε να συνδυάζονται από σχετικά κίνητρα. Το 2011 λιγότερα από 50.000 ηλεκτρικά οχήματα πουλήθηκαν σε όλο τον κόσμο, αριθμός που αντιστοιχεί σε μερίδιο αγοράς της τάξης του 0,1%. Ο αριθμός υποδηλώνει ότι η αγορά αυτοκινήτων θα συνεχίσει και τα επόμενα χρόνια να κυριαρχείται από τις παραδοσιακές, συμβατικές εκδόσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Είναι πάρα πολύ νωρίς ακόμα για να απορρίψουμε τη συμβατική τεχνολογία και να περάσουμε κατευθείαν στο επόμενο στάδιο, σε αυτό της ηλεκτροκίνησης. Αυτό που μπορούμε και κάνουμε, είναι να βελτιώνουμε την αποδοτικότητα των κινητήρων βενζίνης και diesel. Κατά τα τελευταία δύο χρόνια η Volvo έχει μειώσει τις εκπομπές CO2 στα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα) κατά 13%.

Αν και δεν υπήρξε επίσημος στόχος για την ανάπτυξη και την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης από την Ε.Ε., μελέτες δείχνουν ότι πολλά κράτη-μέλη υπερεκτιμούν την ταχύτητα με την οποία γίνεται η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Στη μελέτη «Ευρωπαϊκή στρατηγική για καθαρά και ενεργειακά αποδοτικά οχήματα», προβλέπεται τα ηλεκτρικά και υβριδικά (έτσι όπως τα ξέρουμε μέχρι τώρα, αλλά και τύπου plug-in) να έχουν μόνο 3-4% μερίδιο αγοράς μέχρι το 2020, ενώ γίνεται λόγος για αύξησή του κατά 30% μέχρι το 2030. Αμφότερες οι προβλέψεις δεν είναι ρεαλιστικές. Λαμβάνοντας υπόψη την έλλειψη συντονισμένων κυβερνητικών ενεργειών για την παροχή κινήτρων και το υψηλό κόστος των συστημάτων συσσωρευτών των υβριδικών αυτοκινήτων το μερίδιο αγοράς για τα ηλεκτρικά οχήματα δύσκολα θα ξεπεράσει το 1% μέχρι το 2020.

Ένα μεγάλο εμπόδιο για τη γρήγορη διάθεση των ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους, είναι ότι το κόστος των συστημάτων αλλά και της σχετικής τεχνολογίας γενικότερα, δε μειώνεται αρκετά γρήγορα. Η προσπάθεια για τον περιορισμό του κόστους από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, δε φτάνει από μόνη της για να κάνει τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα πιο ελκυστικά για τον τελικό καταναλωτή. Το επιπλέον κόστος για τα συστήματα των ηλεκτροκινητήρων και των μπαταριών, είναι πολύ μεγάλο. Οι επιδοτήσεις και τα κίνητρα από όλες τις χώρες της Ευρώπης είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για να μεγαλώσουν τα μερίδια των ηλεκτρικών οχημάτων και να υποστηριχθούν τα νέα μοντέλα στην αγορά. Δυστυχώς όμως, όλες αυτές οι αναγκαίες πρωτοβουλίες, τίθενται σε κίνδυνο από την τρέχουσα οικονομική κρίση. H Volvo το 2012 βάζει το νέο V60 Plug-in Hybrid στην παραγωγή. Eίναι ένα καταπληκτικό αυτοκίνητο και έχουμε δει τεράστιο ενδιαφέρον από την αγορά. Ωστόσο, ενώ έχουμε προσπαθήσει σκληρά για να φέρουμε την τιμή του κάτω από τις 50.000 ευρώ, απαιτούνται τα επιπλέον κίνητρα για να επιτευχθεί η διάθεσή του σε ένα μεγαλύτερο εύρος πελατών.

Η ευρεία διάδοση της ηλεκτροκίνησης πρέπει να επιτευχθεί μέσω της συνεργασίας μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών, των κυβερνήσεων, των παρόχων υποδομών και ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και των επιστημονικών ιδρυμάτων. Στην Κίνα, για παράδειγμα, η κυβέρνηση έχει διαθέσει 15 δις δολάρια ΗΠΑ για την υποστήριξη της έρευνας και της ανάπτυξης της εγχώριας βιομηχανίας ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Αυτό ξεπερνά κατά πολύ τις σχετικές δεσμεύσεις τόσο από την ΕΕ όσο και τις ΗΠΑ σχετικά με την ηλεκτροκίνηση».


Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ