Παρέα με το Jogger, το νέο crossover της Dacia, που συνδυάζει ιδανικά τους άφθονους χώρους για έως και επτά επιβάτες με ένα χαρακτήρα «ελεύθερου χρόνου», εκδράμουμε σε έναν από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς σε απόσταση βολής από το κλεινόν άστυ.
Το Ναύπλιο, πρωτεύουσα της Περιφερειακής Ενότητας Αργολίδας και έδρα του Δήμου Ναυπλιέων, είναι το κυριότερο λιμάνι της Ανατολικής Πελοποννήσου. Καθώς απέχει γύρω στα 130 χλμ. από την Αθήνα, αποτελεί μία από τις πλέον δημοφιλείς εκδρομές για τους κατοίκους του Λεκανοπεδίου, ακόμα και για μονοήμερη εκδρομή. Φυσικά, εάν υπάρχει ένα μεγαλύτερο χρονικό περιθώριο, τότε η εκδρομή αυτή μπορεί να περιλαμβάνει περισσότερες στάσεις, είτε προς τα ανατολικά της Πελοποννήσου (Επίδαυρος, Πόρος, Πόρτο Χέλι) είτε προς τα νότια (Κορώνη, Μάνη, Ελαφόνησος).
Εμείς όμως αποφασίσαμε για μία ακόμα φορά να επικεντρωθούμε σε μία από τις πλέον δημοφιλείς εξορμήσεις μας. Μόλις στο προηγούμενο τεύχος ταξιδέψαμε μέχρι εκεί με το ολοκαίνουργιο Toyota Aygo X, αλλά αυτήν τη φορά αποφασίσαμε να κινηθούμε σε πιο ευρύχωρα πλαίσια, διά χειρός Dacia. Μιλάμε φυσικά για το ολοκαίνουργιο Jogger, το οποίο έχει δυνατότητα μεταφοράς έως και επτά επιβατών.
Μία κατηγορία μόνο του
Με το Jogger η Dacia προσπαθεί να εφεύρει ξανά το οικογενειακό αυτοκίνητο. Πρόκειται για ένα crossover που συνδυάζει το μήκος ενός στέισον, την ευρυχωρία ενός πολυμορφικού και την εμφάνιση ενός SUV. Βλέπετε, η ενασχόληση της Dacia με τα MPV οχήματα δεν είναι κάτι καινούργιο, μιας και ήδη από το 2006 είχε παρουσιάσει το Logan MCV, για να ακολουθήσει το 2012 το Lodgy. Άλλωστε, η κατηγορία των πολυμορφικών οχημάτων διαρκώς συρρικνώνεται, καθώς οι παραδοσιακές δυνάμεις στην κατηγορία των MPV οχημάτων, όπως ήταν τα προηγούμενα χρόνια η Citroen, η Ford, η Opel και η Renault, έχουν καταργήσει σχεδόν όλα τα αμιγώς MPV μοντέλα τους, με αποτέλεσμα όσοι επιθυμούν ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο με 7θέσιες δυνατότητες, να πρέπει κατά περίπτωση να στραφούν σε επιβατικές εκδόσεις των επαγγελματικών μοντέλων.
Μία κατηγορία από μόνο του όμως είναι και το Ναύπλιο, καθώς τα στενά δρομάκια του, που περιστοιχίζονται από κομψά βενετσιάνικα σπίτια και νεοκλασικά αρχοντικά, καθώς και ο παραλιακός δρόμος μπροστά στο λιμάνι συνθέτουν έναν γραφικό προορισμό. Η στρατηγική του θέση, σε απόσταση βολής τόσο από το Λεκανοπέδιο όσο και από μεγάλες πόλεις της Πελοποννήσου, το καθιστούν έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς για όλες τις εποχές του χρόνου.
H πόλη του Nαυπλίου έχει μακρά ιστορία. Μετά το πέρασμα Ενετών και Τούρκων, έφτασε στο απόγειο της ακμής της όταν έγινε η πρώτη πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, από το 1827 έως το 1834. Στις 27 Σεπτεμβρίου του 1831, ο Καποδίστριας δολοφονήθηκε έξω από την εκκλησία του Aγίου Σπυρίδωνα και στις 25 Ιανουαρίου του 1833 οι Nαυπλιείς υποδέχθηκαν τον πρώτο βασιλιά της Eλλάδας, Όθωνα, ο οποίος παρέμεινε στην πόλη για σύντομο χρονικό διάστημα, μέχρι περίπου τα τέλη του 1834, οπότε η πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους μεταφέρθηκε στην Αθήνα. Το Ναύπλιο βρέθηκε για τελευταία φορά στο επίκεντρο των γεγονότων με τη Ναυπλιακή Επανάσταση κατά του Όθωνα, που ξέσπασε το Φεβρουάριο του 1862, και έμεινε γνωστή ως «Ναυπλιακά».
Το επιβλητικό Dacia Jogger
Με 4,55 μ. μήκος, το Jogger είναι το μακρύτερο αυτοκίνητο στην γκάμα της Dacia, ενώ το μεγάλο μεταξόνιο των σχεδόν 2,9 μ. μας φέρνει στο νου μεγάλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που συνήθως χρειάζονται γύρω στα 3 μέτρα για να βολέψουν τις μπαταρίες τους.
Το στοιχείο όμως που περνάει σχεδόν απαρατήρητο (ειδικά με τη σκουρόχρωμη απόχρωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας) έχει να κάνει με ένα σκαλοπάτι 4 εκ. που δημιουργείται στην οροφή, από τη μεσαία κολόνα και πίσω. Με αυτήν τη διαμόρφωση εξασφαλίζεται ένας μεγάλος χώρος για τα κεφάλια των επιβατών και, σε συνδυασμό με το κάθετο τελείωμα της ουράς (κάθετα φωτιστικά σώματα, πολύ φαρδιά πόρτα, χαμηλό κατώφλι), είναι στοιχεία που προδιαθέτουν για μια εξαιρετικά ευρύχωρη καμπίνα και έναν πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών.
Οι γενναιόδωρες διαστάσεις, όπως είναι αναμενόμενο, εξασφαλίζουν εξαιρετική προσφορά χώρων. Μπορεί να μην προσφέρεται κάποια ηλιοροφή, η καμπίνα του Jogger όμως δε θα δημιουργήσει κλειστοφοβικά συναισθήματα στους επιβάτες του. Αυτό οφείλεται σε ένα έξυπνο τέχνασμα των σχεδιαστών, που έχουν τοποθετήσει κάθε σειρά καθισμάτων ψηλότερα σε σχέση με την εμπρός, ενώ απόλυτα ικανοποιητικό είναι το διαθέσιμο εσωτερικό ύψος και στις τρεις σειρές καθισμάτων.
Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και εκείνοι που θα βρεθούν στα δύο ανεξάρτητα καθίσματα του χώρου αποσκευών (κατά κύριο λόγο παιδιά, αλλά και ενήλικες με μεγαλύτερο ανάστημα μπορούν υπό προϋποθέσεις να βολευτούν) δε θα δυσανασχετήσουν, αφού ακόμα και τα παράθυρα έχουν δυνατότητα μερικού ανοίγματος προς τα έξω.
Η πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων είναι πανεύκολη, χάρη στον ειδικό μηχανισμό ανάκλισης των καθισμάτων της δεύτερης σειράς. Στην 5θέσια έκδοση η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ φτάνει τα 708 λίτρα, ενώ στην 7θέσια η χωρητικότητα είναι τουλάχιστον 160 λίτρα, που αυξάνεται στα 565 λίτρα με τα καθίσματα της τρίτης σειράς αναδιπλωμένα (τα οποία πάντως μπορούν και να αφαιρεθούν).
Κάθε φορά πάντως που ο δρόμος μάς φέρνει στο Ναύπλιο, δεν παύουμε να εντυπωσιαζόμαστε. Όπου και να βρεθείς, πάντα έχεις την αίσθηση της παρουσίας και του ιστορικού βάρους του Παλαμηδίου, του περίφημου κάστρου που στεφανώνει την πόλη. Σημείο αναφοράς όμως του Ναυπλίου αποτελεί και το πολυφωτογραφημένο φρούριο Μπούρτζι, χτισμένο πάνω στο νησάκι των Αγίων Θεοδώρων, το οποίο μπορεί κανείς να επισκεφθεί με καραβάκι από την προκυμαία του λιμανιού.
Ο «ομφαλός» της πόλης είναι φυσικά η Πλατεία Συντάγματος, όπου υπάρχουν άφθονες καφετέριες και εστιατόρια, καθώς και το εντυπωσιακό Αρχαιολογικό Μουσείο. Στο Ναύπλιο αξίζει επίσης να επισκεφθείτε το κτίριο της πρώτης Σχολής Ευελπίδων που στεγάζει σήμερα το Πολεμικό Μουσείο, το παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης, τα σπίτια των αντιβασιλέων Άρμανσμπεργκ και Μάουρερ, τον ανάγλυφο Βαυαρικό Λέοντα στην περιοχή Πρόνοια, το βραβευμένο Πελοποννησιακό Λαογραφικό Μουσείο, το Παιδικό Μουσείο, το μοναδικό Μουσείο Κομπολογιού, το Δημαρχείο στην πλατεία Ναυάρχων, τον ανδριάντα του Ιωάννη Καποδίστρια στην ομώνυμη πλατεία, το πάρκο του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη με το επιβλητικό έφιππο άγαλμά του.
Χαρακτηριστικό της παλιάς πόλης είναι οι δρομόσκαλες που ξεκινούν από το ύψος της Πλατείας Συντάγματος και ενώνουν την πόλη με την Ακροναυπλία. Κάτω από τα επιβλητικά τείχη της Ακροναυπλίας, ακριβώς μπροστά από τα πρώτα κτίρια της Παλιάς Πόλης, ξεχωρίζει η Πύλη της Ξηράς, που αποτελούσε κάποτε τη μοναδική είσοδο της πόλης.
Εάν πάντως δε θέλετε να περιοριστείτε στις κοσμοπολίτικες χάρες του Ναυπλίου, υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές. Για μπάνιο στη θάλασσα υπάρχει η σίγουρη λύση με την παραλία της Καραθώνας πίσω από το βράχο του Παλαμηδίου, το Κονδύλι στο δρόμο για Βιβάρι-Ίρια, στο Δρέπανο υπάρχουν και οργανωμένα κάμπινγκ, ενώ σε απόσταση 10 χιλιομέτρων υπάρχει το παραθεριστικό Τολό.
Το «διπλό» όφελος του Dacia Jogger
Μπορεί στην γκάμα εκδόσεων του Jogger να συμπεριλαμβάνεται ένας νέος 1.000άρης βενζινοκινητήρας 110 ίππων, οι εμπορικές προβλέψεις όμως κάνουν λόγο για μια συντριπτική επικράτηση της έκδοσης διπλού καυσίμου βενζίνης και υγραερίου, ενώ το 2023 θα προστεθεί και μία έκδοση με υβριδικό σύστημα κίνησης (το οποίο θα είναι και το μόνο με αυτόματο κιβώτιο). Χάρη στην υιοθέτηση της πλατφόρμας CMF-Β, το βάρος, παρά τις διόλου ευκαταφρόνητες διαστάσεις, διατηρείται σε πολύ λογικό επίπεδο (1.252 κιλά για την 7θέσια έκδοση).
Έτσι, ο 1.000άρης κινητήρας των 100 ίππων και των 170 Nm ροπής (αυτές οι τιμές αφορούν το υγραέριο και είναι ελαφρώς χαμηλότερες όταν χρησιμοποιείται ως καύσιμο η βενζίνη) αποδεικνύεται αρκούντως ελαστικός και πρόθυμος στις εντολές του δεξιού πεντάλ, με την επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 13 δλ., τη στιγμή που η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 175 χλμ./ώρα. Όσο όμως αυξάνεται ο αριθμός των επιβατών ή και του φορτίου που μεταφέρονται, τόσο χρειάζεται προσοχή από τη μεριά του οδηγού στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται τη φόρα και τα περιθώρια στα προσπεράσματα.
Τον πρώτο λόγο έχει, φυσικά, το χαμηλό κόστος χρήσης, που συνεπάγεται η χρήση υγραερίου. Αυτό φαίνεται και από τις τιμές της μέσης κατανάλωσης που καταγράψαμε, γύρω στα 8 λτ. βενζίνης ανά 100 χλμ., όταν με το υγραέριο η αντίστοιχη τιμή είναι 9,2 λτ./100 χλμ. (υπολογίστε ελαφρώς μεγαλύτερες τιμές όσο το φορτίο αυξάνεται). Προσθέστε σε αυτό τη μεγάλη συνολική αυτονομία που προκύπτει από τα ρεζερβουάρ των 50 λίτρων βενζίνης και των 40 λίτρων υγραερίου. Αυτό σημαίνει ότι με το Jogger η εξόρμηση στο Ναύπλιο θα σας κοστίσει 41 ευρώ (18,5 ευρώ για διόδια και 22,5 ευρώ για υγραέριο).
Στο δρόμο το Jogger υιοθετεί τα χαρακτηριστικά κύλισης που έχουμε γνωρίσει και από άλλα μοντέλα της εταιρείας, όπως το Sandero και το Duster. Η άνεση όμως είναι εξασφαλισμένη, καθώς οι μαλακές ρυθμίσεις της ανάρτησης και το 60άρι προφίλ των 16άρηδων τροχών απορροφούν με αρκετή επιτυχία τις ατέλειες των ελληνικών δρόμων, ενώ δεν τα καταφέρνουν άσχημα και σε μια ήπια εκδρομή εκτός δρόμου, χάρη στη διόλου ευκαταφρόνητη απόσταση από το έδαφος των 200 χλστ.
Εδώ αξίζει να διευκρινίσουμε ότι δεν πρόκειται να υπάρξει εκδοχή με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Ο συνδυασμός του μεγάλου μεταξονίου και του σχετικά αργού τιμονιού δημιουργεί μια μάλλον ράθυμη συμπεριφορά, που ταιριάζει πάντως γάντι στον ξεκάθαρα οικογενειακό χαρακτήρα του Jogger.
Μπορεί να καταφέραμε να στριμωχτούμε στα πλακόστρωτα στενά της παλιάς πόλης, σε αστικό περιβάλλον πάντως ο οδηγός θα πρέπει να έχει το νου του, καθώς οι μεγάλες διαστάσεις του Jogger και ο σχετικά αυξημένος κύκλος στροφής (11,7 μ.) τού στερούν μερικούς πόντους ευελιξίας. Θα πρέπει τέλος να σημειώσουμε τη μέτρια επίδοση του Jogger (έλαβε ένα αστέρι) στην αξιολόγηση του EuroNCAP.
Golden deal
Σε αυτή την εποχή της ακρίβειας, οποιαδήποτε λύση δίνει διέξοδο είναι καλοδεχούμενη. Τέτοια μπορεί να είναι ακόμα και μια σύντομη εκδρομή μέχρι το Ναύπλιο, ενώ και το Dacia Jogger, από τη μεριά του, δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην οικονομία κτήσης και χρήσης. Με μια πλουσιοπάροχη προσφορά χώρων, πρακτικότητας και μεταφορικών ικανοτήτων, το Jogger έρχεται να δώσει μια νέα πνοή (και υπόσταση) σε αυτό που έχουμε μάθει να αναφερόμαστε ως προσιτό οικογενειακό αυτοκίνητο._ 4Τ.
TIPS
Τι να δούμε;
Την Πλατεία Συντάγματος, όπου υπάρχει το εντυπωσιακό Αρχαιολογικό Μουσείο. Το κτίριο της πρώτης Σχολής Ευελπίδων, που στεγάζει σήμερα το Πολεμικό Μουσείο, το παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης και το μοναδικό Μουσείο Κομπολογιού. Απαραίτητη η βόλτα στα στενά της παλιάς πόλης και ο γύρος της Αρβανιτιάς με θέα στον Αργολικό κόλπο.
Πού να φάμε;
Στον επίσημο ιστότοπο του δήμου υπάρχουν πολλές πληροφορίες. Οι δικές μας προτάσεις, όμως, που έχουμε ανακαλύψει ύστερα από τόσες επισκέψεις, περιλαμβάνουν τον «Σαβούρα» και τον «Ρούλη» για ψάρι, τον «Νούλη» για μεζέδες και μαγειρευτά, το «Όμορφο ταβερνάκι» στην παλιά πόλη, το εστιατόριο «Πηδάλιο», την ταβέρνα «Ψαλίδας» και, φυσικά, για παγωτό στον «Ιταλό» (Antica Gelateria). Για ποτό και καφέ υπάρχει το «Πλεκτήριο», το «Αλλοτινό», το «Φουγάρο» – ένα παλιό εργοστάσιο που έχει μετατραπεί σε πολυχώρο τέχνης και όχι μόνο) και το wine bar 360°.
Ευχαριστούμε το Δήμο Ναυπλίου, και συγκεκριμένα τον Δήμαρχο κ. Δημήτρη Κωστούρο, για τη σημαντική βοήθεια στην πραγματοποίηση του οδοιπορικού μας.
Περισσότερες πληροφορίες:
Δήμος Ναυπλιέων
Δημαρχείο, Βασιλέως Κωνσταντίνου 34, 2100 Ναύπλιο
Γραφείο Δημάρχου, τηλ.: 27523.60900-901
Γραφείο Τουρισμού Δήμου, τηλ.: 27520.24444
Περίπτερο Τουριστικής Πληροφόρησης – Ναύπλιο (Info kiosk), τηλ.: 27520.24316
Επίσημη σελίδα στο Διαδίκτυο: https://www.nafplio.gr/
Τουριστικές πληροφορίες για διαμονή: https://www.nafplio.gr/diamonimenu.html
Τουριστικές πληροφορίες για φαγητό και εξόδους:https://www.nafplio.gr/exodosmenu.html
DACIA JOGGER TCe 100 LPG
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Διπλού καυσίμου έμμεσου ψεκασμού με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/4.600 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 170 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.547×1.784×1.691χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.847 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 160-565-1.807 λίτρα (7θέσιο) >ΒΑΡΟΣ: 1.252 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 13 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 175 χλμ./ώρα >ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 50/40 λίτρα (βενζίνη/υγραέριο) >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ: 8/9,2 λτ./100 χλμ. (βενζίνη/υγραέριο) >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 118 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 18.880 ευρώ (7θέσιο από 22.280 ευρώ)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ