Σε περιδίνηση διαρκείας βρίσκεται η αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης, με τον Ιούνιο να σηματοδοτεί την «επιστροφή» της στο 1996.
Οι έντονες πληθωριστικές τάσεις που επηρεάζουν αρνητικά το κόστος και κατ’ επέκταση τις τιμές πώλησης στη λιανική, αλλά και οι συνεχιζόμενες ελλείψεις πρώτων υλών και ημιαγωγών, που περιορίζουν την παραγωγή και διαθεσιμότητα νέων οχημάτων, άφησαν για έναν ακόμα μήνα το στίγμα τους στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, η οποία «έκλεισε» με μείωση που έφτασε ποσοστιαία το 17%.
Πιο συγκριμένα, οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκαν στην Ευρώπη τον μήνα Ιούνιο στις 1,07 εκατ. μονάδες, επίδοση που είναι η χαμηλότερη από τον απολογισμό πωλήσεων του Ιουνίου του 1996.
Το μεγαλύτερο πλήγμα τον περασμένο μήνα δέχτηκε το VW Group, με τις ταξινομήσεις του να σημειώνουν μείωση της τάξης του 24%, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν σήμερα από τον ACEA, από τους κόλπους του οποίου θα αποχωρήσουν στα τέλη του 2022 οι Stellantis και Volvo.
Οι πωλήσεις της Stellantis, της Νο 2 αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη μετά το VW Group, μειώθηκαν κατά 17%.
To Ηyundai Motor Group, που αποτελείται από τις Hyundai και Kia, άντεξε στις πιέσεις καθώς οι πωλήσεις του μειώθηκαν συνολικά κατά μόλις 3,9%, με τη Hyundai να έχει πτώση 9,4% και την Kia αύξηση κατά 2,1%.
Άλλες μάρκες που σημείωσαν κέρδη τον περασμένο μήνα ήταν οι Alpine και Dacia του Groupe Renault, καταγράφοντας άνοδο 40% και 32% αντίστοιχα. Τον εμπορικό τους βηματισμό τον περασμένο μήνα βελτίωσαν με άνοδο 20% και 19% αντίστοιχα η Alfa Romeo και Porsche.
Ενώ κατασκευαστές όπως η VW, η BMW και η Mercedes δήλωσαν τον περασμένο μήνα ότι η έλλειψη ημιαγωγών είχε αρχίσει να μειώνεται, χρειάζεται χρόνος προκειμένου η μικρή αυτή βελτίωση να «φανεί» στις εκθέσεις των αντιπροσώπων.
«Ο κλάδος δεν θα ξεπεράσει τους περιορισμούς της προσφοράς σύντομα», δήλωσε η LMC Automotive σε μια ενημέρωση αυτόν τον μήνα. «Μια άλλη ανησυχία σχετίζεται με τη ζήτηση, η οποία έχει αποδυναμωθεί τους τελευταίους μήνες καθώς οι οικονομικές προοπτικές έχουν επιδεινωθεί».
Οι πωλήσεις σε μεγάλες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, ενδέχεται να επιστρέψουν σε ανάπτυξη αυτόν τον μήνα. Αν και τα παραπάνω αφήνουν να φανεί ότι ο κλάδος έχει πιθανότητες να σπάσει το αρνητικό σερί των 12 διαδοχικών μηνών στις οποίες καταγράφεται αρνητικό πρόσημο, η αναπλήρωση στο υπόλοιπο της χρονιάς της χαμένης παραγωγής του πρώτου εξαμήνου του έτους φαντάζει πλέον εξαιρετικά δύσκολη.
Η LMC Automotive εκτιμά τώρα ότι οι παραδόσεις επιβατικών αυτοκινήτων στη Δυτική Ευρώπη θα μειωθούν κατά 6,3% φέτος, φτάνοντας στα 9,92 εκατομμύρια. Τον Ιανουάριο, οι σχετικες προβλέψεις έκαναν λόγο για αύξηση της τάξης του 9%…
Συνολικά στο πρώτο εξάμηνο του έτους, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 14%, φτάνοντας στα 5,6 εκατομμύρια στο σύνολο, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA.