Το πρωτάθλημα του 2012, που ξεκινά στις 29 Απριλίου από το Χοκενχάιμ, μοιάζει με Champrions Leaque, αφού και οι τρεις μεγάλοι κατασκευαστές της Γερμανίας θα είναι παρόντες.
Tην Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2011, στην πίστα του Χοκενχάιμ (Hockenheimring), στο πλαίσιο του τελευταίου αγώνα DTM της χρονιάς, οι θεατές είχαν την ευκαιρία να δουν για πρώτη φορά τα αυτοκίνητα που θα έπαιρναν μέρος στο πρωτάθλημα του 2012. Στις γιγαντοθόνες της πίστας έγραφε «Eine Neue DTM» που σημαίνει «ένα καινούργιο DTM». Και δεν είναι ψέμα.
Το πρωτάθλημα του 2012, που ξεκινά την Κυριακή 29 Απριλίου 2012 και πάλι από την πίστα του Χοκενχάιμ, μοιάζει λίγο με … champrions Leaque, αφού και οι τρεις μεγάλοι κατασκευαστές της Γερμανίας θα επίσημα είναι παρόντες. Και όταν λέμε «επίσημα» εννοούμε με εργοστασιακές συμμετοχές, αφού τα προηγούμενα χρόνια η όποια εμφάνισή τους πολλές φορές έφερε τον μανδύα ιδιωτικών ομάδων, ασχέτως αν πίσω από τα φώτα η τεχνολογία από τα εργοστάσια ήταν διαθέσιμη με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.
Audi, BMW, Mercedes λοιπόν, με νέα «όπλα» και χάρη στους νέους κανονισμούς που θα δούμε παρακάτω, θα παραταχθούν στην εκκίνηση του πρώτου από τους 10 αγώνες, για ένα πραγματικά καυτό πρωτάθλημα, γεμάτο ανταγωνισμό, θέαμα και σκληρές μάχες.
Να σημειώσουμε εδώ, πως από τους αγώνες αυτούς, έξι θα γίνουν στη Γερμανία (Χοκενχάιμ 29/4, Λάουζιτς 6/5, Νορισρίνγκ 1/7, Νιρμπουργκρίνγκ 19/8, Οσερσλέμπεν 16/9 και Χοκενχάιμ 21/10), ένας στη Μ.Βρετανία (Μπραντς Χάτς 20/5), ένας στην Αυστρία (Red Bull Ring Σπιελμπέργκ 3/6), ένας στην Ολλανδία (Ζάντβουρτ 26/8) και ένας στην Ισπανία (Βαλένθια 30/9).
ΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
Εμφαση στην οικονομία και ασφάλεια δίνουν οι διοργανωτές. Σε ό,τι αφορά στην πρώτη, το κόστος έπρεπε να μειωθεί σε ποσοστό 40% και για το λόγο αυτό περισσότερα από 50 εξαρτήματα, αρχής γενομένης από το σασί, θα είναι κοινά για όλα τα αυτοκίνητα. Την ίδια στιγμή, το κατασκευασμένο από ανθρακονήματα monocoque σε συνδυασμό με το ατσάλινο roll cage (αμφότερα κοινά σε όλα τα αυτοκίνητα), θέτουν νέα στάνταρ στον τομέα της ασφάλειας.
Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες επιτρέπονται μόνον V8 μοτέρ με μέγιστο κυβισμό τα 4 λίτρα και μέγιστο αριθμό βαλβίδων/κύλινδρο τις τέσσερις, την ώρα πουκαι το καύσιμο που χρησιμοποείται είναι συγκεκριμένο (ARAL Ultimate 102) και τα ελαστικά είναι της Hankook. Tέλος, το βάρος του αυτοκινήτου με τον οδηγό, δεν μπορεί να είναι μικρότερο από 1.100 κιλά, ενώ το μεταξόνιο για όλα τα αυτοκίνητα έχει οριστεί στα 2.750 χιλ.
ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Audi A5 DTM, ΒΜW M3 DTM, DTM AMG Μercedes C-Coupe. Ιδού οι τρεις πρωταγωνιστές!
Σε ό,τι αφορά στο όπλο από το Ινγκολστάντ που παρουσιάστηκε με το κωδικό όνομα «project R17», έχει μήκος 5,01 μ., πλάτος 1,95 και ύψος 1,15 μ. Φορά τετράλιτρο V8 κινητήρα που αποδίσει 460 ίππους, 6τάχυτο κιβώτιο, ενώ τα ηλεκτρονικά του κινητήρα είναι της Bosch MS 5.1 με την κεντρική μονάδα με τις ενδείξεις που υπάρχει εντός της καμπίνας προέρχεται από το Audi R8 LMS.
Η δεύτερη βαυαρή, η BMW M3 DTM, έχει μήκος 4.775 χιλ. (χωρίς την πίσω αεροδυναμική πτέρυγα), πλάτος 1.959 χιλ. και ύψος 1.200 χιλ. (αλλάζει ανάλογα με το set-up). Φορά επίσης V8 τετράλιτρο κινητήρα που αποδίδει 480 ίππους και χρησιμοποιεί 6άρι σειριακό κιβώτιο.
Τέλος, η DTM AMG Mercedes C-Coupe, έχει μήκος 5.010 χιλ., πλάτος 1.950 χιλ. και ύψος 1.210 χιλ. Στην περίπτωση της Στουτγκάρδης, ο τετράλιτρος V8 αποδίδει περίπου 500 ίππους, ενώ και εδώ υπάρχει 6άρι σειριακό κιβώτιο.
ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ
Nα ξεκινήσουμε με την BMW που μετά από 20 περίπου χρόνια επιστρέφει (επισήμως) στο DTM με τρεις ομάδες: Η ΒΜW TEAM RMG με οδηγούς τον 30χρονο Martin Tomczyk και τον 33χρονο Joey Hand. Τα δύο αυτοκίνητα της BMW TEAM SCHNITZER θα οδηγούν ο 28χρονος Bruno Spengler και ο Dirk Werner ένας ταλαντούχος νέος οδηγός που έχει σπουδάσει μηχανολόγος μηχανικός, αλλά τον κέρδισε η αγάπη του για τις πίστες. Στην BMW TEAM RBM, συναντάμε ένα όνομα θρύλο στο μπάκετ του αυτοκινήτου με τον αριθμό 15 στις πόρτες, τον Andy Priaux που κουβαλά στις αποσκευές του τίτλους στο WTCC και όχι μόνον. Είναι ο πλέον έμπειρος όλων. Στο δεύτερο μπάκετ της ομάδας βρίσκουμε ένα άλλο επίσης πολύ γνωστό όνομα από την Βραζιλία, με πάμπολλες διακρίσεις, τον Augusto Farfus.
Το Ινγκολστάντ, έχει στα μπάκετ των A5 DTM τους Mattias Ekstrom, Timo Scheider (ομάδα ΑΒΤ Sportsline), τον Γερμνανό Mike Rockenfeller και τον Ισπανό Miguel Molina για την ομάδα Phoenix Racing, ενώ για την Audi Sport Team ABT θα οδηγήσουν οι Rahel Frey και Adrien Tambay από Ελβετία και Γαλλία αντίστοιχα.
Η Mercedes συμμετέχει και αυτή με τρεις ομάδες. H HWA έχει στα μπάκετ τους Jamie Green, Ralf Schumacher, Gary Paffet και Christian Vietoris. O γνωστός και μη εξαιρετέος David Coulthard μαζί με τον Robert Wickens θα οδηγούν για την Mucke Motosport, ενώ η κα Susie Wolff και ο Roberto Merhi έχουν τα μπάκετ της Persson Motorsport.
Aπαντες διψούν για διάκριση, οπότε ο συναγωνισμός αναμένεται κάτι παραπάνω από έντονος. Αλλωστε, παραδοσιακά το DTM από την εποχή που μεσουρανούσε η Alfa Romeo ή η Opel, αλλά και ακόμη πιο πριν, ήταν ένα πρωτάθλημα που ξεχώριζε για τις πολύ σκληρές μάχες και το πλούσιο θέαμα που προσέφερε, την ώρα που οι εξέδρες γεμίζουν από θεατές, όχι μόνον για τους παραπάνω λόγους, αλλά και γιατί ο θεατής αισθάνεται πολύ πιο “οικείος” με τα όσα διαδραματίζονται στην πίστα βλέποντας αυτοκίνητα που -εμφανισιακά τουλάχιστον- μοιάζουν με το δικό του. Και αυτό αν θέλετε είναι και το μυστικό της επιτυχίας θεσμών όπως το DTM ή το WTCC.
Eιδικά μάλιστα φέτος, με τα τρία μεγαθήρια της Γερμανίας να συναντώνται επισήμως για πρώτη φορά στην αρένα, το DTM ξεκινά με τους καλύτερους οιωνούς.
Οι 4 ΤΡΟΧΟΙ θα είναι παρόντες στην πρεμιέρα του Πρωταθλήματος στο Xoκενχάιμ, οπότε μείνετε συντονισμένοι τόσο στο www.4troxoi.gr, όσο και στο επόμενο τεύχος του περιοδικού για πλήρη αναφορά πεπρεγμένων αλλά και πολύ παρασκήνιο. _ Θ.Τ.