top icon
Αγώνες

F1-GP Ισπανίας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής

Έπειτα από ένα διάλειμμα τριών εβδομάδων, στο οποίο μεσολάβησε το τεστ δοκιμών εξέλιξης που έλαβε χώρα στο Mugello, η F1 επέστρεψε στην αγωνιστική δράση και σε ευρωπαϊκό έδαφος.

Έπειτα από ένα διάλειμμα τριών εβδομάδων, στο οποίο μεσολάβησε το τεστ δοκιμών εξέλιξης που έλαβε χώρα στο Mugello, η F1 επέστρεψε στην αγωνιστική δράση και σε ευρωπαϊκό έδαφος. Πιο συγκεκριμένα, αυτό της Βαρκελώνης, στην Ισπανία, όπου ο Fernando Alonso έσπευσε να χαιρετήσει τους συμπατριώτες του σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο της πρωινής περιόδου, αν και η επίδοση αυτή μάλλον δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική εικόνα της Ferrari, παρα τις πολλαπλές αναβαθμίσεις που φέρει αυτό το σαββατοκύριακο η F2012. Το απόγευμα, ήταν η σειρά του Jenson Button να αναδειχθεί ταχύτερος, με τον Sebastian Vettel να κατατάσσεται σε αμφότερες τις περιπτώσεις δεύτερος.
 
Όπως συμβαίνει παραδοσιακά την τελευταία δεκαετία -τουλάχιστον- οι ομάδες κατέβηκαν στον πρώτο ευρωπαϊκό αγώνα της σεζόν παρουσιάζοντας σημαντικές εξελίξεις στα μονοθέσιά τους. Το πιο τροποποιημένο μονοθέσιο είναι αυτό της Ferrari, το οποίο αν και φέρει καινούργιες απολήξεις εξατμίσεων, το αμάξωμα δεν έχει τροποποιηθεί αντίστοιχα για να ακολουθήσει την τάση της μόδας προς την οποία έχουν κατευθυνθεί Sauber και Red Bull. H Ferrari φέρει επίσης καινούργιο πάτωμα, καινούργιο σύστημα πέδησης, τροποποιήσεις στην εμπρός ανάρτηση και την εμπρός αεροτομή. Η ιταλική ομάδα ελπίζει να βελτιώσει σημαντικά την εικόνα της σε αυτό τον αγώνα για να διατηρήσει ζωντάνές τις ελπίδες της να παλέψει για τον τίτλο. Τα επόμενα GP θα είναι κρίσιμα για τη Scuderia.
 
Η McLaren δοκίμασε επίσης μια εμφανή οπτικά αλλαγή, τοποθετώντας ένα καινούργιο ρύγχος στην MP4-27, το οποίο είναι πιο ψηλό και στο κάτω μέρος τους, αντί του διαχωριστικού ροής αέρα που φέρουν όλα τα μονοθέσια της ομάδας από το 2010, υπάρχει πλέον μια πιο παραδοσιακή διάταξη αεροδυναμικών βοηθημάτων. Η McLaren διαθέτει μερικές τροποποιήσεις και στην εμπρός αεροτομή, ωστόσο οι μεγαλύτερες αλλαγές που έχει πραγματοποιήσει η βρετανική ομάδα επικεντρώνονται στον τομέα των pit stop, δεδομένων των προβλημάτων που αντιμετώπισε η ομάδα στους προηγούμενους αγώνες. Tα μπουλόνια του μονοθεσίου ακολουθούν πλέον την τεχνολογία της Mercedes (και της Ferrari), όντας ενσωματομένα στη ζάντα. Αυτή η τακτική επιταχύνει τα pit stop, ωστόσο αν κάτι πάει στραβά, είναι αυξημένος ο κίνδυνος να απαιτηθεί αντικατάσταση ολόκληρου του τροχού. Επιπλέον, η McLaren τροποποίησε και το φωτεινό σηματοδότη που χρησιμοποιεί για τα pit stop, αυξάνοντας τις διαστάσεις του. Η McLaren επικρίθηκε για το γεγονός ότι ήταν η μοναδική ομάδα που συμμετείχε στο τεστ του Mugello με τους δοκιμαστές της και όχι με τους αγωνιστικούς οδηγούς. Το κίνητρο της McLaren για αυτή την επιλογή ήταν να βοηθήσει τους δοκιμαστές της να βελτιώσουν το συσχετισμό των δεδομένων που λαμβάνουν από τον προσομοιωτή στο εργοστάσιο, με την πραγματικότητα στην πίστα.
 
Η Red Bull παρουσίασε περαιτέρω τροποποιήσεις στις εξατμίσεις της RB8 (με τα δυο μονοθέσια να φέρουν διαφορετικές λύσεις για τη μεταξύ τους σύγκριση) και επικεντρώθηκε -όπως όλες οι ομάδες- στην κατανόηση των ελαστικών. Παρά τις μικρές ή μεγάλες αεροδυναμικές αναβαθμίσεις, το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό για τη βελτίωση της απόδοσης φέτος είναι η σωστή χρήση των Pirelli. Οι υψηλότερες -αλλά όχι πολύ- θερμοκρασίες της Βαρκελώνης ίσως διαδραματίσουν το ρόλο τους, σε μια πίστα που καταπονεί πάρα πολύ τα ελαστικά, λόγω των παρατεταμένων γρήγορων στροφών της. Το βασικό χαρακτηριστικό των πρωινών δοκιμών ήταν η υποστροφική τάση των μονοθεσίων. Επιπλέον, οι συνθήκες του ασφαλτοτάπητα δε βελτιώθηκαν όσο γρήγορα είχαν προβλέψει οι τεχνικοί των ομάδων. Η προστασία των Pirelli θα είναι μείζονος σημασίας την Κυριακή, όπως και στους προηγούμενους αγώνες, κάνοντας τον Michael Schumacher να κατακρίνει ευθέως τη φιλοσοφία των υπερβολικά εύθραυστων ελαστικών, τα οποία δεν αφήνουν τους οδηγούς να πιέσουν στο όριο.
 
Η Mercedes είναι η ομάδα που κάνει ίσως τις μεγαλύτερες προσπάθειες να κατανοήσει καλύτερα τα ελαστικά της είναι η Mercedes, η οποία εμφανίστηκε με λίγες αναβαθμίσεις στο μονοθέσιό της, όπως και η Lotus, η οποία όμως είχε παρουσιάσει ένα μεγάλο πακέτο εξελίξεων σε Κίνα και Μπαχρέιν. Η Mercedes θα κάνει αυτό το σαββατοκύριακο χωρίς τον Ρος Μπρον, τον οποίο ο γιατρός του συμβούλεψε να κάτσει και να ξεκουραστεί. Η Force India παρουσίασε καινούργιες εξατμίσεις που έχουν επηρεαστεί από την McLaren (δεδομένης της τεχνικής συνεργασίας μεταξύ τους), ενώ σημαντικές εξελίξεις σε αυτό τον τομέα εμφάνισε και η Williams, η οποία όμως επέστρεψε στην παλιά λύση το απόγευμα. Η Sauber παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με το λογότυπο του καινούργιου της σπόνσορα , που δεν είναι άλλος από την… ποδοσφαιρική ομάδα της Chelsea!
 
Πρωινή περίοδος
Ο Fernando Alonso μπορεί να ικανοποίησε τους συμπατριώτες του σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο, ωστόσο, η εικόνα του Ισπανού να παλέυει με το τιμόνι της Ferrari συνεχώς αποτελούσε ένδειξη ότι το ιταλικό μονοθέσιο δεν παρουσιάζει τη συμπεριφορά που θα ευχόταν να συναντήσει ο Matador. O Alonso σημείωσε την καλύτερη επίδοσή του μετά το πέρας μιας ώρας στη διαδικασία, γεγονός που σήμαινε ότι η άσφαλτος είχε στρωθεί με αρκετό λάστιχο, βελτιώνοντας τις επιδόσεις. Το δεύτερο χρόνο της διαδικασίας σημείωσε ο Sebastian Vettel με την κατά τα φαινόμενα αρκετά σταθερή Red Bull, της οποίας τα χαρακτηριστικά φαίνεται να ταιριάζουν στην πίστα της Καταλονίας. Τρίτος κατετάγη ο Kamui Kobayashi με τη Sauber, εμπρός από τον Jenson Button με την πρώτη McLaren.
 
O 22χρονος Φινλανδός δοκιμαστής της Williams, Valtteri Bottas εντυπωσίασε με την επίδοσή του, η οποία του απέφερε την 5η θέση στην τελική κατάταξη. Άλλοι τρεις νεαροί δοκιμαστές είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν λίγη εμπειρία πίσω από το τιμόνι ενός μονοθεσίου F1. O Jules Bianchi με την Force India, ο Alex Rossi (Αμερικανός, 20 ετών) με την Caterham και o Dani Clos (Ισπανός, 23 ετών) με την HRT. Οι δυο τελευταίοι συμμετείχαν για πρώτη φορά σε ένα αγωνιστικό σαββατοκύριακο της F1, ωστόσο η εμπειρία του Clos διακόπηκε νωρίς, λόγω ενός προβλήματος στα ηλεκτρικά
 
Oι Michael Schumacher και Romain Grosjean, με τις ταχύτερες Mercedes και Lotus, αντίστοιχα, βρέθηκαν πίσω από τον Bottas, ακολουθούμενοι από τον Lewis Hamilton με τη δεύτερη McLaren. Kimi Raikkonen (Lotus) και Nico Hulkenberg (Force India) συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα. Felipe Massa (Ferrari), Mark Webber (Red Bull) και Nico Rosberg (Mercedes) βρέθηκαν πίσω τους.
 
Απογευματινή περίοδος
Παρότι ο Jenson Button στην αρχή της διαδικασίας παραπονέθηκε έντονα στους μηχανικούς του για εκτεταμένη υποστροφή, έπειτα από τη ρύθμιση της εμπρός αεροτομής της McLaren, ο Βρετανός ήταν ο ταχύτερος οδηγός σήμερα, με τα μαλακά ελαστικά και ελάχιστο φορτίο καυσίμου. Ο Button σημείωσε την καλύτερη επίδοσή του σχεδόν 20 λεπτά έπειτα από τον Sebastian Vettel, ο οποίος προτίμησε να δοκιμάσει τα μαλακά ελαστικά του πολύ νωρίς. Σίγουρα η πίστα ήταν ταχύτερη όταν ο Button έκανε το γύρο του. Ακόμα αργότερα σημείωσε την επίδοσή του ο Nico Rosberg, ο οποίος έκανε έναν πολύ σταθερό γύρο για να καταταγεί 3ος.
 
Ο Lewis Hamilton δεν αισθάνθηκε ποτέ το ίδιο άνετος με τον team mate του σήμερα στην McLaren, με κάποιους να υποπτεύονται ότι η εκτεταμένη υποστροφή είναι απόρροια του καινούργιου ρύγχους της ΜΡ4-27. Ο Hamilton βρήκε τον εαυτό του δυο φορές εκτός πίστας στο τελευταίο chicane κατά τη διάρκεια του 90λεπτου. Πίσω από τον Βρετανό βρέθηκαν οι δυο Lotus, με τον Romain Grosjean να είναι ταχύτερος του Kimi Raikkonen, παρά το γεγονός ότι ο Γάλλος συνάντησε μια Virgin στο διάβα του και έχασε 3-4 δέκατα του δευτερολέπτου στη γρήγορη προσπάθειά του. Εκεί όμως που εντυπωσίασαν οι Lotus ήταν στους χρόνους που σημείωναν κατά τη διάρκεια της προσομοίωσης αγώνα, όπου ήταν ταχύτερες από οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο. Αν αυτό δεν οφείλονταν σε ελαφρύτερο φορτίο καυσίμου, ίσως οι Lotus δώσουν μάχη για τις θέσεις του βάθρου και ίσως και για τη νίκη.
 
Ο Mark Webber, ο οποίος είχε μια έξοδο στην αμμοπαγίδα της 4ης στροφής, σέρνοντας αρκετά χαλίκια μέσα στην πίστα, κατέληξε στην 7η θέση, εμπρός από τους Michael Schumacher, Kamui Kobayashi και Nico Hulkenberg που συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα. Οι δυο Ferrari βρέθηκαν στην 11η και 14η θέση, με τον Alonso να συνεχίζει να παλεύει με το τιμόνι… Ο Sergio Perez έκανε και αυτός ένα ταξίδι στην αμμοπαγίδα της στροφής 4, ενώ ο Heikki Kovalainen βγήκε εκτός πίστας εκεί που είχε το σφοδρό ατύχημά του το 2008. Ο Bruno Senna κατέληξε να κοιτάζει αντίθετα στην ίδια στροφή (8), έπειτα από ένα τετ-α-κέ, αλλά ευτυχώς όλοι όσοι ακολουθούσαν τον απέφυγαν.
Φ.Λ.
 
GP Ισπανίας 2012: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος
Α/A
No.
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύ.
1
5
Fernando Alonso
Ferrari
1:24.430
 
198.484
20
2
1
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:24.808
0.378
197.599
18
3
14
Kamui Kobayashi
Sauber-Ferrari
1:24.912
0.482
197.357
28
4
3
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:24.996
0.566
197.162
24
5
19
Valtteri Bottas
Williams-Renault
1:25.120
0.690
196.875
24
6
7
Michael Schumacher
Mercedes
1:25.187
0.757
196.720
15
7
10
Romain Grosjean
Lotus-Renault
1:25.217
0.787
196.651
16
8
4
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:25.252
0.822
196.570
20
9
9
Kimi Raikkonen
Lotus-Renault
1:25.285
0.855
196.494
29
10
12
Nico Hulkenberg
Force India-Mercedes
1:25.339
0.909
196.370
24
11
17
Jean-Eric Vergne
Toro Rosso-Ferrari
1:25.367
0.937
196.305
22
12
6
Felipe Massa
Ferrari
1:25.433
1.003
196.154
21
13
2
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:25.539
1.109
195.911
23
14
8
Nico Rosberg
Mercedes
1:25.607
1.177
195.755
20
15
15
Sergio Perez
Sauber-Ferrari
1:25.918
1.488
195.046
19
16
16
Daniel Ricciardo
Toro Rosso-Ferrari
1:26.226
1.796
194.350
24
17
18
Pastor Maldonado
Williams-Renault
1:26.297
1.867
194.190
18
18
11
Jules Bianchi
Force India-Mercedes
1:26.630
2.200
193.443
21
19
21
Vitaly Petrov
Caterham-Renault
1:27.475
3.045
191.575
20
20
24
Timo Glock
Marussia-Cosworth
1:28.267
3.837
189.856
21
21
20
Alexander Rossi
Caterham-Renault
1:28.448
4.018
189.467
25
22
25
Charles Pic
Marussia-Cosworth
1:28.633
4.203
189.072
22
23
22
Pedro de la Rosa
HRT-Cosworth
1:29.107
4.677
188.066
19
24
23
Dani Clos
HRT-Cosworth
1:31.618
7.188
182.912
19
 
GP Ισπανίας 2012: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος
Α/A
No.
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύ.
1
3
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:23.399
 
200.938
38
2
1
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:23.563
0.164
200.543
38
3
8
Nico Rosberg
Mercedes
1:23.771
0.372
200.045
41
4
4
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:23.909
0.510
199.716
32
5
9
Kimi Raikkonen
Lotus-Renault
1:23.918
0.519
199.695
32
6
10
Romain Grosjean
Lotus-Renault
1:23.964
0.565
199.586
37
7
2
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:24.065
0.666
199.346
34
8
7
Michael Schumacher
Mercedes
1:24.080
0.681
199.310
36
9
14
Kamui Kobayashi
Sauber-Ferrari
1:24.214
0.815
198.993
41
10
12
Nico Hulkenberg
Force India-Mercedes
1:24.365
0.966
198.637
22
11
6
Felipe Massa
Ferrari
1:24.418
1.019
198.512
35
12
15
Sergio Perez
Sauber-Ferrari
1:24.422
1.023
198.503
32
13
18
Pastor Maldonado
Williams-Renault
1:24.468
1.069
198.395
40
14
5
Fernando Alonso
Ferrari
1:24.600
1.201
198.085
33
15
11
Paul di Resta
Force India-Mercedes
1:24.688
1.289
197.879
30
16
17
Jean-Eric Vergne
Toro Rosso-Ferrari
1:24.733
1.334
197.774
34
17
16
Daniel Ricciardo
Toro Rosso-Ferrari
1:24.769
1.370
197.690
37
18
19
Bruno Senna
Williams-Renault
1:25.047
1.648
197.044
42
19
20
Heikki Kovalainen
Caterham-Renault
1:26.296
2.897
194.192
36
20
21
Vitaly Petrov
Caterham-Renault
1:26.740
3.341
193.198
35
21
24
Timo Glock
Marussia-Cosworth
1:27.314
3.915
191.928
27
22
25
Charles Pic
Marussia-Cosworth
1:27.664
4.265
191.162
30
23
22
Pedro de la Rosa
HRT-Cosworth
1:28.235
4.836
189.925
26
24
23
Narain Karthikeyan
HRT-Cosworth
χωρίς χρ.
 
 
2
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ