O Lewis Hamilton εξασφάλισε την τρίτη φετινή pole position του, ωστόσο, τη μεγάλη έκπληξη της ημέρας παρέδωσε ο Pastor Maldonado, σημειώνοντας τη 2η επίδοση.
O Lewis Hamilton εξασφάλισε την τρίτη φετινή pole position του στη Βαρκελώνη, παρά το γεγονός ότι δεν είχε δείξει πως διαθέτει τόση ταχύτητα μέχρι στιγμής. Ωστόσο, τη μεγάλη έκπληξη της ημέρας παρέδωσε ο Pastor Maldonado, ο οποίος σημείωσε το δεύτερο χρόνο με τη Williams, για να εκκινήσει αύριο για πρώτη φορά στην καριέρα του στην F1 από την πρώτη σειρά. Εκπληκτικό γύρο σημείωσε και ο Fernando Alonso εμπρός στους ενθουσιώδεις συμπατριώτες του, σε μια διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών όπου όλα κρίθηκαν στο τελευταίο λεπτό του τρίτου σκέλους! Πίσω από τον Ισπανό θα εκκινήσουν οι δυο Lotus, με τον Romain Grosjean να είναι και πάλι ταχύτερος από τον Kimi Raikkonen. O Sergio Perez με τη Sauber κατετάγη στην 6η θέση με τον Nico Rosberg (Mercedes) να εκκινεί ακριβώς πίσω του. Οι δυο αυτοί οδηγοί ήταν οι πιο αργοί από τους μονάχα επτά που σημείωσαν χρόνους στο Q3. Οι Sebastian Vettel και Michael Schumacher αποφάσισαν να μη σημειώσουν χρόνο (παρότι ο οδηγός της Red Bull φόρεσε ένα σετ μαλακών ελαστικών για τα τελευταία δευτερόλεπτα του τρίτου σκέλους), γεγονός που τους δίνει την επιλογή να εκκινήσουν τον αγώνα με οποιοδήποτε σετ ελαστικών επιθυμούν, σε αντίθεση με τους προπορευόμενούς τους. Την ίδια επιλογή έχει και ο Kamui Kobayashi του οποίου το μονοθέσιο παρουσίασε διαρροή στα υδραυλικά στο Q2, γεγονός που δεν επέτρεψε στον Ιάπωνα να συμμετάσχει στο τελευταίο σκέλος της διαδικασίας.
Μεγάλη έκπληξη αποτέλεσε το γεγονός ότι δυο από τα φαβορί για την pole, οι Jenson Button και Mark Webber δεν κατάφεραν να προαχθούν στο Q3. O Βρετανός αντιμετώπιζε μεγάλα προβλήματα με το στήσιμο της McLaren του, ενώ η Red Bull πίστευε ότι ο Webber είχε κάνει αρκετά καλό χρόνο για να μη χρειαστεί να βγει ξανά στην πίστα στο Q2. H εκτίμηση της πρωταθλήτριας ομάδας όμως αποδείχθηκε λανθασμένη, διότι η συννεφιά που παρουσιάστηκε επάνω από το Μοντμελό κατέβασε τη θερμοκρασία του ασφαλτοτάπητα κατά 5οC, γεγονός που επέτρεψε στα ελαστικά να παράγουν περισσότερη πρόσφυση, ευνοώντας αυτούς που βρίσκονταν στην πίστα στις τελευταίες στιγμές του δεύτερου σκέλους. Ο Button ήταν ένας από αυτούς, ωστόσο το πίσω μέρος της McLaren του ήταν αρκετά «χαλαρό» εξαρχής, οπότε η ομάδα «προσέθεσε φτερό» στην εμπρός αεροτομή και το πρόβλημα χειροτέρεψε, αφήνοντας τον Βρετανό εκτός Q3.
Η σωστή διαχείριση των ελαστικών της Pirelli ήταν το παν σήμερα στη Βαρκελώνη και αυτός είναι ένας από τους λόγους που οι Hamilton, Maldonado και Alonso θριάμβευσαν σήμερα, καθώς και οι τρεις είναι πάρα πολύ καλοί στο να ζεσταίνουν άμεσα τα ελαστικά τους. Επιπλέον, σήμερα φύσαγε αρκετά στο Μοντμελό γεγονός που αιφνιδίαζε αρκετές φορές τους οδηγούς σε κρίσιμα -και γρήγορα- σημεία της πίστας, απαιτώντας ενστικτώδες οδηγικό στυλ, κάτι το οποίο έχουν ανεπτυγμένο και οι τρεις προαναφερθέντες.
Αυτή ήταν η 150ή pole position στην ιστορία της McLaren! Ωστόσο, ο Hamilton αναγκάστηκε να παρκάρει το μονοθέσιο του στη μέση της πίστας στο τέλος του Q3, αφού η ομάδα διέγνωσε ένα τεχνικό πρόβλημα το οποίο αποφάσισε να μη δημοσιοποιήσει. Ο διευθυντής της McLaren, Martin Whitmarsh δήλωσε ότι δεν επρόκειτο για πρόβλημα στον κινητήρα ή το κιβώτιο, η αντικατάσταση των οποίων θα επέφερε ποινή στη σειρά εκκίνησης. Η McLaren όμως έχει το δικαίωμα να αντικαταστήσει οποιοδήποτε άλλο εξάρτημα του μονοθεσίου της πριν τον αυριανό αγώνα χωρίς να δεχθεί καμία ποινή.
Ο Hamilton ήταν πάρα πολύ ευχαριστημένος από την επίδοσή του, περιγράφοντας τη σημερινή διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών μια από τις καλύτερες της καριέρας του, γεγονός που ήταν εμφανές από το τεράστιο χαμόγελο που είχε στο πρόσωπό του επιστρέφοντας στο parc ferme. Ο Βρετανός κατάφερε να αντλήσει το μέγιστο από το μονοθέσιό του και κατέληξε να είναι μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από οποιονδήποτε άλλο. Ο Hamilton θα κυνηγήσει αύριο την πρώτη του φετινή νίκη.
Ιδιαίτερα ευχαριστημένος θα πρέπει να είναι και ο Maldonado, ιδίως αν αναλογιστεί κανείς ότι ο team mate του στη Williams, Bruno Senna, αποκλείστηκε από το Q1, έχοντας μια έξοδο από την πίστα. Η Williams πιστεύει ότι έχει καλό ρυθμό αγώνα, όπως άλλωστε και η Lotus, οι οδηγοί της οποίας βρέθηκαν αρκετά κοντά στην κορυφή για να απειλήσουν αύριο για τη νίκη.
Η Lotus φάνηκε ταχύτατη στις χθεσινές προσομοιώσεις αγώνα και έχει δείξει ότι το μονοθέσιό της μπορεί να εκμεταλλευτεί τα ελαστικά του σε αρκετά ευρύ θερμοκρασιακό φάσμα. Ίσως αυτό αποδειχθεί κρίσιμο στον αγώνα αύριο, καθώς η μετεωρολογική πρόβλεψη κάνει λόγο για συννεφιά και αρκετά χαμηλότερες θερμοκρασίες! Ο Raikkonen δήλωσε ότι η ομάδα άλλαξε το στήσιμο του μονοθεσίου λίγο πριν τις κατατακτήριες δοκιμές, καθώς το πρωί είχε αντιμετωπίσει δυσκολίες. Η επίδοση του Grosjean ήταν εντυπωσιακή, δεδομένου ότι ο Γάλλος έχασε την πρωινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών λόγω προβλήματος στην πίεση καυσίμου του μονοθεσίου του.
Παρόμοια ιστορία με αυτήν της Williams διαδραματίστηκε και στη Ferrari, καθώς ο Felipe Massa ήταν ο ο πιο αργός οδηγός του Q2, ενώ ο Alonso βρέθηκε στη 2η σειρά εκκίνησης. Ο Ισπανός, που πάντοτε κάνει το κάτι παραπάνω στην πατρίδα του, δήλωσε ότι παρά τη βελτίωση που σημείωσε η Ferrari αυτό το σαββατοκύριακο, η σημερινή επίδοση κολακεύει τις δυνατότητές της.
Απογοητευτική ήταν η απόδοση τη Red Bull σήμερα. Η ομάδα αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει τη μαλακή γόμα από το Q1. Προσπάθησε να εξασφαλίσει ένα καινούργιο σετ μαλακών ελαστικών για το Q3 στον Webber, ωστόσο το ρίσκο αυτό ήταν που κόστισε στον Αυστραλό την προαγωγή στο Q3. O Vettel από την πλευρά του, ήδη είχε χρησιμοποιήσει όλα τα μαλακά σετ ελαστικών που είχε στη διάθεσή του (3) από το τέλος του Q2, οπότε επέλεξε να μη σημειώσει καν χρονομετρημένο γύρο στο τρίτο σκέλος, αφού δεν πίστευε ότι θα είχε τη δυνατότητα να απειλήσει τις 5 πρώτες θέσεις. Εντούτοις, λόγω της κατάστασης αυτής, οι οδηγοί της Red Bull διαθέτουν τρία καινούργια σετ σκληρών ελαστικών -τα οποία είναι δεδομένο ότι θα πρωταγωνιστήσουν αύριο- σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους κορυφαίους συνδυασμούς που έχουν χρησιμοποιήσει τουλάχιστον ένα σετ αυτής της γόμας. Επιπλέον, αμφότεροι οι οδηγοί της ομάδας έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν οποιοδήποτε σετ ελαστικών επιθυμούν για την εκκίνηση.
Η Sauber είδε αμφότερα τα μονοθέσιά της να προάγονται στο Q3, ωστόσο το σημερινό αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι καλύτερο για την ελβετική ομάδα, εάν δεν είχαν παρουσιαστεί τα προβλήματα στο μονοθέσιο του Kobayashi.
Δεδομένου ότι οι μεγάλες ευθείες (πέραν αυτής των pits) λάμπουν δια της απουσίας τους στη Βαρκελώνη, το διπλό DRS της Μercedes δε βοήθησε ιδιαίτερα τους οδηγούς της, οι οποίοι φαίνεται να έχουν στήσει τα μονοθέσιά τους για βέλτιστη απόδοση στον αγώνα. Η εικόνα των κατατακτήριων δοκιμών δεν αντιστοιχεί στο ρυθμό αγώνα που είναι ικανά να ακολουθήσουν τα μονοθέσια, οπότε τα πάντα μπορεί να αλλάξουν αύριο!
Φ.Λ.
GP Ισπανίας 2012: Κατατακτήριες δοκιμές
|
||||||||
Α/A
|
No.
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Q1
|
Q2.
|
Q3
|
Διαφ.
|
Γύ.
|
1
|
4
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:22.583
|
1:22.465
|
1:21.707
|
|
17
|
2
|
18
|
Pastor Maldonado
|
Williams-Renault
|
1:23.380
|
1:22.105
|
1:22.285
|
0.578
|
14
|
3
|
5
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:23.276
|
1:22.862
|
1:22.302
|
0.595
|
15
|
4
|
10
|
Romain Grosjean
|
Lotus-Renault
|
1:23.248
|
1:22.667
|
1:22.424
|
0.717
|
14
|
5
|
9
|
Kimi Raikkonen
|
Lotus-Renault
|
1:23.406
|
1:22.856
|
1:22.487
|
0.780
|
13
|
6
|
15
|
Sergio Perez
|
Sauber-Ferrari
|
1:24.261
|
1:22.773
|
1:22.533
|
0.826
|
14
|
7
|
8
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:23.370
|
1:22.882
|
1:23.005
|
1.298
|
17
|
8
|
1
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:23.850
|
1:22.884
|
χωρίς χρ.
|
|
14
|
9
|
7
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:23.757
|
1:22.904
|
χωρίς χρ.
|
|
15
|
10
|
14
|
Kamui Kobayashi
|
Sauber-Ferrari
|
1:23.386
|
1:22.897
|
χωρίς χρ.
|
|
14
|
Χρόνος αποκλεισμού στο Q2: 1:22.904
|
||||||||
11
|
3
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:23.510
|
1:22.944
|
|
0.839
|
13
|
12
|
2
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:23.592
|
1:22.977
|
|
0.872
|
8
|
13
|
11
|
Paul di Resta
|
Force India-Mercedes
|
1:23.852
|
1:23.125
|
|
1.020
|
14
|
14
|
12
|
Nico Hulkenberg
|
Force India-Mercedes
|
1:23.720
|
1:23.177
|
|
1.072
|
13
|
15
|
17
|
Jean-Eric Vergne
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:24.362
|
1:23.265
|
|
1.160
|
11
|
16
|
16
|
Daniel Ricciardo
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:23.906
|
1:23.442
|
|
1.337
|
11
|
17
|
6
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:23.886
|
1:23.444
|
|
1.339
|
12
|
Χρόνος αποκλεισμού στο Q1: 1:24.362
|
||||||||
18
|
19
|
Bruno Senna
|
Williams-Renault
|
1:24.981
|
|
|
2.398
|
8
|
19
|
21
|
Vitaly Petrov
|
Caterham-Renault
|
1:25.277
|
|
|
2.694
|
8
|
20
|
20
|
Heikki Kovalainen
|
Caterham-Renault
|
1:25.507
|
|
|
2.924
|
8
|
21
|
25
|
Charles Pic
|
Marussia-Cosworth
|
1:26.582
|
|
|
3.999
|
8
|
22
|
24
|
Timo Glock
|
Marussia-Cosworth
|
1:27.032
|
|
|
4.449
|
8
|
23
|
22
|
Pedro de la Rosa
|
HRT-Cosworth
|
1:27.555
|
|
|
4.972
|
6
|
24
|
23
|
Narain Karthikeyan
|
HRT-Cosworth
|
1:31.122
|
|
|
8.539
|
4
|
Xρόνος 107%: 1:28.363
|
||||||||