Η Dacia με το 7θέσιο Jogger στοχεύει σε εκείνους τους οδηγούς που αναζητούν μια κορυφαία σχέση κόστους και χώρων. Η πράξη, όπως διαπιστώσαμε, τη δικαιώνει απόλυτα.
Το Jogger αποτελεί τον τέταρτο πυλώνα της προϊοντικής στρατηγικής της Dacia. Σε συνέχεια της παρουσίασης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης, του Spring, του νέου Sandero, και του SUV Duster, η Dacia διευρύνει την γκάμα των οικογενειακών της αυτοκινήτων με ένα νέο 7θέσιο μοντέλο. Αποτελεί μέρος του πλάνου της Dacia για την πλήρη ανανέωση της γκάμας της, την ώρα που δύο ακόμα νέα μοντέλα προγραμματίζεται να παρουσιαστούν μέχρι το 2025.
Η Dacia έχει πάψει προ πολλού να είναι ο «φτωχός συγγενής» του γκρουπ. Σε αυτό συνηγορούν τα εμπορικά πεπραγμένα που αφορούν 7,5 εκατ. οχήματα σε 44 χώρες, τη στιγμή που το Sandero είναι πρώτο στις πωλήσεις λιανικής από το 2017, ενώ το Duster είναι πρώτο σε πωλήσεις λιανικής από το 2018 στην κατηγορία των C–SUV.
Με το Jogger, λοιπόν, η Dacia προσπαθεί να εφεύρει ξανά το οικογενειακό αυτοκίνητο. Για να ακριβολογούμε, πάντως, μιας και πρόκειται για ένα crossover, η Dacia προσπαθεί να δημιουργήσει ένα νέο μείγμα χαρακτηριστικών, συνδυάζοντας το μήκος ενός στέισον, την ευρυχωρία ενός πολυμορφικού και την εμφάνιση ενός SUV. Βλέπετε, η ενασχόληση της Dacia με τα MPV οχήματα δεν είναι κάτι καινούργιο, μιας και ήδη από το 2006 είχε παρουσιάσει το Logan MCV, για να ακολουθήσει το 2012 το Lodgy.
Σε ό,τι αφορά τον ανταγωνισμό, η κατάσταση είναι κάπως συγκεχυμένη. Βλέπετε, οι παραδοσιακές δυνάμεις στην κατηγορία των MPV οχημάτων, όπως ήταν τα προηγούμενα χρόνια η Citroen, η Ford, η Opel και η Renault, έχουν καταργήσει σχεδόν όλα τα αμιγώς MPV μοντέλα τους, με αποτέλεσμα όσοι επιθυμούν ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο με 7θέσιες δυνατότητες, να πρέπει κατά περίπτωση να στραφούν σε επιβατικές εκδόσεις των επαγγελματικών τους μοντέλων.
H εμφάνιση του Dacia Jogger
Στο μπροστινό μέρος του Jogger ξεχωρίζουν η μεγάλη γρίλια της μάρκας, τα φαρδιά φτερά και η θέση των τροχών, που είναι ακροβολισμένοι στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος. Οι εξελίξεις όμως τρέχουν, και σε μια εξέλιξη της τελευταίας στιγμής, η Dacia έχει πλέον διαφοροποιήσει την εταιρική της ταυτότητα, κάτι που σημαίνει ότι το νέο σήμα «Dacia link» θα δεσπόζει στο κέντρο της μάσκας των αυτοκινήτων που θα εισαχθούν αργότερα.
Το Jogger δείχνει ιδιαίτερα στιβαρό και οι παραπομπές σε SUV όχημα είναι ξεκάθαρες, χάρη στις ποδιές, στα πλαστικά προστατευτικά στους φουσκωμένους θόλους και, φυσικά, στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που φτάνει στα 200 χλστ. (όταν το Duster με 210 χλστ. δε στέκεται πολύ ψηλότερα). Μπορεί το ρύγχος να θυμίζει κάτι από Sandero, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για ένα διαφορετικό και επιβλητικότερο όχημα.
Με 4,55 μ. μήκους, το Jogger είναι το μακρύτερο αυτοκίνητο στην γκάμα της Dacia, ενώ το μεγάλο μεταξόνιο των σχεδόν 2,9 μ. μας φέρνει στο νου μεγάλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που συνήθως χρειάζονται γύρω στα 3 μέτρα για να βολέψουν τις μπαταρίες τους.
Το στοιχείο όμως που περνάει σχεδόν απαρατήρητο (ειδικά με τη σκουρόχρωμη απόχρωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας) έχει να κάνει με ένα σκαλοπάτι 4 εκ. που δημιουργείται στην οροφή από τη μεσαία κολόνα και πίσω. Με αυτήν τη διαμόρφωση εξασφαλίζεται ένας μεγάλος χώρος για τα κεφάλια των επιβατών και σε συνδυασμό με το κάθετο τελείωμα της ουράς (κάθετα φωτιστικά σώματα, πολύ φαρδιά πόρτα, χαμηλό κατώφλι), είναι στοιχεία που προδιαθέτουν για μια εξαιρετικά ευρύχωρη καμπίνα και έναν πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών.
Μία λεπτομέρεια άξια αναφοράς έχει να κάνει με τις ράγες της οροφής, οι οποίες, χάρη στη δυνατότητα άρθρωσης που διαθέτουν, μπορούν πολύ εύκολα να μετατραπούν σε εγκάρσιες μπάρες για τη στήριξη μιας σχάρας και παρέχουν δυνατότητα μεταφοράς φορτίου έως και 80 κιλών.
Στο εσωτερικό του Dacia Jogger
Ανοίγοντας τη μεγάλη πόρτα, αντικρίζεις ένα ταμπλό που μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με εκείνα του Sandero. Ο συνδυασμός των σκληρών πλαστικών και του υφάσματος δείχνει ιδιαίτερα ανθεκτικός στις κακουχίες της καθημερινής μεταφοράς μιας (μεγάλης) οικογένειας. Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει δύο μεγάλα ευανάγνωστα αναλογικά όργανα, όπου στο μέσον βρίσκεται μία οθόνη απεικόνισης μιας μεγάλης γκάμας πληροφοριών.
Η φιλοσοφία «design to cost» της Dacia βρίσκει απόλυτη εφαρμογή στον τομέα των διαθέσιμων συστημάτων multimedia. Στη βασική έκδοση προσφέρεται το Media Control, που περιλαμβάνει δύο ηχεία, μία βάση στήριξης και σύνδεσης smartphone και, με τη χρήση της δωρεάν εφαρμογής Dacia Media Control, ενσωματώνεται απόλυτα στη λειτουργικότητα του οχήματος, μέσω του ξεχωριστού χειριστηρίου και των διακοπτών στο τιμόνι.
Στις υπόλοιπες εκδόσεις, όπως και στην προκειμένη περίπτωση, προσφέρεται το Media Display, που περιλαμβάνει τέσσερα ηχεία, μία θύρα USB, μία (μάλλον λεπτεπίλεπτη) βάση στήριξης τηλεφώνου και μία οθόνη αφής 8 ιντσών τοποθετημένη ψηλά στο ταμπλό, που είναι στραμμένη ελαφρώς προς τον οδηγό, για καλύτερη ορατότητα και εργονομία. Το εύκολο και φιλικό στον χρήστη interface ενεργοποιείται μέσω bluetooth και το σύστημα είναι συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay. Τέλος, έξτρα χρεώνεται το Media Nav, που παρέχει στο Jogger ενσωματωμένες δυνατότητες πλοήγησης και ασύρματη συνδεσιμότητα μέσω Wi-Fi για Apple CarPlay και Android Auto.
Οι χωροταξικές ικανότητες του Dacia Jogger
Οι γενναιόδωρες διαστάσεις, όπως είναι αναμενόμενο, εξασφαλίζουν εξαιρετική προσφορά χώρων. Μπορεί να μην προσφέρεται κάποια ηλιοροφή, η καμπίνα του Jogger όμως δε θα δημιουργήσει κλειστοφοβικά συναισθήματα στους επιβάτες του. Αυτό οφείλεται σε ένα έξυπνο τέχνασμα των σχεδιαστών, που έχουν τοποθετήσει κάθε σειρά καθισμάτων ψηλότερα σε σχέση με την εμπρός (55 χλστ. ψηλότερα για τη δεύτερη σειρά και άλλα 25 χλστ. για την τρίτη σειρά), ενώ απόλυτα ικανοποιητικό είναι το διαθέσιμο εσωτερικό ύψος των 923, 910 και 855 χλστ. για τους επιβάτες της 1ης, 2ης και 3ης σειράς καθισμάτων, αντίστοιχα.
Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και εκείνοι που θα βρεθούν (κατά κύριο λόγο παιδιά, αλλά και ενήλικες με μεγαλύτερο ανάστημα μπορούν υπό προϋποθέσεις να βολευτούν) στα δύο ανεξάρτητα καθίσματα του χώρου αποσκευών, δε θα δυσανασχετήσουν, αφού ακόμα και τα παράθυρα έχουν δυνατότητα μερικού ανοίγματος προς τα έξω. Η πρόσβαση στην 3η σειρά καθισμάτων είναι κορυφαία, χάρη στον ειδικό μηχανισμό ανάκλισης των καθισμάτων της 2ης σειράς. Συνολικά οι δυνατότητες διαμόρφωσης της εσωτερικής διαρρύθμισης περιλαμβάνουν σχεδόν εξήντα διαφορετικούς συνδυασμούς διάταξης των καθισμάτων.
Στην 5θέσια έκδοση, η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ φτάνει τα 708 λίτρα (VDA), ενώ στην 7θέσια η χωρητικότητα είναι τουλάχιστον 160 λίτρα (VDA), που αυξάνεται στα 565 λίτρα (VDA) με τα καθίσματα της 3ης σειράς αναδιπλωμένα (τα οποία πάντως μπορούν και να αφαιρεθούν). Η μέγιστη χωρητικότητα που προσφέρει το Jogger ξεπερνάει τα 1.800 λίτρα, ενώ ο χώρος φόρτωσης φτάνει το ένα μέτρο μεταξύ των πίσω θόλων των τροχών, ενώ το μέγιστο μήκος φθάνει στα 2 μέτρα.
Το Jogger διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους συνολικής χωρητικότητας 24 λίτρων, που είναι διασκορπισμένοι σε ολόκληρη την καμπίνα. Μεταξύ αυτών και το κλειστό ντουλαπάκι του συνοδηγού με χωρητικότητα 7 λτ., οι εμπρός και πίσω θήκες στα πάνελ των θυρών με δυνατότητα τοποθέτησης μπουκαλιού του 1 λτ., ένας κλειστός χώρος 1,3 λτ. στην κεντρική κονσόλα και έξι ποτηροθήκες.
Στις πρακτικές λεπτομέρειες συμπεριλαμβάνονται τα ανακλινόμενα τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, τα οποία μπορούν να μετακινηθούν ελαφρώς προς τα πίσω, αποκαλύπτοντας έτσι μία πρακτική θήκη για ένα ποτήρι.
Το «διπλό» όφελος του Dacia Jogger
Μπορεί στην γκάμα εκδόσεων του Jogger να συμπεριλαμβάνεται ένας νέος 1.000άρης βενζινοκινητήρας 110 ίππων, οι εμπορικές προβλέψεις όμως κάνουν λόγο για μια συντριπτική επικράτηση της έκδοσης διπλού καυσίμου βενζίνης και υγραερίου, ενώ το 2023 θα προστεθεί και μία έκδοση με υβριδικό σύστημα κίνησης (το οποίο θα είναι και το μόνο με αυτόματο κιβώτιο).
Όλα αυτά είναι εφικτά καθώς το Jogger βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B, που αξιοποιήθηκε από την Dacia για πρώτη φορά στο Sandero και αποτελεί βασικό συστατικό της στρατηγικής της εταιρείας για τα μοντέλα των κατηγοριών B και C. Αυτό επιτρέπει τη δημιουργία ενός οχήματος της κατηγορίας C με μεγάλες μάλιστα διαστάσεις, διατηρώντας παράλληλα το βάρος σε πολύ λογικό επίπεδο λίγο πάνω από τα 1.200 κιλά δηλαδή (η επταθέσια έκδοση ζυγίζει 1.252 κιλά).
Στην προκειμένη περίπτωση, λοιπόν, κάτω από τα καπό βρίσκεται ο 1.000άρης κινητήρας διπλού καυσίμου, που έχουμε γνωρίσει και σε άλλα μοντέλα των Dacia και Renault. Το 3κύλινδρο σύνολο του 1,0 λίτρου αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής (αυτές οι τιμές είναι ελαφρώς χαμηλότερες όταν χρησιμοποιείται ως καύσιμο η βενζίνη). Το αποτέλεσμα από πλευράς επιδόσεων είναι μία επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα που ολοκληρώνεται σε 13 δλ., τη στιγμή που η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 175 χλμ./ώρα.
Με μικρό φορτίο ο κινητήρας αποδεικνύεται αρκούντως ελαστικός και πρόθυμος στις εντολές του δεξιού πεντάλ. Όσο όμως αυξάνεται ο αριθμός των επιβατών ή και του φορτίου που μεταφέρονται, τόσο χρειάζεται προσοχή από τη μεριά του οδηγού στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται τη φόρα και τα περιθώρια στα προσπεράσματα. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι οι εργοστασιακές ρεπρίζ (όχι υπό πλήρες φορτίο) των 80-120 χλμ./ώρα με 4η, 5η και 6η ανέρχονται στα 10,2, τα 13,8 και τα 21,3 δλ., αντίστοιχα.
Τον πρώτο λόγο έχει φυσικά το χαμηλό κόστος χρήσης, που συνεπάγεται η χρήση υγραερίου. Αυτό φαίνεται και από τις τιμές της μέσης κατανάλωσης που καταγράψαμε, γύρω στα 8 λτ. βενζίνης ανά 100 χλμ., όταν με το υγραέριο η αντίστοιχη τιμή είναι 9,2 λτ./100 χλμ. (υπολογίστε ελαφρώς μεγαλύτερες τιμές όσο το φορτίο αυξάνεται). Κάνοντας τον πολλαπλασιασμό (2,25 ευρώ ανά λίτρο βενζίνης και 0,960 ευρώ ανά λίτρο υγραερίου), το αντίστοιχο κόστος ανά 100 χλμ. είναι 18 ευρώ έναντι μόλις 8,83 ευρώ, κάτι που επιβεβαιώνει για μία ακόμη φορά την οικονομική υπεροχή του υγραερίου. Προσθέστε σε αυτό τη μεγάλη συνολική αυτονομία που προκύπτει από τα ρεζερβουάρ των 50 λίτρων βενζίνης και των 40 λίτρων υγραερίου.
Στο δρόμο το Jogger υιοθετεί τα χαρακτηριστικά κύλισης που έχουμε γνωρίσει και από άλλα μοντέλα της εταιρείας, όπως το Sandero και το Duster. Η θέση οδήγησης θα βολέψει την πλειονότητα των οδηγών. Το μαλακό κάθισμα είναι ξεκούραστο, αλλά θα θέλαμε ιδανικά να είχε ενισχυμένη στήριξη γα τη μέση, καθώς και ρυθμιζόμενες καθ’ ύψος ζώνες ασφαλείας.
Η άνεση όμως είναι εξασφαλισμένη, καθώς οι μαλακές ρυθμίσεις της ανάρτησης και το 60άρι προφίλ των 16άρηδων τροχών απορροφούν με αρκετή επιτυχία τις ατέλειες των ελληνικών δρόμων, ενώ δεν τα καταφέρνουν άσχημα και σε μια ήπια εκδρομή εκτός δρόμου, χάρη στη διόλου ευκαταφρόνητη απόσταση από το έδαφος των 200 χλστ. (να διευκρινίσουμε πάντως ότι δεν πρόκειται να υπάρξει εκδοχή με κίνηση σε όλους τους τροχούς).
Ο συνδυασμός του μεγάλου μεταξονίου και του σχετικά αργού τιμονιού δημιουργεί μια μάλλον ράθυμη συμπεριφορά, που ταιριάζει πάντως γάντι στον ξεκάθαρα οικογενειακό χαρακτήρα του Jogger. Σε αστικό περιβάλλον, πάντως, ο οδηγός θα πρέπει να έχει το νου του, καθώς οι μεγάλες διαστάσεις και ο σχετικά αυξημένος κύκλος στροφής (11,7 μ.) του στερούν μερικούς πόντους ευελιξίας.
Θα πρέπει να σημειώσουμε τέλος ότι τo Dacia Jogger διαθέτει το απαραίτητο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης που περιλαμβάνει ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (Emergency Brake Assist), σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου (Blind Spot Warning), υποβοήθηση στάθμευσης (Park Assist) και υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist) και έξι αερόσακους στάνταρντ, αλλά παρ’ όλα αυτά δεν ξεχώρισε στις δοκιμές του EuroNCAP.
Economic deal
Το Dacia Jogger φαίνεται τελικά πως πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα ακρίβειας που τόσα προβλήματα δημιουργεί αυτό τον καιρό. Τη στιγμή που πολλά σουπερμίνι έχουν φτάσει να φλερτάρουν πια με το ψυχολογικό όριο των 20.000 ευρώ, το μικρομεσαίο Jogger καταφέρνει να ξεκινάει από τα 18.880 ευρώ, ενώ η 7θέσια έκδοση από τα 22.280 ευρώ (με το ενδιάμεσο μάλιστα επίπεδο εξοπλισμού Comfort), όπου σε κάθε περίπτωση δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι σε αυτό συμπεριλαμβάνεται το σύστημα υγραερίου (δείτε εδώ αναλυτικές πληροφορίες για τις τιμές της γκάμας του Jogger)..
Προσθέστε λοιπόν το χαμηλό κόστος χρήσης, την 5ετή εγγύηση και την 3ετή οδική βοήθεια, και η πρόταση της Dacia γίνεται ολοένα και πιο συμφέρουσα, ακολουθώντας πιστά το σλόγκαν «χωρίς τίποτα περιττό, αλλά και τίποτε λιγότερο». Με μια πλουσιοπάροχη προσφορά χώρων, πρακτικότητας και μεταφορικών ικανοτήτων, το Jogger έρχεται να δώσει μια νέα πνοή (και υπόσταση) σε αυτό που έχουμε μάθει να αναφερόμαστε ως προσιτό οικογενειακό αυτοκίνητο._ 4Τ
DACIA JOGGER TCe 100 LPG
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: διπλού καυσίμου, έμμεσου ψεκασμού με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/4.600 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 170 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.547×1.784×1.691χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.847 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 160-565-1.807 λίτρα (7θέσιο) >ΒΑΡΟΣ: 1.252 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 13 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 175 χλμ./ώρα >ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 50/40 λίτρα (βενζίνη/υγραέριο) >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8/9,2 λτ./100 χλμ. (βενζίνη/υγραέριο) >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 118 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 18.880 ευρώ (7θέσιο από 22.280 ευρώ)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ