Διαπιστευμένοι ιδιώτες μηχανικοί πανεπιστημιακής εκπαίδευσης θα πραγματοποιούν επανελέγχους στα οχήματα που μόλις πέρασαν με επιτυχία την έξοδο των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.
Από την ίδρυσή τους το 2001, τα 204 ιδιωτικά και 28 δημόσια Kέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων παραμένουν ανεξέλεγκτα, όσον αφορά την ποιότητα των ελέγχων τους. Στην Ελλάδα, με έναν από τους πιο ηλικιωμένους στόλους της Ευρώπης, το ποσοστό απόρριψης (επανελέγχου) στα ΚΤΕΟ είναι 4,5%, όταν στη Γερμανία είναι 35,5%. Ένα στα τρία οχήματα δεν προσέρχεται για έλεγχο. Για τον αμελή ιδιοκτήτη, αν παρέλθει η διετία το πρόστιμο του εκπρόθεσμου των 65 ευρώ ισούται με το κόστος ελέγχου που δεν έγινε, άρα καθίσταται συμφέρον.
Έτσι, στο νομοσχέδιο για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας θα υπάρξει διάταξη για τη δημιουργία Μητρώου Εποπτών ΚΤΕΟ. Οι επόπτες ΚΤΕΟ θα είναι διαπιστευμένοι ιδιώτες μηχανικοί πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, οι οποίοι θα πραγματοποιούν επανέλεγχο στην «πόρτα» του ΚΤΕΟ, του οχήματος που μόλις διήλθε με επιτυχία. Σε όσα οχήματα διαπιστωθεί ότι έγιναν πλημμελείς έλεγχοι θα υπάρχουν κυρώσεις, που υπό προϋποθέσεις θα φθάνουν και στην αφαίρεση της άδειας λειτουργίας. Επιπλέον, θα αυστηροποιηθεί το πρόστιμο για τον πλημμελή ιδιοκτήτη, ενώ θα επιβάλλονται και διοικητικές κυρώσεις, όπως για παράδειγμα αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας.