Η κερδοφόρα «πρόωρη» πώληση νέων ηλεκτρικών οχημάτων που αγοράζονται με επιδότηση από το κράτος καθίσταται πλέον πιο δύσκολη.
Οι τιμές των μεταχειρισμένων οχημάτων έχουν εκτοξευθεί τους τελευταίους μήνες καθώς τα νέα αυτοκίνητα σπανίζουν, λόγω των γνωστών προβλημάτων με την προμήθεια βασικών «συστατικών» τους. Όπως είναι, για παράδειγμα, οι ημιαγωγοί. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία όμως, παρά το αυξημένο κόστος τους, αρχίζουν να γίνονται όλο και πιο επιθυμητά, κυρίως λόγω της αύξησης των τιμών της βενζίνης και του ντίζελ.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Tesla Model 3, το οποίο «εμφανίζεται» στις αναζητήσεις του Reezocar – ενός διαδικτυακού μεσίτη μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη – σε τιμές που υπερβαίνουν ακόμα και εκείνες των αντίστοιχων καινούργιων, παρά το γεγονός ότι τα κοντέρ των πρώτων «γράφουν» ήδη από 6.000 έως και 15.000 χλμ.
Θέλοντας να βάλει μια τάξη στην αγορά, και συνάμα ένα φρένο σε όλους όσοι επωφελούνται των επιδοτήσεων προκειμένου να βγάλουν κέρδος από την «απευθείας» πώληση ενός καινούργιου EV, η κυβέρνηση της Γαλλίας έθεσε νέους κανόνες που καθιστούν δυσκολότερη την κερδοφόρα πώληση νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που αγοράζονται με κρατικά κίνητρα, συμπεριλαμβανομένης της απαίτησης από τους ιδιοκτήτες να κρατήσουν το αυτοκίνητο για 1 χρόνο προτού μπορέσουν να το μεταπωλήσουν.
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες στη χώρα, οι ιδιοκτήτες πρέπει να διατηρούν το νέο τους EV που αγόρασαν με κρατική επιδότηση για 12 τουλάχιστον μήνες – αντί για 6 που ίσχυε μέχρι τώρα – έχοντας μάλιστα διανύσει τουλάχιστον 6.000 χλμ. Εάν κάποια από αυτές τις προϋποθέσεις δεν πληρείται, η επιδότηση πρέπει να επιστραφεί.
Στη Γαλλία οι ιδιώτες αγοραστές EV με κόστος έως και 45.000 ευρώ λαμβάνουν επιδότηση 6.000 ευρώ και 1.000 ευρώ για ηλεκτρικά αυτοκίνητα από 45.000 έως 60.000 ευρώ. Στα ηλεκτρικά επαγγελματικά βαν οχήματα η επιδότηση στη χώρα διαμορφώνεται στα 7.000 ευρώ.