top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Opel Grandland X

Η Opel γυρίζει σελίδα και με την αρωγή των νέων ιδιοκτητών της μπαίνει και αυτή με τη σειρά της με το νέο Grandland X στην αρένα των μεσαίων SUV.

Το γεγονός ότι η κατηγορία των SUV μοντέλων είναι σήμερα μια από τις πολυπληθέστερες της παγκόσμιας αγοράς και σίγουρα η πιο δυναμική σε επίπεδο πωλήσεων, πλέον δεν αποτελεί είδηση. Από το 2010, εποχή που τα «συμπαγή» Sport Activity Vehicles και τα πάσης λογής crossovers ήταν μετρημένα στα δάχτυλα των δύο χεριών κατέχοντας μερίδιο της τάξης του μόλις 7%, πολλά έχουν αλλάξει. Όχι μόνο σε σχέση με το πλήθος και το… ύφος των προτάσεων που απαρτίζουν σήμερα την αρένα των αυτοκινήτων του είδους, αλλά, πρωτίστως, σε ότι αφορά στην εμπορική τους επιρροή, που πλέον υπερβαίνει στο «γήπεδο» της ευρωπαϊκής αγοράς το 20% επί του συνόλου των πωληθέντων αυτοκινήτων. Και αυτό είναι σίγουρα μια πραγματικότητα, και συνάμα μια πρόκληση, που δεν θα μπορούσε να αφήσει ασυγκίνητη την Opel, που σήμερα παρουσιάζει το νέο Grandland X, ένα μεσαίο SUV μοντέλο που έρχεται να συμπληρώσει ιδανικά την οικογένεια μοντέλων «Χ» δίπλα στα Mokka X και Grossland X.

Το νέο Grandland X είναι ένα σύγχρονο δείγμα γραφής των αυτοκινήτων του είδους που υλοποιήθηκε χάρη στην αρωγή των Γάλλων της Peugeot που απλόχερα προσέφεραν στην Opel, πολύ πριν την εξαγορά της γερμανικής εταιρείας από το γκρουπ PSA, όλη την απαραίτητη τεχνογνωσία –δάπεδο, κινητήρες, αναρτήσεις κοκ.  Σχεδιαστικά, βέβαια, η σχέση του με το «3008» δεν υφίσταται, μιας και η Opel δικαίως αποφάσισε να υιοθετήσει τις δικές της φόρμες και γραμμές, που παραπέμπουν άμεσα στο γνώριμο αισθητικό DNA της. Με μήκος που «ακουμπά» τα 4,5 μ. και μεταξόνιο 2.675 χλστ., τo Opel Grandland X δείχνει από κοντά ιδιαίτερα ισορροπημένο και αρκούντως δυναμικό για τα δεδομένα του είδους. Κύρια χαρακτηριστικά της εξωτερικής περιβολής του είναι η κομψή μάσκα, η μεγάλη ακμή που διατρέχει το προφίλ του, καθώς φυσικά και η οροφή που «σβήνει» με μεγαλύτερη κλίση στο πίσω τμήμα της κατασκευής.

Ανάλογη τακτική υιοθετείται και στο εσωτερικό, με τις ριζοσπαστικές λύσεις του… δότη να λάμπουν δια της απουσίας τους. Αντ’ αυτών, οι Γερμανοί επιστράτευσαν γνώριμες και αποδεδειγμένα λειτουργικές λύσεις που παραπέμπουν, διόλου τυχαία, σε εκείνες που συναντά κανείς σ’ ένα Opel Astra. Η απτή ποιότητα ακολουθεί τα γνωστά πολύ καλά επίπεδα της γερμανικής εταιρείας, ενώ το ίδιο ισχύει και για την εργονομία, που παρά το σύντομο της επαφής μας, ουδέποτε μας προβλημάτισε. Έκπληξη δεν αποτελούν ούτε και οι χώροι στο πίσω κάθισμα, ενώ θετικές εντυπώσεις αφήνουν και οι χωροταξικές δυνατότητες του χώρου φόρτωσης, που κυμαίνονται, ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων, από 514 έως και 1.652 λίτρα.

Όπως σε όλα τα μοντέλα Opel, οι επιβάτες του Grandland X απολαμβάνουν όλα τα γνωστά από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας «καλούδια» συνδεσιμότητας, με την τελευταία γενιά του συστήματος IntelliLink που είναι συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay και το σύστημα υποστήριξης Opel OnStar, που περιλαμβάνει Wi-Fi Hotspot αλλά και νέες υπηρεσίες, να δίνουν για μια ακόμα φορά το «παρών». Αξίζει να σημειωθεί πως τα smartphones φορτίζονται ακόμα και ασύρματα μέσω επαγωγικής φόρτισης, ενώ για τους φίλους της μουσικής που επιθυμούν να απολαμβάνουν μία κορυφαία εμπειρία ήχου, διατίθεται προαιρετικά ένα πολύ αποδοτικό ηχοσύστημα της Denon με οκτώ ηχεία και ένα subwoofer.

Κάτω από το καπό του νέου Opel Grandland X φιλοξενούνται προς το παρόν δύο μόλις κινητήρες, ένας βενζίνης και ένας ντίζελ. Στην πρώτη περίπτωση, πρόκειται για το γνωστό 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 1,2 λίτρων του γκρουπ PSA, που και εδώ αποδίδει 130 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή της τάξης των 230 Nm από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. Η δεύτερη επιλογή είναι ένας γαλλικής επίσης καταγωγής 1.600άρης ντίζελ, ο οποίος αποδίδει 120 ίππους στις 3.500 σ..α.λ. και ροπή  300 Nm, επίσης από τις 1.750 σ.α.λ. Αξίζει να σημειωθεί πως αμφότεροι συνδυάζονται είτε με μηχανικό «6άρι», είτε με το γνωστό EAT6 αυτόματο κιβώτιο του γκρουπ PSA, με ίδιο αριθμό σχέσεων. Φυσικά, η κίνηση περνά κατ’ αποκλειστικότητα στους εμπρός τροχούς, μιας και η πλατφόρμα των Γάλλων δεν επιτρέπει περεταίρω επιλογές. Ωστόσο, όσοι αναζητούν το κάτι παραπάνω μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στις εκδόσεις που εφοδιάζονται με το σύστημα IntelliGrip, που προσφέρει στον οδηγό πέντε διαφορετικά προγράμματα.  

Οδηγώντας στη βροχερή για την περίσταση Φρανκφούρτη την πετρελαιοκίνητη έκδοση του νέου Grandland X με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων αυτό που διαπιστώνει κανείς από την πρώτη στιγμή είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης του γερμανικού SUV. Από εκεί και πέρα και με την ανάρτηση να δείχνει ελαφρώς πιο σφικτή σε ρυθμίσεις σε σχέση με εκείνη του «3008», το Grandland X δείχνει να είναι αρκετά σταθερό στις υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, όχι όμως και το ίδιο άνετο με το ομόσταβλο μοντέλο των Γάλλων. Χωρίς να είναι το πλέον οδηγοκεντρικό SUV της κατηγορίας, το Grandland X διαθέτει ένα αρκετά άμεσο σύστημα διεύθυνσης και για την περίσταση έναν κινητήρα ντίζελ, ο οποίος συνάδει στο χαρακτήρα του, μιας και ο γνωστός 1.600άρης των 120 ίππων της PSA είναι και εδώ αρκούντως πολιτισμένος και πρωτίστως με επαρκέστατα αποθέματα ροπής από χαμηλά.

Για περισσότερα και πιο ασφαλή συμπεράσματα, μείνετε συντονισμένοι, μιας και το νέο Opel Grandland X αναμένεται στη χώρα μας στις αρχές του επόμενου κιόλας μήνα σε τιμές που έχουν ήδη ανακοινωθεί από την ελληνική αντιπροσωπεία, τις οποίες μπορείτε να δείτε γρήγορα και με ένα κλικ εδώ._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ