Ο Elfyn Evans σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στο πρωινό shakedown του Ράλλυ Πορτογαλίας, με μικρή πάντως διαφορά από τους Craig Breen, Ott Tanak και τους υπόλοιπους εργοστασιακούς οδηγούς, που ακολούθησαν.
Το Ράλλυ Πορτογαλίας, 4ος γύρος της σεζόν και πρώτος χωμάτινος αγώνας για τα υβριδικά αυτοκίνητα Rally1 (διαβάστε το preview), ξεκίνησε άτυπα πριν από λίγες ώρες, με το shakedown στην ειδική διαδρομή Paredes, μήκους 4,55 χλμ.
Αν και όπως επισημαίνουμε κάθε φορά, το shakedown δεν προσμετρά στην κατάταξη του αγώνα, χρησιμεύοντας κυρίως σε πληρώματα και ομάδες, ως μια τελευταία δοκιμή των αυτοκινήτων, έχει το ενδιαφέρον του, αφού άπαντες υπόκεινται σε κοινή χρονομέτρηση.
Μπορεί η διαδικασία να μην προσμετρούσε στην κατάταξη, ωστόσο αυτό δεν εμπόδισε εκατοντάδες θεατές, από το να βρεθούν στις “κερκίδες”, ιδιαίτερα προς τον τερματισμό της διαδρομής.
Η εξέλιξη του shakedown στο Ράλλυ Πορτογαλίας
Τα περισσότερα εργοστασιακά πληρώματα πραγματοποίησαν 3 περάσματα από τη διαδρομή του shakedown, με τις διαφορές σε επίπεδο χρόνων να μην είναι μεγάλες.
Χαρακτηριστικά, οι ταχύτεροι Elfyn Evans-Scott Martin έχουν διαφορά 2,8” από τους Takamoto Katsuta-Aaron Johnston, που πέτυχαν τον 11ο χρόνο, αμφότεροι με Toyota GR Yaris Rally1.
Στην πρώτη τριάδα βρέθηκαν συνδυασμοί από όλες τις ομάδες, στοιχείο που αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας όσον αφορά στον ανταγωνισμό του αγώνα.
Οι Βρετανοί της Toyota, που αύριο θα έχουν καλή σειρά εκκίνησης ξεκινώντας από την 9η θέση, ήταν εξαρχής από τα ταχύτερα πληρώματα της διαδικασίας, σημειώνοντας εντέλει τον καλύτερό τους χρόνο στο τρίτο και καταληκτικό πέρασμα (2:56,1”).
Τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο με διαφορά 0,4” σημείωσαν οι Craig Breen-Paul Nagle (Ford Puma Rally1), που όπως όλα σχεδόν τα πληρώματα κινήθηκαν ταχύτερα στο τελευταίο τους πέρασμα.
Στις δύο επόμενες θέσεις βρίσκονται τα δύο “μόνιμα” πληρώματα της Hyundai, με τους Ott Tanak-Martin Jarveoja να απέχουν 0,7” από τους πρωτοπόρους, όντες 0,1” ταχύτεροι των Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe, αμφότεροι με Hyundai i20 N Rally1.
Τον 5ο ταχύτερο χρόνο πέτυχαν οι Pierre Louis Loubet-Vincent Landais (Ford Puma Rally1), με τον νεαρό Κορσικανό να είναι ο μόνος από τους οδηγούς της δεκάδας που σημείωσε την καλύτερή του επίδοση στο δεύτερο από τα τρία περάσματα, ενώ στην 6η θέση βρέθηκαν οι Dani Sordo-Candido Carrera, στην φετινή τους πρεμιέρα με το Hyundai i20 N Rally1.
Ακολούθησαν οι Sebastien Ogier-Benjamin Veillas, που αντιμετώπισαν πρόβλημα με την ενδοσυνεννόηση στο πρώτο πέρασμα με το Toyota GR Yaris Rally1.
Την δεκάδα διαμόρφωσαν οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1), Gus Greensmith-Jonas Andersson (Ford Puma Rally1) και Sebastien Loeb-Isabelle Galmiche (Ford Puma Rally1).
O Βρετανός της M-Sport αντιμετώπισε πρόβλημα με το υβριδικό σύστημα στο πρώτο πέρασμα και για αυτό, ήταν ο μοναδικός από τους πρωταγωνιστές που έκανε 4 περάσματα στο shakedown.
Ο 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ανέφερε πως είχε σκοπό να χρησιμοποιήσει τη διαδικασία του shakedown ως δοκιμή διαφόρων λύσεων, αφού δεν είχε επαρκή χρόνο δοκιμών με το αυτοκίνητο πριν από τον αγώνα.
Την κατάταξη των αυτοκινήτων Rally1 διαμορφώνουν οι Takamoto Katsuta-Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) και Adrien Fourmaux-Alexandre Coria (Ford Puma Rally1).
Θυμίζουμε, πως το βράδυ της Τετάρτης 18 Μαΐου ξεκίνησε ο εορτασμός των 50 ετών ιστορίας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, που περιλαμβάνει σειρά εκδηλώσεων, όπως έκθεση αυτοκινήτων ιστορικής αξίας στον εκθεσιακό χώρο Exponor, στο Matosinhos, καθώς και περάσματα αγωνιστικών του παρελθόντος από ειδικές διαδρομές του αγώνα.
Μεταξύ αυτών, ξεχωρίζουν οι “παρελάσεις” σε υπερειδικές διαδρομές, καθώς και στην θρυλική διαδρομή Fafe την Κυριακή 22 Μαΐου, με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή 1980 και 1982, Walter Rorhl, να ηγείται μιας αρμάδας αυτοκινήτων του παρελθόντος, με Audi Quattro S1.
Το καθαρά αγωνιστικό μέρος του Ράλλυ Πορτογαλίας ξεκινά το βράδυ της Πέμπτης 19 Μαΐου με την υπερειδική διαδρομή Coimbra (2,82 χλμ.), στις 21:03 (ώρα Ελλάδος).
Η πρώτη ημέρα θα συνεχιστεί αύριο, Παρασκευή 20 Μαΐου, με ακόμη 8 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 121,68 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Ράλλυ Πορτογαλίας – Χρόνοι shakedown
1.Evans-Martin (Toyota GR Yaris Rally1) 2:56,1”
2.Breen-Nagle (Ford Puma Rally1) +0,4”
3.Tanak-Jarveoja (Hyundai i20 N Rally1) +0,7”
4.Neuville-Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +0,8”
5.Loubet-Landais (Ford Puma Rally1) +1,1”
6.Sordo-Carrera (Hyundai i20 N Rally1) +1,2”
7.Ogier-Veillas (Toyota GR Yaris Rally1) +1,3”
8.Rovanpera-Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +1,5”
9.Greensmith-Andersson (Ford Puma Rally1) +2,0”
10.Loeb-Galmiche (Ford Puma Rally1) +2,4”
11.Katsuta-Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) +2,8”
12.Fourmaux-Coria (Ford Puma Rally1) +5,8”
Επιμέρους ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Πορτογαλίας θα μεταδοθούν ζωντανά από την Cosmote Sport 8HD
Πρόγραμμα αυριανών μεταδόσεων (ώρα Ελλάδος)
Παρασκευή 20 Μαΐου
SS2 Lousa 1 (12,03 χλμ.), 10:05
SS3 Gois 1 (19,33 χλμ.), 11:05
SS4 Arganil 1 (18,72 χλμ.), 12:05
SS5 Lousa 2 (12,03 χλμ.), 14:30
Για να παρακολουθήσετε live όλες τις ειδικές διαδρομές του αγώνα, μπορείτε να κάνετε συνδρομή στο WRC+ All Live.
Ωράριο, live αποτελέσματα, εξέλιξη, βαθμολογίες και το WRC+, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.
Συνημμένα μπορείτε να βρείτε το ωράριο και τις συμμετοχές του Ράλλυ Πορτογαλίας
Photos: Toyota Gazoo Racing, M-Sport Ford, Hyundai Motorsport, Red Bull Content Pool
Δείτε video από τα πρώτα περάσματα στο πρωινό shakedown