Με την αποκάλυψη των νέων «κεντρομήχανων» προτάσεων της Porsche να βρίσκεται προ των πυλών, το φως της δημοσιότητας βλέπουν οι πρώτες πληροφορίες για τις τεχνικές περγαμηνές των 4κύλινδρων κινητήρων turbo που θα τις κινούν.
Η αποκάλυψη του τεχνολογικού και όχι μόνο υπόβαθρου των κινητήρων turbo των νέων 718 Porsche Boxster και Cayman πραγματοποιήθηκε μόλις σήμερα, καθώς ένας μεγάλος αριθμός επιλεγμένων εκπροσώπων του αυτοκινητικού Τύπου είχε την ευκαιρία τις προηγούμενες μόλις μέρες παραβρεθεί, μαζί με στελέχη και μηχανικούς της γερμανικής φίρμας, στις επίσημες χειμερινές δοκιμές εξέλιξης των δύο μοντέλων στον «παγωμένο» Καναδά.
Έτσι, όπως σας είχαμε αναφέρει και εμείς με πρόσφατες αναρτήσεις μας, οι νέες 718 Porsche Boxster και Cayman θα «φορούν», αντί για τους γνωστούς ατμοσφαιρικούς «flat-six» κινητήρες, μια νέα γενιά 4κύλινδρων και υπερτροφοδοτούμενων συνόλων, με… επιβεβαιωμένη πλέον χωρητικότητα 2,0 και 2,5 λίτρων. Ο πρώτος θα αποδίδει 305 ίππους και σίγουρα όχι λιγότερους από 300, με ροπή στρέψης της τάξης των 350 Nm, ενώ ο «μεγάλος», ο οποίος θα κινεί ασφαλώς τις εκδόσεις «S» των δύο μοντέλων, από 345 ως το πολύ 355 ίππους, σε συνδυασμό με ροπή κοντά στα 400 Nm. Αμφότεροι, όπως επιβεβαιώνει η Porsche, «κατάγονται» από τον 6κύλινδρο κινητήρα 9Α2Β6Τ της ανανεωμένης 911-991, διαθέτοντας 16 στο σύνολο βαλβίδες, άμεσο ψεκασμό και υπερτροφοδότη καυσαερίων μεταβλητής γεωμετρίας. O «2,5άρης», μάλιστα, διαθέτει… απαράλλαχτο το τούρμπο της 911 Turbo, ενώ ο «μικρός» ακριβώς τις ίδιες διαστάσεις κυλίνδρων με τον κινητήρα της υπερτροφοδοτούμενων 911 (ΔιάμετροςxΔιαδρομή: 91×76.4 χλστ.).
Όπως δήλωσε ο Matthias Hofstetter, ο άνθρωπος ο οποίος ηγείται του τμήματος εξέλιξης κινητήρων της Porsche, τη θέση των… εκλιπόντων δύο κυλίνδρων στον ομολογουμένως περιορισμένο διαθέσιμο χώρο στο κέντρο των δύο αμαξωμάτων, πήρε ο υπερτροφοδότης, ενώ ιδιαίτερα «επίπονη» χωροταξικά ήταν και η διαδικασία ενσωμάτωσης του εναλλάκτη (intercooler), ο οποίος ψύχεται από τον αεραγωγό που βρίσκεται στο αριστερό τμήμα των δύο αυτοκινήτων.
Επιπρόσθετα, προκειμένου να επιτευχθεί η απαραίτητη ισορροπία σε επίπεδο κραδασμών, οι δύο κινητήρες εδράζονται σε τέσσερις «ενεργές» βάσεις. Από εκεί και πέρα, όπως ανακοινώθηκε, αμφότεροι αποδεικνύονται εμφανώς πιο ολιγαρκείς στις απαιτήσεις τους σε καύσιμο σε σχέση με τους 6κύλινδρους καταναλώνοντας 1 λίτρο λιγότερο ανά 100 χλμ. κίνησης.
Σε ότι αφορά στις επιδόσεις που χαρίζουν, ενδεικτικά η «μικρή» Boxster των περίπου 1.400 κιλών θα έχει τελική πάνω από 270 χλμ./ώρα και «0-100» κοντά στα 5,5 δλ. και η «μεγάλη», επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα της τάξης των 5 δλ. και τελική άνω των 280 χλμ.ώρα.
Σύμφωνα με την Porsche, οι κινητήρες των νέων 718 Boxster και Cayman θα συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, είτε με το γνωστό «7άρι» PDK.
Όλα συντείνουν πως η επίσημη αποκάλυψη των δύο «κεντρομήχανων» προτάσεων της Porsche θα πραγματοποιηθεί μέσα στον Ιανουάριο, ενώ το επίσημο ντεμπούτο τους έχει προγραμματιστεί για την επερχόμενη Διεθνή Έκθεση της Γενεύης, τον Μάρτιο του 2016._Χ.Α.