Διαθέσιμο και επισήμως, έναντι του ποσού των 5.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, είναι πλέον στην αγορά της Γερμανίας το Drive Pilot, το σύστημα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 της Mercedes.
Μετά τις πρόσφατες εγκρίσεις που έλαβε από τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές της χώρας, η Mercedes είναι και με τη… βούλα πλέον ελεύθερη να διαθέσει αποκλειστικά στην αγορά της Γερμανίας το σύστημα Drive Pilot, το οποίο ενδείκνυται για χρήση σε τμήματα των αυτοκινητοδρόμων της χώρας με ταχύτητες κίνησης που δεν υπερβαίνουν τα 60 χλμ./ώρα.
Επί της ουσίας, πρόκειται για ένα προηγμένο σύστημα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό των δύο κορυφαίων μοντέλων του Γερμανού κατασκευαστή να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι όταν το αυτοκίνητο κινείται σε χαμηλής ροής κίνηση.
Όπως ανακοίνωσε η Mercedes, το σύστημα Drive Pilot θα είναι διαθέσιμο για τους πελάτες της στη Γερμανία από τις 17 Μαΐου εξοπλίζοντας κατόπιν σχετικού αιτήματος τη νέα S-Class έναντι του ποσού του 5.000 ευρώ, καθώς και την ηλεκτρική EQS, στην οποία το συνολικό κόστος εγκατάστασης ανέρχεται στα 7.340 ευρώ (Driver Assistance Package Plus: 2.430 + Drive Pilot: 5,000 Euro). Και στις δυο περιπτώσεις, οι τιμές είναι χωρίς ΦΠΑ.
Πως λειτουργεί το Drive Pilot της Mercedes
Σε κατάλληλα τμήματα του αυτοκινητόδρομου και όπου η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι υψηλή, το Drive Pilot μπορεί αναλαμβάνει τα ηνία μέχρι τη νόμιμα επιτρεπόμενη ταχύτητα των 60 χλμ./ώρα. Τα χειριστήρια που χρειάζονται για την ενεργοποίησή του βρίσκονται στο τιμόνι, αριστερά και δεξιά πάνω από τις εσοχές του αντίχειρα.
Όταν ο οδηγός ενεργοποιεί το Drive Pilot, το σύστημα ελέγχει την ταχύτητα και την απόσταση και «καθοδηγεί» το όχημα εντός της λωρίδας του. Το προφίλ της διαδρομής, όλα όσα συμβαίνουν σε αυτή και τα σήματα κυκλοφορίας λαμβάνονται υπόψη, με το σύστημα να αντιδρά επίσης σε απροσδόκητες κυκλοφοριακές καταστάσεις και να τις χειρίζεται ανεξάρτητα, π.χ. με ελιγμούς αποφυγής εντός της λωρίδας κυκλοφορίας ή με ελιγμό σε συνδυασμό με πέδηση.
Το Drive Pilot βασίζεται στους αισθητήρες του Πακέτου Υποστήριξης Οδήγησης της Mercedes και περιλαμβάνει πρόσθετους τους οποίους η γερμανική εταιρεία θεωρεί απαραίτητους για ασφαλή αυτοματοποιημένη οδήγηση υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Σε αυτούς περιλαμβάνονονται το LiDAR, καθώς κα μια κάμερα στο πίσω παράθυρο, σε συνδυασμό με μικρόφωνα, ειδικά για την ανίχνευση ασθενοφόρων και άλλων ακουστικών σημάτων από οχήματα έκτακτης ανάγκης. Επίσης, διαθέτει έναν ακόμα αισθητήρα για τη μέτρηση της υγρασίας, για την ανίχνευση βροχής.
Εκτός από τα δεδομένα των αισθητήρων, το Drive Pilot λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με το δρόμο, το προφίλ της διαδρομής, τα σήματα κυκλοφορίας και τα ασυνήθιστα κυκλοφοριακά συμβάντα (π.χ. ατυχήματα ή οδικά έργα) από έναν ψηφιακό χάρτη υψηλής ευκρίνειας, ο οποίος ενημερώνεται τακτικά.
Εάν ο οδηγός αποτύχει να πάρει πίσω τον έλεγχο του οχήματος ακόμα και μετά από έντονες προτροπές του συστήματος – λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας, για παράδειγμα – το όχημα φρενάρει και εν τέλει ακινητοποιείται ελεγχόμενα. Ταυτόχρονα, τα προειδοποιητικά φώτα κινδύνου ενεργοποιούνται καθώς και το σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης, ενώ εν συνεχεία ξεκλειδώνονται οι πόρτες και τα παράθυρα, για να διευκολυνθεί η πρόσβαση στο εσωτερικό.
Δειτε το σχετικό βίντεο: