Έπειτα από ακόμη μια έξοδο στην Κροατία, η συμμετοχή του Adrien Fourmaux στο Ράλλυ Πορτογαλίας έχει τεθεί εν αμφιβόλω, με τους Malcolm Wilson και Richard Millener να λαμβάνουν σύντομα την τελική απόφαση.
Στο Ράλλυ Κροατίας, τρίτο γύρο του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, ο Adrien Fourmaux είχε τη δεύτερη φετινή και πέμπτη έξοδο στους έξι αγώνες που έχει συμμετάσχει με αυτοκίνητο κορυφαίας κατηγορίας, εγκαταλείποντας την προσπάθειά του από την πρώτη ημέρα.
Θυμίζουμε, πως οι Adrien Fourmaux-Alexandre Coria, βγήκαν από το δρόμο κατά την πρώτη ημέρα του αγώνα, καταλήγοντας στον κήπο ενός παρακείμενου σπιτιού, μόλις στην πρώτη στροφή της τρίτης ειδικής διαδρομής του κροατικού αγώνα.
Η ζημιά που υπέστη το υβριδικό Ford Puma Rally1 δεν έφτασε στα επίπεδα εκείνης που είχε γίνει στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, όμως δεν ήταν άμεσα επισκευάσιμη, ώστε οι Γάλλοι να επιστρέψουν με SupeRally.
Αυτό έχει φέρει προβληματισμό στις τάξεις της M-Sport Ford, με τους Malcolm Wilson και Richard Millener να έχουν αμφιβολίες για το άμεσο μέλλον του 26χρονου οδηγού.
Σύντομα η απόφαση για τον Fourmaux
Η εκτίμηση που τρέφουν οι Wilson και Millener στο ταλέντο του Fourmaux έχει εκφραστεί με πράξεις, καθώς σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα ο Πρωταθλητής Νέων Γαλλίας 2018, που έχει τη στήριξη της Γαλλικής Ομοσπονδίας FFSA και της Red Bull, προήχθη στην πρώτη ομάδα της M-Sport Ford.
Η πορεία του οδηγού που ξεκίνησε τους αγώνες μόλις το 2017, δεν παρουσιάζει καμία βελτίωση, ιδιαίτερα στην άσφαλτο, αφού με εξαίρεση το περσινό του ντεμπούτο στην Κροατία, όταν τερμάτισε στην 5η θέση εντυπωσιάζοντας άπαντες, δεν έχει καταφέρει να ολοκληρώσει κανέναν αγώνα δίχως λάθος.
Πέρυσι, εγκατέλειψε από έξοδο στα Ράλλυ Ypres Βελγίου και Monza, ενώ και στο Ράλλυ Ισπανίας είχε έξοδο, ωστόσο κατάφερε να συνεχίσει αφού επισκεύασε εν μέρει το αυτοκίνητο, τερματίζοντας εκτός δεκάδας.
Φέτος, η έναρξη της σεζόν είναι ακόμη χειρότερη, με 3 εγκαταλείψεις σε ισάριθμους αγώνες (Μόντε Κάρλο, Σουηδία, Κροατία), εκ των οποίων συγκαταλέγονται μια μεγάλης έκτασης έξοδος στο Μόντε και μια μικρότερη, στην Κροατία.
Το σερί των κακών εμφανίσεων και κυρίως, το επιπρόσθετο κόστος από τις ζημιές που έχουν προκαλέσει οι έξοδοι του Fourmaux, δεν έχουν αγνοηθεί από τους ιθύνοντες της βρετανικής ομάδας.
Όπως αποκάλυψε το DirtFish, οι τελευταίες εξελίξεις έχουν θέσει εν αμφιβόλω τη συμμετοχή των Fourmaux-Coria στο χωμάτινο Ράλλυ Πορτογαλίας, που θα αποτελέσει τον 4ο γύρο της σεζόν στις 19-22 Μαΐου, ενώ σύντομα αναμένεται να υπάρξουν συζητήσεις μεταξύ των Wilson και Millener επ’ αυτού.
“Πρέπει να μιλήσουμε και να πάρουμε ορισμένες αποφάσεις”, δήλωσε ο Millener στο DirtFish. “Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάρα πολλές έξοδοι από τον Adrien στην άσφαλτο. Πάρα πολλές.
“Θα επανεξετάσουμε τα πράγματα αυτή την εβδομάδα. Έχουμε δηλώσει τον Adrien για την Πορτογαλία (με Ford Puma Rally1) και χωρίς αμφιβολία, μια από τις επιλογές μας είναι να εκπληρώσουμε αυτή τη συμμετοχή.
“Όμως υπάρχουν αρκετές επιλογές για εμάς. Μπορούμε από το να συνεχίσουμε σαν να μη συνέβη τίποτα, να αγωνιστεί στην Πορτογαλία και να το ξεπεράσουμε, έως να μην ξαναοδηγήσει αυτοκίνητο Rally1 ξανά. Φαντάζομαι πως η απάντηση βρίσκεται ανάμεσα σε αυτά”.
Αν και η τοποθέτηση του Millener είναι ιδιαίτερα αυστηρή, ο επικεφαλής της M-Sport Ford WRT παραδέχθηκε πως οι συνθήκες στην Κροατία ήταν δύσκολες, αφού η έξοδος του Fourmaux προήλθε από υδρολίσθηση σε σημείο που υπήρχε απροσδόκητη συγκέντρωση νερού, ενώ στην ίδια στροφή κινδύνευσε με έξοδο και ο Thierry Neuville.
“Γνωρίζουμε πως υπάρχουν δύο πλευρές στις ιστορίες”, ανέφερε ο Millener. “Γνωρίζουμε πως ο Adrien έκανε δοκιμές σε στεγνό οδόστρωμα και αυτό δεν ήταν ιδανικό για έναν αγώνα τόσο βρεγμένο, όσο η Κροατία, όμως δεν ήταν ο μόνος – πολλοί ακόμη οδηγοί έκαναν δοκιμές σε στεγνές συνθήκες”.
Ταυτόχρονα, ο Βρετανός manager τόνισε πως αυτή η εξέλιξη είναι απογοητευτική για την ομάδα, αφού οι μηχανικοί κάνουν μεγάλη προσπάθεια ώστε να επαναφέρουν το Ford Puma Rally1 σε ιδανική κατάσταση.
“Είναι πολύ απογοητευτικό για όλους μας”, πρόσθεσε. “Συναισθάνομαι την απογοήτευση για την ομάδα. Ο οδηγός καταλαβαίνει τι χρειάζεται για να φτιαχτεί το αυτοκίνητο και την προσπάθεια που υπάρχει.
“Ο Adrien βρέθηκε στο συνεργείο μετά από την έξοδο στο Μόντε Κάρλο και εργάστηκε μαζί τους – όμως δε βρίσκεται σε αυτή την μεγάλη πίεση όλη την ώρα, προσπαθώντας να τακτοποιήσει τα αυτοκίνητα.
“Δεν μπορείς να εμφανίζεσαι όλη την ώρα στο εργαστήριο και να λες πως λυπάσαι, όμως αυτή είναι μια ομάδα Νέων και όταν εξελίσσεις νέους οδηγούς, αντιμετωπίζεις τέτοιες δυσκολίες.
“Είναι ένα περιβάλλον υψηλής πίεσης. Πρόκειται για έναν από τους κορυφαίους οδηγούς στην ομάδα μας και όσο και αν προσπαθούμε να πάρουμε την πίεση, αυτή υπάρχει, εκείνος το ξέρει και πρέπει να την αντιμετωπίσει χωρίς να έχει εξόδους”.
Αν και ο Richard Millener αφήνει ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα, εκτίμησή μας είναι πως ο Adrien Fourmaux θα συμμετάσχει στο Ράλλυ Πορτογαλίας, είτε με Ford Puma Rally1 χωρίς να προσφέρει βαθμούς στους Κατασκευαστές, είτε σε περίπτωση που αυτό δεν καταστεί εφικτό από χρονικής άποψης, όσον αφορά στην επισκευή, με Ford Fiesta Rally2 MkII.
Ένας καθαρά αγωνιστικός λόγος, είναι πως ο πορτογαλικός αγώνας διεξάγεται σε χωμάτινη επιφάνεια, όπου τα λάθη του Fourmaux υπήρξαν σαφώς λιγότερα.
Ο δεύτερος και πρακτικά πιο σημαντικός, είναι η χορηγική του σχέση με την Red Bull, καθώς το γεγονός πως η παρουσία του στην ομάδα του Dovenby είναι αλληλένδετη με εκείνη του Sebastien Loeb, ο οποίος θα είναι παρών στην Πορτογαλία, πιθανότατα αντικαθιστώντας τον Fourmaux στη δυνατότητα να προσφέρει βαθμούς στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Photos: M-Sport Ford