Η Toyota Corolla αποδεικνύει ότι έχει στο DNA της όλα εκείνα τα συστατικά από τα οποία φτιάχνονται οι θρύλοι.
Η πρώτη Corolla παρουσιάστηκε την Ιαπωνία το 1966 και κυκλοφόρησε σε δύο τύπους αμαξώματος (δίθυρο & τετράθυρο sedan, δίθυρο station wagon). Σχεδιάστηκε για να είναι ένα «λαϊκό αυτοκίνητο», όμως η ανώτερη ποιότητα κατασκευής και ο πλούσιος εξοπλισμός της ήταν στοιχεία που σπάνια συναντούσε κανείς στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ο τοποθετημένος στο δάπεδο επιλογέας του κιβωτίου ήταν εντυπωσιακός την εποχή εκείνη. Ανεξάρτητα καθίσματα τύπου μπάκετ προσέφεραν σταθερή στήριξη στους εμπρός επιβάτες, ενώ ο πίσω πάγκος διέθετε την ευρυχωρία και άνεση ενός καναπέ. Αν και το αυτοκίνητο είχε καταταχθεί ως μικρομεσαίο, εν τούτοις η ψηλή οροφή έκανε το εσωτερικό εξαιρετικά ευρύχωρο. Το όνομα Corolla (λατινικής προέλευσης, από τη φράση crown of flowers, στέμμα λουλουδιών) επιλέχθηκε με την ελπίδα το όχημα να ανθίσει στην αγορά του αυτοκινήτου. Και ακριβώς αυτό συνέβη: μέσα σε τρία χρόνια, η πρώτη γενιά Corolla ηγήθηκε των πωλήσεων στην Ιαπωνία και αυτές γρήγορα επεκτάθηκαν σε άλλες χώρες, σε όλο τον κόσμο. Το Νοέμβριο του 1966, η Toyota άνοιξε ένα νέο εργοστάσιο στην Takaoka της επαρχίας Aichi, αφιερωμένο αποκλειστικά στην παραγωγή της Corolla. Δύο χρόνια αργότερα, με σκοπό να προσφέρει οχήματα προσαρμοσμένα σε κάθε γεωγραφική περιοχή του εμπορικού ενδιαφέροντός της, ξεκίνησε η παραγωγή σε Αυστραλία και Μαλαισία. Από το 1965 μέχρι το 1968, η Toyota υπερδιπλασίασε τη συνολική ετήσια παραγωγή της από 480.000 σε 1,1 εκατομμύρια οχήματα, απόδειξη της σημαντικής συμβολής του Corolla στην ανάπτυξη της εταιρίας. Στην Ευρώπη, η Corolla ήρθε τον Απρίλιο του 1967. Η ευρωπαϊκή παραγωγή στην Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) στο Sakarya ξεκίνησε με την 7η γενιά του μοντέλου το 1994, συνεχίστηκε με την 8η και 9η και μετά επέστρεψε στην TMMT με την 11η γενιά το 2013. Οι εξαγωγές της Corolla στη Βόρεια Αμερική ξεκίνησαν το 1968 και η άμεση επιτυχία των πωλήσεων εκεί βοήθησε τις συνολικές αθροιστικές πωλήσεις του αυτοκινήτου να φτάσουν το ένα εκατομμύριο μόλις τέσσερα χρόνια μετά το λανσάρισμα. Το 1997 η Corolla έγινε παγκόσμιο best-seller, με τις αθροιστικές πωλήσεις της από το 1966 μέχρι εκείνη τη χρονιά σε όλη την υφήλιο να ξεπερνούν τα 22,65 εκατομμύρια μονάδες. Ως το 2013, η Toyota Corolla είχε ήδη πουλήσει 40 εκατομμύρια οχήματα σε όλο τον κόσμο. Στα 50α της γεννέθλια η παραγωγή γινόταν σε 16 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο, έχουν πουληθεί μέχρι πάνω από 44 εκατομμύρια μονάδες. Εκείνη την εποχή πωλούνταν συνολικά 3.670 Corolla κάθε μέρα σε πάνω από 150 χώρες και περιοχές.
1η γενιά: 1966-1970 Υπό την καθοδήγηση του υπεύθυνου εξέλιξης Tatsuo Hasegawa, οι σχεδιαστές της Corolla θέλησαν να κατακτήσουν το ευρύ κοινό. Κύρια αρχή του προγράμματος ήταν η δημιουργία ενός Corolla με σπορ εμφάνιση και αίσθηση. Το νέο αυτοκίνητο κυκλοφόρησε σε μεγάλη ποικιλία αμαξωμάτων και υιοθετούσε πολλές νέες τεχνολογίες, καινοφανείς στην ιαπωνική αγορά, όπως ανάρτηση με γόνατα MacPherson και κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων. Η γκάμα του μοντέλου αποτελείτο από ένα δίθυρο sedan, ένα 4θυρο sedan και ένα δίθυρο station-wagon.
2η γενιά: 1970-1974 Με τη λήξη της παραγωγής της πρώτης γενιάς Corolla, μηχανικοί και σχεδιαστές βρέθηκαν αντιμέτωποι με μία πρόκληση: η συνέχεια της επιτυχίας του πρώτου μοντέλου, μέσα από την εξέλιξη του διαδόχου του. Τη χρονιά που κατασκευάστηκε η εκατομμυριοστή Corolla αυτό το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε σαν ένα «εντελώς νέο Corolla». Και ενώ στο εξωτερικό κυριάρχησαν απαλές καμπύλες γραμμές, κάτω από το αμάξωμα, μία μεγαλύτερη ανάρτηση με φύλλα σούστας βελτίωσε την οδηγική άνεση και συμπεριφορά. Το 1972, η γκάμα επεκτάθηκε σε τέσσερις τύπους αμαξώματος με το λανσάρισμα ενός coupe. Με το διάσημο κινητήρα 2T-G, το Corolla Levin αποδείχτηκε η επιλογή των εραστών των sport αυτοκινήτων.
3η γενιά: 1974-1979 Το 1974 ήταν μία απαιτητική χρονιά για την επόμενη γενιά Corolla. Αυστηροί κανόνες εκπομπών ρύπων απαιτούσαν ειδική εξέλιξη του κινητήρα και του συστήματος εξαγωγής για να μπορέσει το νέο μοντέλο να λάβει έγκριση τύπου. Η Toyota υπήρξε πρωτοπόρος στη εξέλιξη των καταλυτικών μετατροπέων που εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται ακόμα και σήμερα. Αυτό το καθαρότερο, πιο αποδοτικό Corolla ωφελήθηκε από μία ακόμα σύγχρονη καινοτομία – την αεροδυναμική σήραγγαν και τα αποτελέσματά της επηρέασαν την εξωτερική σχεδίαση, ώστε να διαχειρίζεται πιο αποδοτικά την αντίσταση του αέρα. Στο εσωτερικό, η ποιότητα και εργονομία βελτιώθηκαν, με την Corolla να αποπνέει την αίσθηση ενός ακριβότερου αυτοκινήτου.
4η γενιά: 1979-1983 Μετά από μία ακόμα πετρελαϊκή κρίση, η ιαπωνική οικονομία φαίνεται να βρίσκεται σε ανάκαμψη. Μέσα σε αυτό το κλίμα ανανεωμένης αισιοδοξίας, έκανε την εμφάνισή της στην παγκόσμια σκηνή η τέταρτη γενιά Corolla. Επαναπροσδιορίστηκε σαν ένα πολυτελές αλλά οικονομικό οικογενειακό αυτοκίνητο με ανώτερες συνολικές επιδόσεις που ικανοποιούν τις ποικίλες ανάγκες των χρηστών. Καθώς η αεροδυναμική έπαιζε καθοριστικό ρόλο στη σχεδίαση ενός οχήματος, η νέα Corolla θα περνούσε πάνω από 400 ώρες στην αεροδυναμική σήραγγα. Για να μην αποκλίνει από την αρχική της σχεδίαση, εξελίχθηκε ομαλά με καθαρές γραμμές σε ένα αμάξωμα σχεδόν χωρίς καμπύλες. Πίσω από την εξωτερική επιφάνεια, τα επίπεδα άνεσης και ευστάθειας βελτιώθηκαν με μια νέα ανάρτηση 4 συνδέσμων, ενώ σαν απάντηση στις νέες περιβαλλοντικές πιέσεις, λανσαρίστηκε ένας νέος κινητήρας 1.8 diesel.
5η γενιά: 1983-1987 Ο επικεφαλής εξέλιξης Fumio Agetsuma ξεκίνησε την 5η γενιά Corolla σαν ένα εξαιρετικά καινοτόμο μοντέλο, λέγοντας ότι έπρεπε να είναι επαναστατικό όπως το πρώτο Corolla. Μάλιστα ήταν το πρώτο που σχεδιάστηκε και μελετήθηκε με τη βοήθεια υπολογιστή, εξοικονομώντας χρόνο και πόρους στη σχεδίαση του κινητήρα και του εξωτερικού. Με το κεκλιμένο ρύγχος και το στρογγυλεμένο σφηνοειδές σχήμα το νέο αυτοκίνητο θα ήταν το πρώτο της οικογένειας με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς. Τα πισωκίνητα μοντέλα coupe έδιναν έμφαση στα σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά, χρησιμοποιώντας τον 1.5 ή τον 1.6 κινητήρα, και στις δύο περιπτώσεις τοποθετημένο στο διαμήκη άξονα. Αυτή η τελευταία έκδοση, ευρέως γνωστή ως Hachi-Roku (ή eight-six στα ιαπωνικά) αναφερόμενη στον κωδικό πλαισίου του «AE86», ήταν το τελευταίο Corolla με μετάδοση στους πίσω τροχούς. Οι πολυάριθμες αγωνιστικές επιτυχίες και οι θρίαμβοι σε αγώνες ράλλυ, κατέστησαν το μοντέλο από τα πιο αγαπημένα και εμβληματικά στη σύγχρονη ιστορία της Toyota.
6η γενιά: 1987-1991 Η βασική λέξη στην εξέλιξη του νέου Corolla ήταν η ποιότητα: τόσο στην αίσθηση που απέπνεε το αυτοκίνητο, όσο και στο πώς ένιωθαν οι ιδιοκτήτες του. Ήταν ζήτημα ύψιστης σημασίας όχι μόνο να ικανοποιούσε τους ιδιοκτήτες, αλλά και να τους εντυπωσίαζε με την ποιότητά του. Προτάθηκαν πάνω από 2.000 βελτιώσεις ενώ περισσότεροι από 100 κατασκευαστές εξαρτημάτων βελτίωσαν τη λειτουργικότητα όλων των περιοχών του αυτοκινήτου, από τη μείωση θορύβων μέχρι τη χρήση μαλακών υλικών στο ταμπλό και τα χειριστήρια.
7η γενιά: 1991-1995 Το 1991 σηματοδότησε το λανσάρισμα της 7ης γενιάς Corolla. Η εξέλιξή της επικεντρώθηκε σε τρεις βασικούς τομείς: στιλ στη σχεδίαση, οδηγικές επιδόσεις, ασφάλεια και αξιοπιστία. Με έμφαση στις μικρές αλλά σημαντικές λεπτομέρειες και άφθονο χώρο για την οικογένεια, οι μηχανικοί της εποχής θέλησαν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που θα προσέφερε πιο ουσιαστική ικανοποίηση στους ιδιοκτήτες και περισσότερες αναμνήσεις ποιότητας Corolla.
8η γενιά: 1995-2000 Το 1995 ήταν μία εποχή περιβαλλοντικών και οικονομικών ανησυχιών, πόσο μάλλον για τους υπεύθυνους εξέλιξης της 8ης γενιάς Corolla. Με μία υποτονική οικονομία στη χώρα παραγωγής, η ομάδα εξέλιξης άρχισε να φτιάχνει ένα νέο μοντέλο όπως το ζήτησαν οι καταναλωτές: κάποιο που θα μείωνε τις επιπτώσεις στον πλανήτη και θα ήταν πιο αποδοτικό και οικονομικό στην απόκτηση και συντήρησή του. Και έφτιαξαν ακριβώς αυτό: ένα εξελιγμένο αυτοκίνητο που κατάφερε να γίνει Νο 1 σε πωλήσεις στην Ιαπωνία, μειώνοντας το συνολικό κόστος χρήσης και προσφέροντας ένα ασφαλέστερο, πιο αθόρυβο και υψηλότερης ποιότητας μικρομεσαίο μοντέλο.
9η γενιά: 2000-2006 Το 2000 έφερε μαζί του το λανσάρισμα της 9ης γενιάς Corolla σχεδιασμένου στην Ευρώπη για πρώτη φορά. Έχοντας επωμιστεί την ευθύνη να σπάσει τους δεσμούς με το παρελθόν και να εγκαινιάσει νέα πρότυπα για τον 21ο αιώνα, το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε εξ αρχής για να γίνει προσιτό. Πέρα από την ευχρηστία και αξιοπιστία, κύρια χαρακτηριστικά του ήταν τα ανώτερα επίπεδα ποιότητας εσωτερικού και άνεσης, που συναγωνιζόταν υψηλότερες κατηγορίες.
10η γενιά: 2006-2013 Το 2006 σηματοδότησε ένα σημαντικό ορόσημο στην ιστορία του Corolla και συγκεκριμένα την 40ή επέτειο πωλήσεων από τότε που ξεκίνησαν στην Ιαπωνία. Με το λανσάρισμα τις 10ης γενιάς εμφανίστηκε μία νέα σχεδιαστική τάση. Ο υπεύθυνος εξέλιξης, Soichiro Okudaira, δημιούργησε ένα νέο μοντέλο με παγκόσμια προοπτική και κλίμακα. Οι δυναμικές επιδόσεις πληρούσαν τα υψηλότερα Ευρωπαϊκά πρότυπα, ενώ η ευχρηστία και ευρυχωρία έπρεπε να πληρούν τις απαιτήσεις της αγοράς της Βόρειας Αμερικής. Οι μηχανικοί βασίστηκαν στον «κανόνα των 5 λεπτών εμπειρίας», όπου οι πελάτες θα αναγνώριζαν την ποιότητα του νέου μοντέλου μέσα στα πέντε πρώτα λεπτά της οδήγησης.
11η γενιά: 2013-2017. Το 2013 γεννήθηκε η 11η γενιά Corolla. Με περισσότερες από 44 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως μέσα σε 50 χρόνια, κύρια χαρακτηριστικά αυτής της γενιάς ήταν η μεγαλύτερη πολυτέλεια εξωτερικού, η έμφαση στην αντιληπτή ποιότητα και τα υψηλότερα επίπεδα τεχνολογίας και εξοπλισμού ασφάλειας.
Η 12η γενιά ξεκινάει την καριέρα της (διαβάστε εδώ τις εντυπώσεις μας από την παρουσίαση του νέου μοντέλου) όπου και οι τρείς εκδόσεις αμαξωμάτων (χάτσμπακ, σεντάν και Touring Sports) θα κουβαλούν πλέον το ίδιο θρυλικό όνομα.
(Πηγή: Toyota)