Οι Stellantis και Continental ακολουθούν διαφορετικές πολιτικές και πρακτικές σε σχέση με τις κατασκευαστικές τους δραστηριότητες στη Ρωσία.
Η Stellantis ανακοίνωσε σήμερα ότι σταματά την παραγωγή οχημάτων στο εργοστάσιό της στη Ρωσία εξαιτίας «υλικοτεχνικών δυσκολιών», ευθυγραμμιζόμενη ταυτόχρονα με το πλαίσιο των γνωστών κυρώσεων που έχουν επιβληθεί στη Μόσχα μετά την εισβολή της στην Ουκρανία.
Θυμίζουμε ότι η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, η οποία παρήγαγε και πουλούσε οχήματα των Peugeot, Citroen, Opel, Jeep και Fiat στη Ρωσία, κατέχει μόλις το 1% της αγοράς αυτοκινήτων της χώρας.
Εν προκειμένω, η Stellantis διαχειρίζεται ένα εργοστάσιο κατασκευής βαν οχημάτων στην Kaluga, περίπου 201 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Μόσχας, το οποίο έχει στην κατοχή της μαζί με την ιαπωνική Mitsubishi, η οποία διέκοψε την παραγωγή στη μονάδα νωρίτερα αυτό το μήνα.
«Δεδομένης της ταχείας, καθημερινής αύξησης των κυρώσεων και των υλικοτεχνικών δυσκολιών, η Stellantis ανέστειλε τις παραγωγικές της δραστηριότητες στην Kaluga για να διασφαλίσει την πλήρη συμμόρφωση με όλες τις κυρώσεις αλλά και για να προστατεύσει τους υπαλλήλους της», ανέφερε η Stellantis σε δήλωσή της.
Το εργοστάσιο της Stellantis στην περιοχή απασχολεί 2.700 άτομα.
Όπως ανακοινώθηκε, η εταιρεία θα συνεχίσει να καταβάλλει τους μισθούς των εργαζομένων της μονάδας.
Η Continental, σε αντίθεση, βάζει μπρος τις μηχανές της
Ακολουθώντας μια διαφορετική τακτική, η Continental ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε ξανά (και προσωρινά) την παραγωγή ελαστικών για επιβατικά αυτοκίνητα στο εργοστάσιό της στην Kaluga προκειμένου, όπως η ίδια δηλώνει, «να προστατεύσει τους ντόπιους εργαζόμενους που διαφορετικά θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν ποινικές διώξεις».
Η Continental είπε ότι η κίνηση αυτή αποσκοπεί στην κάλυψη της τοπικής ζήτησης και σε συμφωνία με τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Μόσχα για την εισβολή της στην Ουκρανία.
«Οι υπάλληλοι και οι διευθυντές μας στη Ρωσία αντιμετωπίζουν σοβαρές ποινικές συνέπειες εάν δεν εξυπηρετήσουμε την τοπική ζήτηση», δήλωσε η Continental.
Η εταιρεία είπε ότι τα προϊόντα που κατασκευάζονται στην εν λόγω μονάδα προορίζονται για «πολιτική χρήση».
Η Continental δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις πιθανές διώξεις που μπορεί να αντιμετωπίσει το προσωπικό.
«Για να προστατεύσουμε τους υπαλλήλους μας στη Ρωσία από τις διώξεις, επανεκκινούμε προσωρινά την παραγωγή ελαστικών για την τοπική αγορά στο εργοστάσιο ελαστικών μας στη Kaluga. Η βάση για αυτό το βήμα είναι το καθήκον φροντίδας για τους υπαλλήλους μας στη Ρωσία», ανέφερε η εταιρεία.
Η Continental δήλωσε επίσης ότι η επανέναρξη της παραγωγής δεν ήταν μια απόφαση με γνώμονα τα κέρδη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Continental – η 6η εταιρεία ανάμεσα στους 100 μεγαλύτερους προμηθευτές της αυτοκινητοβιομηχανίας – είχε πει στις 8 Μαρτίου ότι η παραγωγή στο εργοστάσιο της Kaluga είχε ανασταλεί.
Mε βάση τα στοιχεία του 2020, οι πωλήσεις της Continental σε κατασκευαστές οχημάτων ανήλθαν σε 29,7 δισεκατομμύρια δολάρια.