Η Goodyear ανακαλύπτει ότι το λάδι φασολιού σόγιας μπορεί να μειώσει τη χρήση των παράγωγων του πετρελαίου στην κατασκευή ελαστικών
Η Goodyear Tire & Rubber Company ανήγγειλε μια εξέλιξη που θα μπορούσε να βοηθήσει σημαντικά τους καταναλωτές και το περιβάλλον, με τη μείωση της ποσότητας των παραγώγων του πετρελαίου που χρησιμοποιούνται στα ελαστικά, ενώ συγχρόνως θα επεκτείνει και τη διάρκεια ζωής των ελαστικών.
Οι ερευνητές της Goodyear στο Κέντρο Καινοτομίας της εταιρείας ανακάλυψαν μέσα από τις δοκιμές τους ότι η χρησιμοποίηση λαδιού από φασόλι σόγιας στα ελαστικά θα μπορούσε ενδεχομένως να αυξήσει τη ζωή του ελαστικού κατά 10 τοις εκατό και να μειώσει τη χρήση των παραγώγων του πετρελαίου που χρησιμοποιούνται σε αυτά μέχρι και κατά επτά εκατομμύρια γαλόνια το χρόνο.
Επιπλέον, οι δοκιμές στις εγκαταστάσεις ελαστικών της Goodyear στο Lawton της Οκλαχόμα έδειξαν βελτιωμένες ικανότητες ανάμιξης κατά τη διαδικασία κατασκευής. Η εταιρεία διαπίστωσε ότι οι ενώσεις ελαστικού που δημιουργήθηκαν με το μίγμα λαδιού σόγιας αναμιγνύονταν ευκολότερα με το πυρίτιο που χρησιμοποιείται στην κατασκευή των ελαστικών. Αυτό το στοιχείο μπορεί να βελτιώσει την αποδοτικότητα των εγκαταστάσεων και να μειώσει την κατανάλωση ενέργεια και τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου.
Τα πρωτότυπα ελαστικά που κατασκευάζονται τώρα στο Lawton θα αξιολογηθούν στα πεδία δοκιμών και πιστοποίησης της Goodyear στο San Angelo του Τέξας τους επόμενους μήνες. Εάν οι δείκτες αξιολόγησης παραμείνουν θετικοί, η Goodyear θεωρεί ότι οι καταναλωτές θα είναι σε θέση να αγοράζουν τα ελαστικά που θα κατασκευάζονται με λάδι φασολιών σόγιας από το 2015.
Η Ένωση Παραγωγών Φασολιού Σόγιας (USB) χρηματοδοτεί το πρόγραμμα της Goodyear με μια επιχορήγηση της τάξης των 500.000 δολαρίων για πάνω από δύο χρόνια. Η Goodyear θα παρουσιάσει ένα ελαστικό φτιαγμένο με λάδι φασολιών σόγιας στις 6-7 Αυγούστου στο ερευνητικό κέντρο της Ford Motor Company στο Dearborn του Μίσιγκαν, στα πλαίσια του προγράμματος υποστήριξης της USB.
Η χρήση του λαδιού φασολιών σόγιας είναι ακριβώς μια από τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η Goodyear αυτήν την περίοδο για να αυξήσει τη χρήση των ανανεώσιμων πρώτων υλών της. Η Goodyear και η DuPont Industrial Biosciences συνεχίζουν να συνεργάζονται για να αναπτύξουν το BioIsoprene, μια εναλλακτική βιο-λύση για το ισοπρένιο που είναι βασισμένο στο πετρέλαιο. Το BioIsoprene μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή συνθετικού λάστιχου -που είναι στη συνέχεια μια εναλλακτική λύση για το φυσικό λάστιχο- και άλλα ελαστομερή υλικά. Η ανάπτυξη BioIsoprene θα βοηθήσει περαιτέρω τη μειώσει της εξάρτησης των ελαστικών και της βιομηχανίας του λάστιχου από τα βασισμένα στο πετρέλαιο προϊόντα.
Μια άλλη προσπάθεια που βρίσκεται σε εξέλιξη από την Goodyear για να μειώσει τα μη ανανεώσιμα καύσιμα είναι η Τεχνολογία Συντήρησης Αέρα (AMT). Η AMT θα βοηθήσει στο να επιτρέψει στα ελαστικά να παραμένουν φουσκωμένα στη βέλτιστη πίεσή τους –χωρίς την ανάγκη για κάποια εξωτερική αντλία ή ηλεκτρονικό μέσο. Όλα τα εξαρτήματα του συστήματος AMT θα περιλαμβάνονται στο εσωτερικό του ελαστικού. Τα πιθανά οφέλη ενός τέτοιου συστήματος περιλαμβάνουν τη βελτιωμένη οικονομία καυσίμων, τις μειωμένες εκπομπές ρύπων, τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των ελαστικών, την αυξημένη ασφάλεια και την απόδοση.